[e36 coupe] 328i by Kaper
ASC (Automatic Stability Control), automatyczne kontrola stabilności to najstarszy ze stosowanych w BMW systemów kontroli trakcji.Sławek pisze:kolejna szpera ale dla mnie to lipa ja nie widzę różnicy w jeździe
p.s. takie małe ot nie wiecie chopaki do czego jest przycisk ASC??
Działanie systemu polega na zdławieniu przepływu powietrza w przepustnicy. Przepustnica
W modelach z elektroniczną przepustnicą ASC potrafi także dodać trochę gazu w przypadku gdy noga z pedału gazu została zbyt energetycznie zdjęta i wskutek tego doszło do ich poślizgu. ASC nie steruje w żaden sposób kołami przednimi jednakże korzysta z ich czujników (bo wykorzystuje wszystkie 4 czujniki przy kołach ABS). System ASC porównuje prędkość kół przednich z tylnymi i w razie potrzeby zmniejsza prędkość kół tylnych. Nie ma możliwości przyhamowania tylnego jednego koła.
ASC+T (Automatic Stability Control plus Traction), automatyczna kontrola stabilności i trakcji to system który posiada takie możliwości i elementy składowe jak ASC lecz dodatkowo jeszcze posiada możliwość przyhamowania tylnych kół za pomocą hamulców tylnych
i to co mamy w e46cia
DSC Dynamic Stability Control to najbardziej rozwinięty system kontroli trakcji w samochodach BMW. Oprócz możliwości jakie posiadają systemy ASC+T (i automatycznie ASC) posiada także czujnik położenia kierownicy oraz posiada możliwość przyhamowania wewnętrznych kół podczas jazdy po łuku gdy pojazd wpada w poślizg. DSC jest odpowiednikiem systemu ESP w innych markach
To tak w skrocie
Jeśli masz ASC+T to szpera będzie się gryźć z tym systemem, Michał z łodzi mi wytłumaczył (ten który robi custom 40%), że ASC+T ze szperą ma dużo wspólnego, tak samo w instrukcji pisze albo ASC+T albo szpera. Krótko mówiąc ASC+T powoduje uszkodzenie szpery gdy system podczas wpadania w poślizg stara się zatrzymywać jedno koło kręcące szybciej od drugiego i wyrównać tor jazdy.
I nie jest to prawda, że lepsze przyśpieszenie daje szpera, ja mam bez szpery 2.5, kolega ze szperą 2.5 i startowaliśmy chyba ze 100 razy oba auta szły równo.
I nie jest to prawda, że lepsze przyśpieszenie daje szpera, ja mam bez szpery 2.5, kolega ze szperą 2.5 i startowaliśmy chyba ze 100 razy oba auta szły równo.
A co szpera do startow? Tu chodzi bardziej o jazde w zakrecie.mrcin86 pisze:Jeśli masz ASC+T to szpera będzie się gryźć z tym systemem, Michał z łodzi mi wytłumaczył (ten który robi custom 40%), że ASC+T ze szperą ma dużo wspólnego, tak samo w instrukcji pisze albo ASC+T albo szpera. Krótko mówiąc ASC+T powoduje uszkodzenie szpery gdy system podczas wpadania w poślizg stara się zatrzymywać jedno koło kręcące szybciej od drugiego i wyrównać tor jazdy.
I nie jest to prawda, że lepsze przyśpieszenie daje szpera, ja mam bez szpery 2.5, kolega ze szperą 2.5 i startowaliśmy chyba ze 100 razy oba auta szły równo.
I w fwd i rwdv. Na starty to 4ry lapy maja wplyw i tez nie zawsze.