[E36] e36 by KOWAL
[E36] e36 by KOWAL
Witam
Postanowiłem zagościć na owym forum ze względu na to , iż posiadam BMW.
Co prawda zakupiłem je w sierpniu ale ostatnimi czasy doszedłem do wniosku, że warto podzielić się bawarią z innymi użytkownikami tej marki i nawzajem sobie doradzać oraz pomagać
Oto rozkodowany VIN pojazdu :
Numer podwozia WBACA71020FL58681
Kod typu CA71
Typ 316I (EUR)
Typoszereg E E36 (4)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M43
Pojemność skokowa 1.60
Moc 75
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor BOSTONGRUEN METALLIC (275)
Tapicerka STOFF/ANTHRAZIT (C3AT)
Data prod. 1995-12-13
Wyposażenie:
FAHRERAIRBAG MIT SERIENKRANZ(PUR) -Kierownica z poduszką powietrzną
AIRBAG FUER BEIFAHRER- Poduszka powietrzna pasażera
LM RAEDER/SPORTSPEICHENSTY.II -Obr. BMW, st. le. styl. spr. II
STOSSLEISTEN SCHWARZ - Zderzak częściowo lakierowany
SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH -Dach przesuwno-uchylny elektryczny
FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN- Siłownik szyby elektryczny przedni
WARNDREIECK -Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
KOPFSTUETZEN IM FOND- Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT - Regulator zasięgu świateł
NEBELSCHEINWERFER- Lampa przeciwmgłowa
AUSSENTEMPERATURANZEIGE - Wskaźnik temperatury zewn.
BMW Bavaria C Reverse - Radio BMW Reverse RDS
DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG - Wersja krajowa Niemcy/Austria
3.BREMSLEUCHTE - Trzecie światło stop
BATTERIEHAUPTSCHALTER - Główny wyłącznik akumulatora
BUSINESSPAKET
Model- e36
Silnik- 1.6 M43 benzyna+podtlenek gazu ;d
Zawieszenie- przód; gwint Tatechnics, tył; sprężyny obniżające TaTechnics
Rozmiar opon- 225/17/45
Auto zakupiłem w Wodzisławiu, poprzedni właściciel posiadał je ok. 6 lat i przyznam, że naprawdę włożył w niego wiele serca. Najbardziej cieszy mnie fakt, iż do zakupu auta dostałem wszystkie fakturki, paragony z tych lat oraz liste rzeczy, które w ciągu tych 6 lat były robione. Podtrzymuje „tradycje” i nadal ciągnę tę liste i dopisuję do niej rzeczy, które zrobiłem ja.
Kupując te auto liczyłem się z paroma wydatkami i miałem jakieś tam wizje jeśli chodzi o jego wizerunek. Jak się okazało niestety auto pochłonęło więcej gotówki niż myślałem w związku z czym wygląd zewnętrzny auta odłożyłem na później. Pierw mechanika potem wygląd.
Moja Bmka to 1.6 M43, w przyszłym roku planuje jednak swapa na 2.0 R6 (kocham ten dźwięk).Tydzień po kupnie auta postanowiłem zaliczyć trasę – Rzeszów. W tamtą stronę wszystko przebiegało pomyślnie, lecz kiedy tam zajechałem auto coraz słabiej kręciło przy odpalaniu, akumulator Boscha na gwarancji więc wiedziałem, że to nie jego wina, ponieważ elektryka i światła chodziły idealnie. Jak się okazało winne były szczotki rozrusznika więc w Rzeszowie zostały wymienione w warsztacie. Wracając również wszystko przebiegło pomyślnie, aż do Gliwic. Kiedy stanąłem na światłach zobaczyłem tylko dym z pod maski. Wyciekł cały płyn z chłodnicy.Rozciekła się przy zbiorniczku wyrównawczym. Naszczęście tata zholował mnie z tamtąd i na następny dzień bmka była do odebrania, po wymianie chłodnicy. Jeśli chodzi o większe awarie to tylko to mi się przydarzyło.
W aucie wymieniłem ponadto:
- Opony letnie 17” / 45 / 225 x4
- tłumik środkowy
- nakładki progowe oryginalne
- dokładka zderzaka tylnego al`a M
- na pokładzie zawitało Radio Alpine CDE-120RM
- Parownik Tomasetto Achille (na starym auto falowało na zimnym, dało się jeździć lecz mnie to irytowało no i skusiłem się na wymiane)
- Przewody hamulcowe elastyczne+miedziane, cylinderki tył i czujniki klocków
- wspawane zostało również mocowanie stabilizatora, lewy przód, stary troszkę spróchniał, dodatkowo zostało wszystko ładnie zakonserwowane łącznie z podłogą.
- zawitał jeszcze jakiś tam końcowy tłumik „sportowy” kupiony za grosze a naprawdę ładnie brzmi, czymś trzeba było zapełnić otwór w dokładce zderzaka ;x
- dodatkowo ogranicznik lewych, przednich drzwi- brakowało
- wymieniona została również klapa bagażnika, ponieważ poprzednia była troszkę ruda u dołu, niestety nie udało się dostać w kolorze więc zakupiłem Lagunengruen pod światło widać rożnicę, a tak to trzeba się przyjrzeć, chodziło mi o to, żeby na razie tak bardzo nie rzucała się w oko.
- obkleiłem również słupki drzwi folią carbon 3D, efekt zadowalający
Jeśli chodzi o mechanikę to oleje, filtry standartowo są wymienione i w mechanice wszystko jest sprawne, zawieszenie również ładnie tłumi nierówności, po porządnym przeglądzie na razie nie ma w nim nic do roboty
Planuję jednak dodać parę gadżetów i zrobić parę rzeczy, lecz teraz wszystko się przeciągnie troszkę w czasie, jestem uczniem i nie mogę sobie na razie pozwolić na niewiadomo co, niestety…
Więc planuję:
- po zimie na pewno pójdzie do malowania wspomniana klapa bagażnika oraz do roboty tylne błotniki, na razie są „bułki” pod lakierem także po zimie wszystko zrobię, dołącze do malowania doły drzwi , od listew w dół
- zderzak przedni Mpakiet no i na pewno jego malowanie
- skórzana kierownica i podłokietnik
- skrzynia basowa i wzmacniacz, czekają na szafie, nie wiem czy podłączać na razie
- pas oraz nerki po lifcie- czarne
- BH, czarne soczewki + krzyże w drogowych
- nad kierunkami się zastanawiam, na razie mam pomarańczki z postojami + YH w przeciwmgłowych. No ale chyba polecę w ciemny przód, czyli kierunki i przeciwmgłowe dymione, zobaczmy jak wszystko będzie współgrało.
- na pewno polerka rantów w letnich na wiosnę
Z czasem na pewno w mojej głowie zrodzą się i inne ciekawe pomysły.
Od zawszę chciałem BMW, tak jakoś wyszło i moje marzenie się spełniło, co prawda 1.6 ale na razie mi wystarcza i tak jest bardzo zrywny, lecz nie ma co go męczyć, wiadomo jak jest. A o autko dbam jak o mało co, sam na niego zarobiłem i wiem, jaki to ciężar przez to go doceniam coraz mniej na drogach jeździ e36 zrobionych z gustem…jak widzę czasami te „wieś” laminaty to aż się serce kraja..Jak pisałem wyżej mam swoje wizje i staram się je wszystkie zrealizować
Oto pare zdjęć:
W stanie jakim kupiłem:
Tutaj po paru, wyżej wspomnianych modyfikacjach:
- postoje do przeglądu z US musiałem zmienić
Fotki robione telefonem, także jakośc jest mało zadowalająca… Jeśli chodzi o wydech to w Realu naprawde mnie się podoba, e36 z dwururkami to standard a ja chciałem odbiec od tej tradycji i pokazać, że płaska też się może godnie prezentowac, pod warunkiem, że jest ładnie spasowana
Pozdrawiam, Kamil
Postanowiłem zagościć na owym forum ze względu na to , iż posiadam BMW.
Co prawda zakupiłem je w sierpniu ale ostatnimi czasy doszedłem do wniosku, że warto podzielić się bawarią z innymi użytkownikami tej marki i nawzajem sobie doradzać oraz pomagać
Oto rozkodowany VIN pojazdu :
Numer podwozia WBACA71020FL58681
Kod typu CA71
Typ 316I (EUR)
Typoszereg E E36 (4)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M43
Pojemność skokowa 1.60
Moc 75
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor BOSTONGRUEN METALLIC (275)
Tapicerka STOFF/ANTHRAZIT (C3AT)
Data prod. 1995-12-13
Wyposażenie:
FAHRERAIRBAG MIT SERIENKRANZ(PUR) -Kierownica z poduszką powietrzną
AIRBAG FUER BEIFAHRER- Poduszka powietrzna pasażera
LM RAEDER/SPORTSPEICHENSTY.II -Obr. BMW, st. le. styl. spr. II
STOSSLEISTEN SCHWARZ - Zderzak częściowo lakierowany
SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH -Dach przesuwno-uchylny elektryczny
FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN- Siłownik szyby elektryczny przedni
WARNDREIECK -Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
KOPFSTUETZEN IM FOND- Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT - Regulator zasięgu świateł
NEBELSCHEINWERFER- Lampa przeciwmgłowa
AUSSENTEMPERATURANZEIGE - Wskaźnik temperatury zewn.
BMW Bavaria C Reverse - Radio BMW Reverse RDS
DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG - Wersja krajowa Niemcy/Austria
3.BREMSLEUCHTE - Trzecie światło stop
BATTERIEHAUPTSCHALTER - Główny wyłącznik akumulatora
BUSINESSPAKET
Model- e36
Silnik- 1.6 M43 benzyna+podtlenek gazu ;d
Zawieszenie- przód; gwint Tatechnics, tył; sprężyny obniżające TaTechnics
Rozmiar opon- 225/17/45
Auto zakupiłem w Wodzisławiu, poprzedni właściciel posiadał je ok. 6 lat i przyznam, że naprawdę włożył w niego wiele serca. Najbardziej cieszy mnie fakt, iż do zakupu auta dostałem wszystkie fakturki, paragony z tych lat oraz liste rzeczy, które w ciągu tych 6 lat były robione. Podtrzymuje „tradycje” i nadal ciągnę tę liste i dopisuję do niej rzeczy, które zrobiłem ja.
Kupując te auto liczyłem się z paroma wydatkami i miałem jakieś tam wizje jeśli chodzi o jego wizerunek. Jak się okazało niestety auto pochłonęło więcej gotówki niż myślałem w związku z czym wygląd zewnętrzny auta odłożyłem na później. Pierw mechanika potem wygląd.
Moja Bmka to 1.6 M43, w przyszłym roku planuje jednak swapa na 2.0 R6 (kocham ten dźwięk).Tydzień po kupnie auta postanowiłem zaliczyć trasę – Rzeszów. W tamtą stronę wszystko przebiegało pomyślnie, lecz kiedy tam zajechałem auto coraz słabiej kręciło przy odpalaniu, akumulator Boscha na gwarancji więc wiedziałem, że to nie jego wina, ponieważ elektryka i światła chodziły idealnie. Jak się okazało winne były szczotki rozrusznika więc w Rzeszowie zostały wymienione w warsztacie. Wracając również wszystko przebiegło pomyślnie, aż do Gliwic. Kiedy stanąłem na światłach zobaczyłem tylko dym z pod maski. Wyciekł cały płyn z chłodnicy.Rozciekła się przy zbiorniczku wyrównawczym. Naszczęście tata zholował mnie z tamtąd i na następny dzień bmka była do odebrania, po wymianie chłodnicy. Jeśli chodzi o większe awarie to tylko to mi się przydarzyło.
W aucie wymieniłem ponadto:
- Opony letnie 17” / 45 / 225 x4
- tłumik środkowy
- nakładki progowe oryginalne
- dokładka zderzaka tylnego al`a M
- na pokładzie zawitało Radio Alpine CDE-120RM
- Parownik Tomasetto Achille (na starym auto falowało na zimnym, dało się jeździć lecz mnie to irytowało no i skusiłem się na wymiane)
- Przewody hamulcowe elastyczne+miedziane, cylinderki tył i czujniki klocków
- wspawane zostało również mocowanie stabilizatora, lewy przód, stary troszkę spróchniał, dodatkowo zostało wszystko ładnie zakonserwowane łącznie z podłogą.
- zawitał jeszcze jakiś tam końcowy tłumik „sportowy” kupiony za grosze a naprawdę ładnie brzmi, czymś trzeba było zapełnić otwór w dokładce zderzaka ;x
- dodatkowo ogranicznik lewych, przednich drzwi- brakowało
- wymieniona została również klapa bagażnika, ponieważ poprzednia była troszkę ruda u dołu, niestety nie udało się dostać w kolorze więc zakupiłem Lagunengruen pod światło widać rożnicę, a tak to trzeba się przyjrzeć, chodziło mi o to, żeby na razie tak bardzo nie rzucała się w oko.
- obkleiłem również słupki drzwi folią carbon 3D, efekt zadowalający
Jeśli chodzi o mechanikę to oleje, filtry standartowo są wymienione i w mechanice wszystko jest sprawne, zawieszenie również ładnie tłumi nierówności, po porządnym przeglądzie na razie nie ma w nim nic do roboty
Planuję jednak dodać parę gadżetów i zrobić parę rzeczy, lecz teraz wszystko się przeciągnie troszkę w czasie, jestem uczniem i nie mogę sobie na razie pozwolić na niewiadomo co, niestety…
Więc planuję:
- po zimie na pewno pójdzie do malowania wspomniana klapa bagażnika oraz do roboty tylne błotniki, na razie są „bułki” pod lakierem także po zimie wszystko zrobię, dołącze do malowania doły drzwi , od listew w dół
- zderzak przedni Mpakiet no i na pewno jego malowanie
- skórzana kierownica i podłokietnik
- skrzynia basowa i wzmacniacz, czekają na szafie, nie wiem czy podłączać na razie
- pas oraz nerki po lifcie- czarne
- BH, czarne soczewki + krzyże w drogowych
- nad kierunkami się zastanawiam, na razie mam pomarańczki z postojami + YH w przeciwmgłowych. No ale chyba polecę w ciemny przód, czyli kierunki i przeciwmgłowe dymione, zobaczmy jak wszystko będzie współgrało.
- na pewno polerka rantów w letnich na wiosnę
Z czasem na pewno w mojej głowie zrodzą się i inne ciekawe pomysły.
Od zawszę chciałem BMW, tak jakoś wyszło i moje marzenie się spełniło, co prawda 1.6 ale na razie mi wystarcza i tak jest bardzo zrywny, lecz nie ma co go męczyć, wiadomo jak jest. A o autko dbam jak o mało co, sam na niego zarobiłem i wiem, jaki to ciężar przez to go doceniam coraz mniej na drogach jeździ e36 zrobionych z gustem…jak widzę czasami te „wieś” laminaty to aż się serce kraja..Jak pisałem wyżej mam swoje wizje i staram się je wszystkie zrealizować
Oto pare zdjęć:
W stanie jakim kupiłem:
Tutaj po paru, wyżej wspomnianych modyfikacjach:
- postoje do przeglądu z US musiałem zmienić
Fotki robione telefonem, także jakośc jest mało zadowalająca… Jeśli chodzi o wydech to w Realu naprawde mnie się podoba, e36 z dwururkami to standard a ja chciałem odbiec od tej tradycji i pokazać, że płaska też się może godnie prezentowac, pod warunkiem, że jest ładnie spasowana
Pozdrawiam, Kamil
gówno prawdaKOWAL pisze:dwururkami to standard a ja chciałem odbiec od tej tradycji i pokazać, że płaska też się może godnie prezentowac, pod warunkiem, że jest ładnie spasowana
Powiem tak: wywal to za wczasu albo nie pokazuj tego na forum bo Cię tu ludzie zjedzą za tę paskudną końcówkę ! I te żarówki z postoju też wywal
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-12-02, 20:22
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
x2!!Kaper pisze:gówno prawdaKOWAL pisze:dwururkami to standard a ja chciałem odbiec od tej tradycji i pokazać, że płaska też się może godnie prezentowac, pod warunkiem, że jest ładnie spasowana
Powiem tak: wywal to za wczasu albo nie pokazuj tego na forum bo Cię tu ludzie zjedzą za tę paskudną końcówkę ! I te żarówki z postoju też wywal
lepsza standardowa niż takie wiadro z tyłu poza tym ja bym zmienił mieszek przy gałce i ręcznym na czarny bo ani trochu nie pasi, poza tym nie najgorszy egzemplarz
Rozumiem... Tutaj na zdjęciu wyszła na taką ogromną a w realu wygląda według mnie zacnie. Mi się podoba bo duzo lepiej wyglada a przedewszystkim wypełnia wycięcie. Orginalna końcówka z 1.6 nie wygląda najlepiej i jes cieniutka także zostaje ogromna luka w dokładce.
Najszybciej wleci dwurureczka przy swapie na 2.0 r6 a to dopiero na przyszły rok
Co do mieszków to mi też nie przypadają do gustu. Wlecą czarne ale to razem z kierownicą i podłokietnikiem.
Najszybciej wleci dwurureczka przy swapie na 2.0 r6 a to dopiero na przyszły rok
Co do mieszków to mi też nie przypadają do gustu. Wlecą czarne ale to razem z kierownicą i podłokietnikiem.
Po sobie wiem, że nie ma sensu ładować 2.0 - szybko kończy się moc a spalanie mniejsze... Nie powiedziałbym Wydaje mi się, że często ją widywałem, podoba mi się bardzo środek. Mieszki zmieniłbym na biały kolor, tak jak fotele, boczki.
BYŁO: E30 M20B27 M50B20 SEDAN
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
więc rozważę większy swap 2.0, 2.5 czy 2.8 mi wydaje się, że spalanie porównywalne a frajda z jazdy całkowicie odmienna
co do mieszków takie były jak zakupiłem ale jak pisałem jest plan na czarne mieszki + czarny podłokietnik aby caly tunel był czarny.
Możliwe, że ją widywałeś bo wcześniej "mieszkała" na 300 lecia w wodzisławiu chyba.
co do mieszków takie były jak zakupiłem ale jak pisałem jest plan na czarne mieszki + czarny podłokietnik aby caly tunel był czarny.
Możliwe, że ją widywałeś bo wcześniej "mieszkała" na 300 lecia w wodzisławiu chyba.
Widuje ją codziennie Bardzo fajna aczkolwiek kolor nie w moim guscie Mody na + poza tłumikiem No i postojówkami ktorych na szczescie juz nie ma Szkoda ze 1.6 ale wazne ze smiegiełko na masce. Nie baw sie w swapa na 2.0 bo to bez sensu. Sam szukalem 2.8 ale niestety bez skutku Teraz tylko moge zalowac
Tylko w Twoim wypadku ważniejszy był stan samochodu i SWAPa bym u Ciebie zrobił na samym koncuSebaE36 pisze:Widuje ją codziennie Bardzo fajna aczkolwiek kolor nie w moim guscie Mody na + poza tłumikiem No i postojówkami ktorych na szczescie juz nie ma Szkoda ze 1.6 ale wazne ze smiegiełko na masce. Nie baw sie w swapa na 2.0 bo to bez sensu. Sam szukalem 2.8 ale niestety bez skutku Teraz tylko moge zalowac
BYŁO: E30 M20B27 M50B20 SEDAN
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
BYŁO: E39 M62B35 SEDAN
BYŁO: E36 M52B20 M52B28 TOURING
BYŁO: E36 M43B18 CABRIO
BYŁO: E36 M50B25 GRUZCOUPE
BYŁO: E36 M50B20 GRUZSEDAN
JEST: E36 M43B16 SEDAN
JEST: E38 M62B35 M SPORT
wstrzymam się narazie chyba z tym swapem...skoro tak radzicie. W takim razie odkładam na lakiernika i zderzak przód mpak
kierując się kupnem nie zwracałem aż takiej uwagi na silnik jak na wygląd oraz mechanikę,
ważne, że wszystko jest sprawne i w przyzwoitym stanie, a co do silnika to 1.6 ale kondycje ma
udowodnię, że 1.6 też może godnie leżec koło 2.8, ale tylko leżeć ;p
kierując się kupnem nie zwracałem aż takiej uwagi na silnik jak na wygląd oraz mechanikę,
ważne, że wszystko jest sprawne i w przyzwoitym stanie, a co do silnika to 1.6 ale kondycje ma
udowodnię, że 1.6 też może godnie leżec koło 2.8, ale tylko leżeć ;p