ppatryk -->> e39 523i
: 2014-10-04, 16:38
Witam Wszystkich
Chciałem zaprezentować moje kolejne BMW
Tym razem jest to e39 z 1997 roku, sedan. Pierwotnie było to 520i, natomiast silnik został wymieniony na M52B25 (wraz ze skrzynią i innymi ważnymi elementami) i w tej prosty sposób powstało 523i. Samochód w prostym jak na e39 wyposażeniu, ale ma wszystko co jest potrzebne na co dzień. Zakup dosyć spontaniczny. Szukałem wygodnego autka na krótkie trasy dla dziewczyny i 8 miesięcznego syna, więc w grę wchodził tylko sedan, pierwotnie e36, myślałem też o e46, lecz rozsądek przemawiał za e39. Przeglądałem sobie ogłoszenia, miałem określony budżet, założenia. Musiała być tylko i wyłącznie benzyna, ciemny kolor lakieru, klima automatyczna, mile widziane były fotele sportowe i nie chciałem skóry.
Jedno z ogłoszeń wydawało się ciekawe, więc w drogę, a daleko nie miałem.
Na żywo było dużo lepiej niż się spodziewałem. Brak poważnych błędów pod INPA, samochód o dziwo cały w oryginalnym lakierze (dokładnie pomierzyłem czujnikiem). Jedynym minusem było to, że ktoś chyba nie miał pojęcia o myciu samochodu, brudne, lakier strasznie zmatowiały po myjniach i brudnych ścierkach. Techniczne bardzo dobrze. Nic nie trzeba na dzień dzisiejszy naprawiać. Bardzo ważne, że na samochodzie nie ma kompletnie rdzy, jedynie malutki zalążek w rogu tylnej klapy. Ale wszystko się zrobi z czasem.
Więc kupiłem. Nie ma co wydziwiać kupując używany samochód. Chcę także powiedzieć, że nie wszystkie samochody w PL to ulepy i nie trzeba jeździć pół roku by coś kupić dobrego...
Pierwsze co zrobiłem to polerka lakieru, samodzielnie, ok 10-12 godzin pracy i lakier wygląda dużo lepiej niż nie jedno e60 lci. Na pewno nie była to taka polerka jak robią fachowcy od detailingu, ale uważam, że jest bardzo dobrze, poza tym jest już jesień, więc wiosną poprawię. Potem gruntowne czyszczenie środka i samochód odżył... na prawdę te ok. 20 godzin poświęcone na czyszczenie dużo dało. A może to dobrze, że poprzedni właściciel nie za bardzo czyścił i przez to wynegocjowałem lepszą cenę?
Przydałoby się polakierować maskę ze względu na odpryski, ale raczej odłożę to na wiosnę lub lato 2015.
Z założenia samochód ma to być prawie typowy OEM z małymi dodatkami ale o tym na końcu. Stoi na felgach Styling 32 17" - niestety wszystkie o szerokości 8J.
Kolejny etap to serwis.
Olej Shell 5W40
Filtr powietrza (Hart), oleju (MG), kabiny (Meyle)
Filtr paliwa Filtron
Z tyłu ktoś zamontował piękne lampy tzw. Clear, więc zakupiłem nowe lampy Depo wyglądające jak OEM Hella, fajnie świecą, nie parują i przede wszystkim są nowe
Było
Lampy kupiłem takie
Teraz jest tak
Lampki tablicy były już zniszczone więc kupiłem nowe LED, fajnie świecą, polecam.
Dodaję także rozkodowany VIN
Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBADD11080BN25738
Kod typu DD11
Typ 520I (EUR)
Typoszereg E E39 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor MONTREALBLAU METALLIC (297)
Tapicerka STOFF RATTAN/ANTHRAZIT (D4AT)
Data prod. 1997-01-07
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S464A SKISACK Worek na narty
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat
S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS
S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Dummy-SALAPA
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
Składanie Information
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Pilot do zamka centralnego
S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD
Czas na zdjęcia
Wnętrze
Silnik
Co do tej pory zrobiłem/kupiłem:
-filtry oraz olej
-dywaniki welurowe
-wycieraczki szyby przedniej (zwykłe, nie banany)
-nowe lampy tył
-polerka lakieru
-pranie tapicerki
Plany:
-zakup opon zimowych 225/45R17 na obecne felgi S32
-dywaniki gumowe na zimę
-obniżenie samochodu z przodu
-wymiana reflektorów z przodu na nowe
-wymiana migaczy bocznych na nowe
-wymiana przednich halogenów na nowe
-wymiana pompki spryskiwacza (już kupione)
-wymiana popękanych nadkoli zderzaka z przodu (już kupione)
-poprawić przedni zderzak - mocowanie od dołu
-na wiosnę nowe felgi, prawdopodobnie Styling 66 17" - 8J + 9J
I oczywiście dbać
Zapraszam do komentowania.
Chciałem zaprezentować moje kolejne BMW
Tym razem jest to e39 z 1997 roku, sedan. Pierwotnie było to 520i, natomiast silnik został wymieniony na M52B25 (wraz ze skrzynią i innymi ważnymi elementami) i w tej prosty sposób powstało 523i. Samochód w prostym jak na e39 wyposażeniu, ale ma wszystko co jest potrzebne na co dzień. Zakup dosyć spontaniczny. Szukałem wygodnego autka na krótkie trasy dla dziewczyny i 8 miesięcznego syna, więc w grę wchodził tylko sedan, pierwotnie e36, myślałem też o e46, lecz rozsądek przemawiał za e39. Przeglądałem sobie ogłoszenia, miałem określony budżet, założenia. Musiała być tylko i wyłącznie benzyna, ciemny kolor lakieru, klima automatyczna, mile widziane były fotele sportowe i nie chciałem skóry.
Jedno z ogłoszeń wydawało się ciekawe, więc w drogę, a daleko nie miałem.
Na żywo było dużo lepiej niż się spodziewałem. Brak poważnych błędów pod INPA, samochód o dziwo cały w oryginalnym lakierze (dokładnie pomierzyłem czujnikiem). Jedynym minusem było to, że ktoś chyba nie miał pojęcia o myciu samochodu, brudne, lakier strasznie zmatowiały po myjniach i brudnych ścierkach. Techniczne bardzo dobrze. Nic nie trzeba na dzień dzisiejszy naprawiać. Bardzo ważne, że na samochodzie nie ma kompletnie rdzy, jedynie malutki zalążek w rogu tylnej klapy. Ale wszystko się zrobi z czasem.
Więc kupiłem. Nie ma co wydziwiać kupując używany samochód. Chcę także powiedzieć, że nie wszystkie samochody w PL to ulepy i nie trzeba jeździć pół roku by coś kupić dobrego...
Pierwsze co zrobiłem to polerka lakieru, samodzielnie, ok 10-12 godzin pracy i lakier wygląda dużo lepiej niż nie jedno e60 lci. Na pewno nie była to taka polerka jak robią fachowcy od detailingu, ale uważam, że jest bardzo dobrze, poza tym jest już jesień, więc wiosną poprawię. Potem gruntowne czyszczenie środka i samochód odżył... na prawdę te ok. 20 godzin poświęcone na czyszczenie dużo dało. A może to dobrze, że poprzedni właściciel nie za bardzo czyścił i przez to wynegocjowałem lepszą cenę?
Przydałoby się polakierować maskę ze względu na odpryski, ale raczej odłożę to na wiosnę lub lato 2015.
Z założenia samochód ma to być prawie typowy OEM z małymi dodatkami ale o tym na końcu. Stoi na felgach Styling 32 17" - niestety wszystkie o szerokości 8J.
Kolejny etap to serwis.
Olej Shell 5W40
Filtr powietrza (Hart), oleju (MG), kabiny (Meyle)
Filtr paliwa Filtron
Z tyłu ktoś zamontował piękne lampy tzw. Clear, więc zakupiłem nowe lampy Depo wyglądające jak OEM Hella, fajnie świecą, nie parują i przede wszystkim są nowe
Było
Lampy kupiłem takie
Teraz jest tak
Lampki tablicy były już zniszczone więc kupiłem nowe LED, fajnie świecą, polecam.
Dodaję także rozkodowany VIN
Dane pojazdu
Art.
Wartość
Numer podwozia WBADD11080BN25738
Kod typu DD11
Typ 520I (EUR)
Typoszereg E E39 ()
Seria 5
Rodzaj konstrukcji LIM
Układ kierowniczy LL
Drzwi 4
Silnik M52
Pojemność skokowa 2.00
Moc 110
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor MONTREALBLAU METALLIC (297)
Tapicerka STOFF RATTAN/ANTHRAZIT (D4AT)
Data prod. 1997-01-07
Składanie Wyposażenie
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S339A SHADOW LINE Shadow-Line
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S464A SKISACK Worek na narty
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat
S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS
S672A CD WECHSLER 6-FACH Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S676A HIFI LAUTSPRECHERSYSTEM System głośników HiFi
S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Dummy-SALAPA
Składanie Wyposażenie seryjne
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
Składanie Information
Kod
Nazwa (interfejs)
Nazwa (ETK)
S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Pilot do zamka centralnego
S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD
Czas na zdjęcia
Wnętrze
Silnik
Co do tej pory zrobiłem/kupiłem:
-filtry oraz olej
-dywaniki welurowe
-wycieraczki szyby przedniej (zwykłe, nie banany)
-nowe lampy tył
-polerka lakieru
-pranie tapicerki
Plany:
-zakup opon zimowych 225/45R17 na obecne felgi S32
-dywaniki gumowe na zimę
-obniżenie samochodu z przodu
-wymiana reflektorów z przodu na nowe
-wymiana migaczy bocznych na nowe
-wymiana przednich halogenów na nowe
-wymiana pompki spryskiwacza (już kupione)
-wymiana popękanych nadkoli zderzaka z przodu (już kupione)
-poprawić przedni zderzak - mocowanie od dołu
-na wiosnę nowe felgi, prawdopodobnie Styling 66 17" - 8J + 9J
I oczywiście dbać
Zapraszam do komentowania.