Strona 1 z 3

[E36] BOSTONGRUEN METALLIC (275) by Soki

: 2013-05-16, 21:46
autor: Soki
Witam wszystkich jako że jestem w posiadaniu E36 postanowiłem trochę podzielić się na temat tego auto informacjami, sądzę iż nie jest najgorzej zachowany egzemplarz i dlatego zakładam temat. Niektórzy już mieli okazje zapoznać z autem :)

Dane pojazdu:

Art. Wartość:
Numer podwozia WBACG11070KD86904
Kod typu CG11
Typ 316I (EUR)
Typoszereg E E36 (5)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COMP
Układ kierowniczy LL
Drzwi 3
Silnik M43
Pojemność skokowa 1.60
Moc 75KW
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor BOSTONGRUEN METALLIC (275)
Tapicerka STOFF JACQUARD M.SW/ANTHRAZIT (E2AT)
Data prod. 1997-10-14

Wyposażenie:

Nazwa (interfejs) Nazwa ETK

Kod
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Siłownik szyby elektryczny przedni
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S530A KLIMAANLAGE Klimatyzacja
S668A RADIO BMW REVERSE RDS Radio BMW Reverse RDS
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki

Zdjęcia dziś po myciu :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Zdjęcia po praniu tapicerki około miesiąc temu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kolejna rzecz jaką robiłem tydzień temu to wydech a tak wyglądał na początku.
Postanowiłem go odnowić ponieważ, jest oryginalny końcowy wydech BMW z kwasówki odeszła tylko zewnętrzna blacha której się pozbyłem. O dziwo nie miałem ani jednej dziury poza przegnitą zewnętrzną blachą.
Obrazek

Tak wyglądałem po godzinie dopieszczania szlifierką kontową do czyszczenia używałem tzw. włosów murzyna.
Obrazek

Efekt końcowy do zabezpieczenia użyłem Alucynku w sprey podwójna warstwa odporność na warunki atmosferyczne oraz zakres temperatury -30C/+650C to w zupełności wystarczy aby go chroniło przed korozją.
Obrazek

Oczywiście żeby to miało ręce i nogi została zamontowana nowa łapa wraz z tulejkami tłumika środkowego wraz z kompletem nowych obejm gumowych. Łapa zakupiona w ASO koszt za dolną i górną 45zł
Obrazek

Całość zamontowana na nowych śrubach i podkładkach w ocynku.
Obrazek

: 2013-05-16, 22:04
autor: claudiaaa
1.6 :mrgreen: boli, co? Dlatego tez zamiast malowania chyba zainwestuje w swapa na 2.0 albo 2.5 :D czekamy na foty koguciku

: 2013-05-16, 22:10
autor: Soki
Mnie to wcale nie boli sporo tym autem jeżdżę wiec plusem jest niskie spalanie. A jak będzie miało być coś szybszego to będzie zmiana auta.

: 2013-05-16, 22:18
autor: Ksawer
Szczerze mówiąc to całkiem nie źle sobie radzi jak na 1.6 :shock:

: 2013-05-16, 22:26
autor: Soki
Bo to jest Diesel Ksawer nie pamiętasz to przez ten moment obrotowy :mrgreen:

Coś ze srodka

Obrazek

Obrazek

Nowy nabytek gałka z Emki dodaję kilka koni w 1,6 może się przydać :mrgreen:

Obrazek


Wymiana filtra przeciwpyłkowego, w moim przypadku znajduję się na podszybiu

Obrazek

Dwa prostokątne filtry

Obrazek

: 2013-06-03, 14:18
autor: Soki
Ostatnio postanowiłem zabrać się za regenerację przednich zacisków miały być docelowo zmienione na wentylowane ale postanowiłem zostawić tak jak jest w oryginale.

Początek prac tak to wyglądało kiedyś :)

Obrazek

Obrazek

Nowy zestaw naprawczy oringi 2x na tłoczek oraz nowe gumki na prowadnice. koszt około 12zł

Obrazek

Tak wygląda po wstępnym czyszczeniu mini szlifierką fotkę jej postaram się dodać jeszcze dziś zapomniałem foty zrobić.

Obrazek

Pomalowane farbą żaroodporną na 700C

Obrazek

Obrazek

Efekt końcowy po złożeniu na nowym zestawie naprawczym.

Obrazek

: 2013-06-03, 15:40
autor: GERMAN
Miałem przyjemność oblukać na life i powiem ci że bardzo zadbany ten twój Kompi lakier idealny silniczek ładnie sobie cyka bez wycieków podoba mi się :razz: :bmw:

: 2013-06-03, 15:52
autor: Soki
Sam wiesz ile trzeba czasu chęci i kasy żeby to się trzymało kupy. I na wzajemnie co do twojej zacnej Coupe ;)

: 2013-06-12, 20:21
autor: Beny
Widać że tu prace idą w innym kierunku, auto trafiło na godnego właściciela :D trzymaj tak dalej :D a jako pierwsze gleba i felga :D :D :D

: 2013-06-12, 21:24
autor: Soki
Beny pisze:Widać że tu prace idą w innym kierunku, auto trafiło na godnego właściciela :D trzymaj tak dalej :D a jako pierwsze gleba i felga :D :D :D
Dzięki i na wzajem :wink: Co do mojej koncepcji dążę do uzyskania 100% oryginału. Twoja koncepcja jest super, ale jako drugie auto do utrzymania hobby. Niestety polskie drogi są jakie są miałem kiedyś E34 było nisko i szeroko na mpaku aż mi żal było tym z garażu wyjechać.

Tak poza tym dzięki ksawer dzięki za pomoc w wymianie skrzyni biegów na nową. teraz jest idealnie.

Co do moich dalszych modów to pozostał tylko lakiernik, będzie malowanie przedniego prawego błotnika oraz grilla razem z polerka, jak wiadomo przednie prawe błotniki to bolączka w E36 W najbliższych dniach wrzucę co będzie malowane oraz jaki będzie efekt po malowaniu. I jak dobrze pójdzie w piątek będzie założona nowa felga.

: 2013-06-13, 20:12
autor: Ksawer
[quote="Soki"].

Tak poza tym dzięki ksawer dzięki za pomoc w wymianie skrzyni biegów na nową. teraz jest idealnie.

Nie ma sprawy :wink: Oby służyła jak najlepiej i jak najdłużej :bmw: Polecam się na przyszłość :br:

: 2013-06-20, 19:56
autor: Soki
W końcu zmiana kół

Oryginalne BMW 7,5 calowe
Opony 205/55/16

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2013-06-20, 20:49
autor: Marcin
Fajny stan, ale kozidło przeokrutne :DDD

: 2013-06-20, 20:58
autor: GERMAN
Marcin pisze:Fajny stan, ale kozidło przeokrutne :DDD
Eeeetammm Łopowiadosz Air się zepsuł brak opcji down :mrgreen: [JOK]

Nom Soki, wiem że lubisz takie klasyczne bity ale troszku by mu się przydalo choćby nawet ze względu na boczne podmuchy na autobanie bo ci go poderwie jak Dragstera :razz: :mrgreen:

: 2013-06-21, 11:38
autor: Soki
Marcin pisze:Fajny stan, ale kozidło przeokrutne :DDD
Zważywszy na moje ,,kozidło" postanowiłem dokonać systematycznych poniższych zmian:)

Amortyzatory Firmy MTS-Technik

Zaczynam od tyłu tam było najgorzej ponieważ po założeniu nowych felg zdarzało się że obcierały o nadkola przy większych nierównościach. Dodam że felgi są z serii 5 i mają ET 15 stad chcąc nie chcąc trzeba było coś z tym zrobić.

Obrazek

Różnica pomiędzy seryjnym jeszcze oryginalnym amortyzatorem BMW a nowym amortyzatorem MTS-Technik

Obrazek

Co do montażu jest niesamowicie nieskomplikowane :wink: Amortyzator przymocowany jest na jednej szpilce u dołu do wahacza, natomiast drugie mocowanie to trzpień amortyzatora pod tylną wygłuszeniem.

Obrazek