Strona 1 z 9

[E46] 330D++ turas by zinger

: 2015-03-26, 17:37
autor: zinger
Witam wszystkich forumowiczów, stwierdziłem że najwyższy czas przedstawić Wam mojego biednego wymęczonego turasa, na chwilę obecną nie ma szału, ale szykują się zmiany a już sporo do tej pory się podziało bo autko mam od maja 2014 roku. Ale wszystko po kolei.
Bawarke kupiłem w polsce, ale była ściągnięta z Włoch, stan pozostawiał wiele do życzenia, ale cena była okazyjna no i się skusiłem. Trochę danych:

E46 330D touring
Mpakiet niepełny, więc pewnie nieoryginalny ale pracuję nad tym.
Silnik M57 3.0diesel 184KM
VIN: WBAEL91030PA28673

Rozkodowany:

Data for vehicle identification number: WBAEL91030PA28673
Model description: 330d
Market: Europa
Type: EL91
E-Code: E46 (3FL)
Chassis: touring
Steering: links
Doors: 5
Engine: M57D30O0 - 3,00l (135kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: manuell
Body Color: Titansilber Metallic (354)
Upholstery: Stoff Jacquard/anthrazit (H9AT)
Production date: 04.07.2002
Assembled in: Regensburg

Standard Equipment
S290A BMW light-alloy wheel star spokes 44
S411A Window lifts,electric,front/rear
S473A Armrest front
S520A Fog lights
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S550A On-board computer
S832A Battery in luggage compartment

Optional Equipment
S249A Multifunction f steering wheel
S255A Sports leather steering wheel
S302A Alarm system
S403A Glass roof, electrical
S431A Interior mirror with automatic-dip
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S661A Radio BMW Business (C43)
S692A Preparation, BMW 6-CD changer I-bus
S785A White direction indicator lights
S855A Language version Italian
S863A Retailer Directory Europe
S877A Delete cross-pattern operation
S884A On-board literature, Italian
S915Ag Delete clear coat
S928A Tire control


Czas na fotki:
Na początku było marnie
Obrazek

Maska z modelu przed liftem, zderzak miał spore dziury, nie mówiąc już o braku ślizgów i zaczepów
Obrazek
Obrazek


Środek trochę poniszczony, szyby porysowane, sporo pierdółek nie działało np. wycieraczki automatyczne, wycieraczka tylna, dyskoteka na desce rozdzielczej, radio nie odbierało i mógłbym tak wymieniać i wymieniać.

Obrazek
Obrazek




Mógłbym wstawiać dalej zdjęcia pokiereszowanej beemki, ale nie będę się znęcał nad wami ani nad sobą, więc do rzeczy.
Do tej pory w turasku zrobione:
- Zaraz po zakupie, wymiana zawiasu na gwint, więc siedzi troszkę niżej, ale dalej koza bo dopóki nie kupię jakiś fajnych felg to nie ruszam.
- Wstawiona odpowiednia maska z poliftowej wersji
- Osłony pod silnik, bo nie było
- wszystkie odstające elementy karoserii (zderzaki nakładki progów itd.) pozakładane, nadkola wprawione (niestety z niewiedzy wstawiłem zwykłe i nie pasują do zderzaka m pak, ale będe zmianiał na dniach)
-wymieniony układ hamulcowy cały
- naprawione wycieraczki a na desce rozdzielczej mniejsza dyskoteka ale dalej nie mogę dojść do całkowitego ładu z elektryką
- radio w końcu gra tzn. odbiera czysto
- nowe klosze lamp przednich bo stare były popękane, nowa lampa z tyłu, stara była zniszczona i przeciekała woda do środka
- WYMIENIONY SILNIK !!! Tak, zatarty silnik, 3.0D który jest podobno długowieczny, przypuszczam, ze pozostałość po Włoskim właścicielu który widać w ogóle nie dbał o samochód, bo ja płyny wymieniłem, kontrolowałem na bieżąco, samochód nie dymił ani nic, nie piłowałem do czerwonego pola, po ostrzejszej jeździe czekałem aż ostygnie, a zaraz po odpaleniu na zimnym silniku spokojnie jeździłem, przejechałem 2500km na wakacjach autem doładowanym do pełna (4 osoby + bagaże) a nieraz się jechało prawie 200 i nic się nie działo, chodził idealnie aż nagle [RIP]...po prostu dramat, już chciałem sprzedawać, ale nie, nie zostawię jej tak, wstawiony taki sam diesel M57 (oby śmigał jak najdłużej).
- Wymiana węży podciśnienia
- Nowa rura do intercoolera (stara pękła)
- Nowe sprzęgło SACHS
- Regeneracja krzyżaka wału
- Regeneracja wszystkich wtrysków
- Wymieniony schowek przy podłokietniku
- Wymieniona poduszka pod silnikiem

W sumie pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, bo trochę tego było od czasu zakupu. Obecnie autko prezentuje się tak (i jeździ !! :mrgreen: trochę brudas ale na szybko robiłem więc sorry za to i za jakość)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

A tak prezentowała się pod maską, po wymianie serducha
Obrazek

I mały bonusik jeszcze z zeszłorocznych wakacji :bmw:
Obrazek


Dalszych planów jest dużo, po świętach odwiedziny u blacharza lakiernika, wpadną nowe listwy, nowe nadkola i wloty (m pakietowe), lusterka boczne w kolorze i pewnie jeszcze coś wymyślę. Później zbiórka kasy na jakieś fajne fele (18 cali, styling 42 albo 32), dalsze picowanie drobiazgów i może końcem roku jakiś chip i inne związane z tym mody. Postaram się teraz na bieżąco coś wrzucać :wink:

: 2015-03-26, 17:50
autor: BOOGY
Fajnie że dbasz i starasz się coś z tego wykrzesać ;) nie podoba mi się końcowy tłumik :roll:
Poza tym fajna bawarka ;) środek podobny do mojego, pozdrawiam.

: 2015-03-26, 17:56
autor: zinger
Końcowy tłumik po chipie będę zmieniał, także wszystko w swoim czasie :). Mnie najbardziej na chwilę obecną drażnią felgi, na wakacje muszą wpaść jakieś konkretne szerokie 18'' :smile:

Edit: na żywo końcówka prezentuje się lepiej, zdjęcie jakieś niefortunne :P.

: 2015-03-26, 17:58
autor: ppatryk
dobrze działasz :)
ja też jestem tego zdania, że lepiej kupić autko i jak się ma tylko chęci i czas to samemu je doprowadzić do stanu oczekiwanego niż kupić odpicowaną igłę, do której i tak trzeba będzie dokładać.. :)

widziałbym tu jakaś felgę z rantem :)

: 2015-03-26, 18:04
autor: BOOGY
Hmm ;D radził bym jak już zrobić przelocik a później dopiero chipować ;D
co do felg .. 18 są git ^^ ja nie żałuje że zmieniłem z 19 ;)

: 2015-03-26, 18:04
autor: zinger
ppatryk, wpadnie styling 42 albo 32 ze wspomnianym przez Ciebie rantem, jak tylko portfel pozwoli :wink: . Na razie na pierwszy ogień idzie blacha i lakier.

: 2015-03-26, 18:07
autor: zinger
BOOGY, właśnie przy chipie mam w planach EGR off i kat out, później dedykowany IC, downpipe i końcowy tłumik inny, a dalej to się zobaczy co przyjdzie do głowy.
Tak w ogóle to dzięki wam za docenienie mojej beemki (mimo że jest jaka jest na razie) :bmw:

: 2015-03-26, 18:39
autor: PRIMO
wymeczona była strasznie fajnie że ją ratujesz...
Zdrowe podejscie masz do tematu i wszystko robisz z głową to mi sie podoba :)
Plany masz w dobrym kierunku więc bede tu zaglądał :)

: 2015-03-26, 18:57
autor: KolaK
Jak twoje odczucia po kupnie tej?

Następną kupiłbyś umęczoną i doprowadzał do stanu który preferujesz, czy szukał jakiejś nie okazji? Chodzi mi o $, pomijamy aspekt grzebania przy aucie :P

: 2015-03-26, 19:18
autor: zinger
Powiem szczerze że sam nie wiem, czasami w sytuacji jak coś się popsuje jak np. ten silnik to mnie krew zalewa i mówię sobie ze nigdy więcej i ze to był błąd, ale później na spokojnie patrze i mnie cieszy to ze ją odbudowuje i przywracam do jakiejś sprawności i wyglądu. Co do grzebania to sam dużo nie robie bo nie mam ani miejsca ani narzędzi, ani wiedzy. Jedynie jakieś pierdoły sam robie.

: 2015-03-26, 19:31
autor: KolaK
zinger, chodziło, mi o to czy kase która wsadziłeś dalej jest to okazja cenowa jak wspominałeś , czy przebiłeś już najładniejsze 'full opcja, igła :P'

Ode mnie powodzenia, bo podoba mi się, że działasz no i 3.0 D to też nie w kaszę dmuchał :)

Co się stało konkretnie z poprzednim, że tak z dnia na dzień umarł? :neutral:

: 2015-03-26, 19:41
autor: zinger
Masowo to przestałem liczyć żeby się nie denerwować, ale myślę że po wizycie u blacharz to kwota wyjdzie tyle co igła. Co do silnika to zatarty na panewce ukrecony wal ale nie wiadomo dlaczego...zero dymu, płyny sprawdzałem 2 dni przed wyjazdem na trasę gdzie padł (ok100km), wycieków nie było, nie wiem co jeszcze mogłem zawalić ze tak się stało :(

: 2015-03-26, 19:54
autor: KolaK
zinger, ważne, że teraz hula! :bmw:

: 2015-03-26, 20:03
autor: szczepciu
kolejny turas :mrgreen: mam nadzieje że dalej baedziesz kontynuował swoją misje ratowania ;) do zobaczenia na drodze!

: 2015-03-26, 20:28
autor: Cloudy69
jest bardzo duży postęp. Fajnie popatrzeć jak auto się odradza. Oby tak dalej :)