[E36] BOSTONGRUEN METALLIC (275) by Soki
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
[E36] BOSTONGRUEN METALLIC (275) by Soki
Witam wszystkich jako że jestem w posiadaniu E36 postanowiłem trochę podzielić się na temat tego auto informacjami, sądzę iż nie jest najgorzej zachowany egzemplarz i dlatego zakładam temat. Niektórzy już mieli okazje zapoznać z autem
Dane pojazdu:
Art. Wartość:
Numer podwozia WBACG11070KD86904
Kod typu CG11
Typ 316I (EUR)
Typoszereg E E36 (5)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COMP
Układ kierowniczy LL
Drzwi 3
Silnik M43
Pojemność skokowa 1.60
Moc 75KW
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor BOSTONGRUEN METALLIC (275)
Tapicerka STOFF JACQUARD M.SW/ANTHRAZIT (E2AT)
Data prod. 1997-10-14
Wyposażenie:
Nazwa (interfejs) Nazwa ETK
Kod
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Siłownik szyby elektryczny przedni
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S530A KLIMAANLAGE Klimatyzacja
S668A RADIO BMW REVERSE RDS Radio BMW Reverse RDS
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
Zdjęcia dziś po myciu
Zdjęcia po praniu tapicerki około miesiąc temu.
Kolejna rzecz jaką robiłem tydzień temu to wydech a tak wyglądał na początku.
Postanowiłem go odnowić ponieważ, jest oryginalny końcowy wydech BMW z kwasówki odeszła tylko zewnętrzna blacha której się pozbyłem. O dziwo nie miałem ani jednej dziury poza przegnitą zewnętrzną blachą.
Tak wyglądałem po godzinie dopieszczania szlifierką kontową do czyszczenia używałem tzw. włosów murzyna.
Efekt końcowy do zabezpieczenia użyłem Alucynku w sprey podwójna warstwa odporność na warunki atmosferyczne oraz zakres temperatury -30C/+650C to w zupełności wystarczy aby go chroniło przed korozją.
Oczywiście żeby to miało ręce i nogi została zamontowana nowa łapa wraz z tulejkami tłumika środkowego wraz z kompletem nowych obejm gumowych. Łapa zakupiona w ASO koszt za dolną i górną 45zł
Całość zamontowana na nowych śrubach i podkładkach w ocynku.
Dane pojazdu:
Art. Wartość:
Numer podwozia WBACG11070KD86904
Kod typu CG11
Typ 316I (EUR)
Typoszereg E E36 (5)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COMP
Układ kierowniczy LL
Drzwi 3
Silnik M43
Pojemność skokowa 1.60
Moc 75KW
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor BOSTONGRUEN METALLIC (275)
Tapicerka STOFF JACQUARD M.SW/ANTHRAZIT (E2AT)
Data prod. 1997-10-14
Wyposażenie:
Nazwa (interfejs) Nazwa ETK
Kod
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Siłownik szyby elektryczny przedni
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S530A KLIMAANLAGE Klimatyzacja
S668A RADIO BMW REVERSE RDS Radio BMW Reverse RDS
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
Zdjęcia dziś po myciu
Zdjęcia po praniu tapicerki około miesiąc temu.
Kolejna rzecz jaką robiłem tydzień temu to wydech a tak wyglądał na początku.
Postanowiłem go odnowić ponieważ, jest oryginalny końcowy wydech BMW z kwasówki odeszła tylko zewnętrzna blacha której się pozbyłem. O dziwo nie miałem ani jednej dziury poza przegnitą zewnętrzną blachą.
Tak wyglądałem po godzinie dopieszczania szlifierką kontową do czyszczenia używałem tzw. włosów murzyna.
Efekt końcowy do zabezpieczenia użyłem Alucynku w sprey podwójna warstwa odporność na warunki atmosferyczne oraz zakres temperatury -30C/+650C to w zupełności wystarczy aby go chroniło przed korozją.
Oczywiście żeby to miało ręce i nogi została zamontowana nowa łapa wraz z tulejkami tłumika środkowego wraz z kompletem nowych obejm gumowych. Łapa zakupiona w ASO koszt za dolną i górną 45zł
Całość zamontowana na nowych śrubach i podkładkach w ocynku.
Ostatnio zmieniony 2013-08-02, 09:40 przez Soki, łącznie zmieniany 9 razy.
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Bo to jest Diesel Ksawer nie pamiętasz to przez ten moment obrotowy
Coś ze srodka
Nowy nabytek gałka z Emki dodaję kilka koni w 1,6 może się przydać
Wymiana filtra przeciwpyłkowego, w moim przypadku znajduję się na podszybiu
Dwa prostokątne filtry
Coś ze srodka
Nowy nabytek gałka z Emki dodaję kilka koni w 1,6 może się przydać
Wymiana filtra przeciwpyłkowego, w moim przypadku znajduję się na podszybiu
Dwa prostokątne filtry
Ostatnio zmieniony 2013-06-03, 14:13 przez Soki, łącznie zmieniany 1 raz.
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Ostatnio postanowiłem zabrać się za regenerację przednich zacisków miały być docelowo zmienione na wentylowane ale postanowiłem zostawić tak jak jest w oryginale.
Początek prac tak to wyglądało kiedyś
Nowy zestaw naprawczy oringi 2x na tłoczek oraz nowe gumki na prowadnice. koszt około 12zł
Tak wygląda po wstępnym czyszczeniu mini szlifierką fotkę jej postaram się dodać jeszcze dziś zapomniałem foty zrobić.
Pomalowane farbą żaroodporną na 700C
Efekt końcowy po złożeniu na nowym zestawie naprawczym.
Początek prac tak to wyglądało kiedyś
Nowy zestaw naprawczy oringi 2x na tłoczek oraz nowe gumki na prowadnice. koszt około 12zł
Tak wygląda po wstępnym czyszczeniu mini szlifierką fotkę jej postaram się dodać jeszcze dziś zapomniałem foty zrobić.
Pomalowane farbą żaroodporną na 700C
Efekt końcowy po złożeniu na nowym zestawie naprawczym.
Ostatnio zmieniony 2013-06-20, 20:12 przez Soki, łącznie zmieniany 1 raz.
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Dzięki i na wzajem Co do mojej koncepcji dążę do uzyskania 100% oryginału. Twoja koncepcja jest super, ale jako drugie auto do utrzymania hobby. Niestety polskie drogi są jakie są miałem kiedyś E34 było nisko i szeroko na mpaku aż mi żal było tym z garażu wyjechać.Beny pisze:Widać że tu prace idą w innym kierunku, auto trafiło na godnego właściciela trzymaj tak dalej a jako pierwsze gleba i felga
Tak poza tym dzięki ksawer dzięki za pomoc w wymianie skrzyni biegów na nową. teraz jest idealnie.
Co do moich dalszych modów to pozostał tylko lakiernik, będzie malowanie przedniego prawego błotnika oraz grilla razem z polerka, jak wiadomo przednie prawe błotniki to bolączka w E36 W najbliższych dniach wrzucę co będzie malowane oraz jaki będzie efekt po malowaniu. I jak dobrze pójdzie w piątek będzie założona nowa felga.
Eeeetammm Łopowiadosz Air się zepsuł brak opcji down [JOK]Marcin pisze:Fajny stan, ale kozidło przeokrutne
Nom Soki, wiem że lubisz takie klasyczne bity ale troszku by mu się przydalo choćby nawet ze względu na boczne podmuchy na autobanie bo ci go poderwie jak Dragstera
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
- Soki
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 503
- Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Zważywszy na moje ,,kozidło" postanowiłem dokonać systematycznych poniższych zmian:)Marcin pisze:Fajny stan, ale kozidło przeokrutne
Amortyzatory Firmy MTS-Technik
Zaczynam od tyłu tam było najgorzej ponieważ po założeniu nowych felg zdarzało się że obcierały o nadkola przy większych nierównościach. Dodam że felgi są z serii 5 i mają ET 15 stad chcąc nie chcąc trzeba było coś z tym zrobić.
Różnica pomiędzy seryjnym jeszcze oryginalnym amortyzatorem BMW a nowym amortyzatorem MTS-Technik
Co do montażu jest niesamowicie nieskomplikowane Amortyzator przymocowany jest na jednej szpilce u dołu do wahacza, natomiast drugie mocowanie to trzpień amortyzatora pod tylną wygłuszeniem.