[E36] Cabrio by Majkel
: 2015-12-22, 17:19
Cześć
Przedstawiam swoje BMW E36 Cabrio. Auto w moich rękach od 2013r. Kupione w kraju, seryjnie 318i w fabrycznym m-pakiecie. W lecie używam na co dzień, w zimę stoi w garażu
Kod typu BH31
Typ 318I (EUR)
Typoszereg E E36 ©
Seria 3
Rodzaj konstrukcji CABRIO
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M43
Pojemność skokowa 1.80
Moc 85
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor AVUSBLAU METALLIC (276)
Tapicerka STOFF AMARETTA BOA/BOA/AVUSBLAU (E7AV)
Data prod. 1999-01-22
Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera
S246A LENKSAEULENVERSTELLUNG MECHANISCH Kolumna kierownicza regul. ręcznie
S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S269A LM RAEDER/RADIALSTYLING Obr. BMW, st. le. spr. rad. 32
S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Pilot do zamka centralnego
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S380A HARDTOP-VORBEREITUNG Przygotowanie pod Hardtop
S391A VERDECK DUNKELBLAU Dach składany granatowy
S399A VERDECKBETAETIGUNG VOLLAUTOMATISCH Dach skł. el.-mech., całk. automatyczny
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S556A AUSSENTEMPERATURANZEIGE Wskaźnik temperatury zewn.
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S658A RADIO BMW BUSINESS CD RDS Radio BMW Business CD RDS
S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe
S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.
S715A M AERODYNAMIKPAKET Pakiet areodynamiczny M
S719A SPORT EDITION Wydanie Sport
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Główny wyłącznik akumulatora
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
Wyposażenie seryjne
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S214A AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T) Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
W aucie zrobiłem mnóstwo rzeczy, pewnie nie o wszystkich pamiętam, ale postaram się w skrócie większość z prac wymienić:
- po zakupie filtry, oleje itp. wiadomo później już systematycznie, gumowe elementy zawieszenia wszystko lemforder, dokupiłem trochę brakujących plastików we wnętrzu, dokupiony windshoot
- później wpadły lusterka m-pakowe bo brakowało, listwy w drzwiach ///M3 , wpiny z listwy boczne ///M3, dyfuzor zderzak pod podwójny wydech, wydech Eisenmann EB5200, listwa zderzak przód USA, nowy hokej zderzaka, nowe podszybie, rozpórka Wichers Sport, nowe dywaniki welur. Fajnie że w aucie już było radio Business CD bo ładnie się wpasowuje w deskę
- w dalszej kolejności wnętrze – kompletna skóra w super stanie z anglika, nowe mieszki, dokupiony podłokietnik, latarka do schowka, wpadły koła ori kute z M3 pomalowałem na grafit, kierunki przód+boczne ciemne dymione, zwykle lampy zamieniłem na soczewkę, dołożyłem przesłony i krzyże.
- wpadł hardtop + malowanie w kolor
- uszczelka anteny, nowa osłona nad tablice rej. tył, nowa klapka od wlewu paliwa, pomalowany przedni zderzak, nowe (używane) halogeny, nowy zderzak tył kupiony w kolorze, detailing lakieru, uzupełniłem zestaw kluczy z bagażniku, nowe emblematy BMW,
- dalej wpadł nowiutki gwint AP Racing, koła styling 24 zamieniłem na takie same tylko polerowane.
- nowe koła – BBS Kerscher RX + nowe opony Toyo Proxes T1R + dystanse 1 cm
- zbieżność, kąty, robiłem to parę razy
- nowe osłony klamek, uszczelki drzwi, nowa przednia szyba, wymieniony cały dach szmaciany
+ nowa szyba, cupholder
- swap na M52B28 pojedynczy vanos, wymienione wszystko bez cięcia kosztów – silnik, skrzynia, wał, wydech komplet z katami, stabilizatory, dołożony kompletny klimatronic, zegary, pompy, chłodnice, hamulce przód, tył , nowa rozpórka pod 6 cylindrów. Po prostu wszystko oprócz dyfra i półosi, które włożę na wiosnę
- kupiony dyfer S3,15 szpera 25% duża głowa oczywiście, wypiastowany, pomalowany na nowo i zalany nowym olejem
- nowa gałka zmiany biegów ///M, wymieiony mechanizm wycieraczek, dołożony telefon Nokia jeszcze nie podpięty, czeka na założenie kompletny PDC , OBC 18 i pompowane lędźwie.
Co do samej budy, ma przejechane 188tys. km. Nowy silnik jest praktycznie po takim samym przebiegu. Przy swapie zrobione uszczelki, filtry, oleje, raczej nie oszczędzam na aucie więc większość jest z górnej półki. Wszystkie elementy blacharskie są w pierwszym lakierze (lewe drzwi powtórnie malowane bo miały rysę). Auto nie ma śladu rdzy. Przez okres w którym jest w moich rękach było rozebrane praktycznie do podstaw więc znam je na wylot 
Na chwilę obecną nie mam już kół BBS, szukam innych kół skręcanych ale raczej coś mało oklepanego, ewentualnie będę myśleć o jakimś customie. Auto w zimę stoi w garażu, wiec do wiosny jest czas. Przez jakiś czas jeździły też w nim vadery, ale pozbyłem się bo sporty są dla mnie wygodniejsze, może kiedyś wrócą ; )
Dalsze plany :
- dbać bo pewnie szybko nie sprzedam
– przez zimę może jakieś audio
- dokupić boczki przednie europejskie
- szukam lamp przednich ale jestem wybredny, musi być ori w idealnym stanie
- w zasadzie już mam lepsze hamulce, trzeba wrzucić wtedy powiem co i jak
czas pokaże…
Autem byłem chyba na 2 zlotach, bo raczej nie mam na to czasu, ale w przyszłym sezonie postaram się jeszcze gdzieś pokazać. Kilka zdjęć w miarę chronologicznie, resztę mam gdzieś na starym komputerze, jak odgrzebię to wrzucę.
Narazie tyle, komentujcie : )
Przedstawiam swoje BMW E36 Cabrio. Auto w moich rękach od 2013r. Kupione w kraju, seryjnie 318i w fabrycznym m-pakiecie. W lecie używam na co dzień, w zimę stoi w garażu
Kod typu BH31
Typ 318I (EUR)
Typoszereg E E36 ©
Seria 3
Rodzaj konstrukcji CABRIO
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M43
Pojemność skokowa 1.80
Moc 85
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor AVUSBLAU METALLIC (276)
Tapicerka STOFF AMARETTA BOA/BOA/AVUSBLAU (E7AV)
Data prod. 1999-01-22
Wyposażenie
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera
S246A LENKSAEULENVERSTELLUNG MECHANISCH Kolumna kierownicza regul. ręcznie
S260A SEITENAIRBAG FUER FAHRER/BEIFAHRER Poduszka boczna dla kierowcy/pasażera
S269A LM RAEDER/RADIALSTYLING Obr. BMW, st. le. spr. rad. 32
S305A FERNBEDIENUNG F.ZENTRALVERIEGELUNG Pilot do zamka centralnego
S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu
S380A HARDTOP-VORBEREITUNG Przygotowanie pod Hardtop
S391A VERDECK DUNKELBLAU Dach składany granatowy
S399A VERDECKBETAETIGUNG VOLLAUTOMATISCH Dach skł. el.-mech., całk. automatyczny
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours
S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S556A AUSSENTEMPERATURANZEIGE Wskaźnik temperatury zewn.
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S658A RADIO BMW BUSINESS CD RDS Radio BMW Business CD RDS
S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe
S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.
S715A M AERODYNAMIKPAKET Pakiet areodynamiczny M
S719A SPORT EDITION Wydanie Sport
S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN Lampy kierunkowskazów białe
L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria
S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Główny wyłącznik akumulatora
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, niemiecki
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Brak konserwacji pokrycia zewn.
Wyposażenie seryjne
Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S214A AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T) Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów
W aucie zrobiłem mnóstwo rzeczy, pewnie nie o wszystkich pamiętam, ale postaram się w skrócie większość z prac wymienić:
- po zakupie filtry, oleje itp. wiadomo później już systematycznie, gumowe elementy zawieszenia wszystko lemforder, dokupiłem trochę brakujących plastików we wnętrzu, dokupiony windshoot
- później wpadły lusterka m-pakowe bo brakowało, listwy w drzwiach ///M3 , wpiny z listwy boczne ///M3, dyfuzor zderzak pod podwójny wydech, wydech Eisenmann EB5200, listwa zderzak przód USA, nowy hokej zderzaka, nowe podszybie, rozpórka Wichers Sport, nowe dywaniki welur. Fajnie że w aucie już było radio Business CD bo ładnie się wpasowuje w deskę
- w dalszej kolejności wnętrze – kompletna skóra w super stanie z anglika, nowe mieszki, dokupiony podłokietnik, latarka do schowka, wpadły koła ori kute z M3 pomalowałem na grafit, kierunki przód+boczne ciemne dymione, zwykle lampy zamieniłem na soczewkę, dołożyłem przesłony i krzyże.
- wpadł hardtop + malowanie w kolor
- uszczelka anteny, nowa osłona nad tablice rej. tył, nowa klapka od wlewu paliwa, pomalowany przedni zderzak, nowe (używane) halogeny, nowy zderzak tył kupiony w kolorze, detailing lakieru, uzupełniłem zestaw kluczy z bagażniku, nowe emblematy BMW,
- dalej wpadł nowiutki gwint AP Racing, koła styling 24 zamieniłem na takie same tylko polerowane.
- nowe koła – BBS Kerscher RX + nowe opony Toyo Proxes T1R + dystanse 1 cm
- zbieżność, kąty, robiłem to parę razy
- nowe osłony klamek, uszczelki drzwi, nowa przednia szyba, wymieniony cały dach szmaciany
+ nowa szyba, cupholder
- swap na M52B28 pojedynczy vanos, wymienione wszystko bez cięcia kosztów – silnik, skrzynia, wał, wydech komplet z katami, stabilizatory, dołożony kompletny klimatronic, zegary, pompy, chłodnice, hamulce przód, tył , nowa rozpórka pod 6 cylindrów. Po prostu wszystko oprócz dyfra i półosi, które włożę na wiosnę
- kupiony dyfer S3,15 szpera 25% duża głowa oczywiście, wypiastowany, pomalowany na nowo i zalany nowym olejem
- nowa gałka zmiany biegów ///M, wymieiony mechanizm wycieraczek, dołożony telefon Nokia jeszcze nie podpięty, czeka na założenie kompletny PDC , OBC 18 i pompowane lędźwie.
Co do samej budy, ma przejechane 188tys. km. Nowy silnik jest praktycznie po takim samym przebiegu. Przy swapie zrobione uszczelki, filtry, oleje, raczej nie oszczędzam na aucie więc większość jest z górnej półki. Wszystkie elementy blacharskie są w pierwszym lakierze (lewe drzwi powtórnie malowane bo miały rysę). Auto nie ma śladu rdzy. Przez okres w którym jest w moich rękach było rozebrane praktycznie do podstaw więc znam je na wylot 
Na chwilę obecną nie mam już kół BBS, szukam innych kół skręcanych ale raczej coś mało oklepanego, ewentualnie będę myśleć o jakimś customie. Auto w zimę stoi w garażu, wiec do wiosny jest czas. Przez jakiś czas jeździły też w nim vadery, ale pozbyłem się bo sporty są dla mnie wygodniejsze, może kiedyś wrócą ; )
Dalsze plany :
- dbać bo pewnie szybko nie sprzedam
– przez zimę może jakieś audio
- dokupić boczki przednie europejskie
- szukam lamp przednich ale jestem wybredny, musi być ori w idealnym stanie
- w zasadzie już mam lepsze hamulce, trzeba wrzucić wtedy powiem co i jak
czas pokaże…
Autem byłem chyba na 2 zlotach, bo raczej nie mam na to czasu, ale w przyszłym sezonie postaram się jeszcze gdzieś pokazać. Kilka zdjęć w miarę chronologicznie, resztę mam gdzieś na starym komputerze, jak odgrzebię to wrzucę.
Narazie tyle, komentujcie : )