Strona 1 z 1

Lotus 7 replika z M50b25 + Turbo gt35.30 420KM 3,5 do 100km/

: 2015-04-30, 17:24
autor: k64
Lotus 7 / replika z silnikiem bmw m50b25 + gt35.30 ! 420 KM 550nM - czyli gokard na turbie
stage 1


Modyfikacje

Motorownia
-blok m50b25 (żeliwny) vanos
-seria Tłoki
-seria korbowody
-uszczelka głowicy x 2 + przekładka głowicy 0,6mm.
-Stopień sprężania po modyfikacjach: 9,0:1 ~
-Głowica splanowana o odpowiednia wartość, sprawdzna na szczelność, remont.
-nowy wałek ssący, podpory .
-śruby do glowicy seria,
-panewki główne: seria
-panewki korbowodów: seria
-śruby korbowodów: seria
-wymieniony ślizg / napinacz rozrządu.
-spływ oleju w misce .
-poduszka silnika e34.
-zalany valvoline 10w60
-świece stopien zimniejsze ngk bkr7e

Turbina:
Gt35.30 replika , ładuje od 2600 , pełny boost 1 bar od 3600rpm.
[url="http://\\\\\\\\\\\\\\\"http://performance.k64.pl/gt35-gt3530-63ar-p-31.html\\\\\\\\\\\\\\\""]http://performance.k64.pl/gt35-gt3530-63ar-p-31.html[/url]

Układ dolotowy:
-cały dolot nierdzewka 3\\\\\\\\\\\\\\\" , polerowany.
-złączki silikonowe 3\\\\\\\\\\\\\\\"
-intercooler 3\\\\\\\\\\\\\\\" wyjścia – 450x300
-redukacja z 2,5\\\\\\\\\\\\\\\" -> 3\\\\\\\\\\\\\\\" (turbo) silikon
-przepływomierz wywalony.
-odma odłączona z układu – zbiorniczek dodatkowy.
-Blow Off hks 4 replika .
-kolektor ssącym50b25 seria.
-Przepustnica seria.
-Opaski na całości SGB.

Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy zeliwny, turbo na dole. (jak mozna to tak nazwac)
- zawór WG 44mm replika tiala (ten zawieszajacy sie :lol: ) z naszej oferty + scrimmer pipe obok wydechu.
- tłumiki 2 x 3\\\\\\\\\\\\\\\" przelotowe nierdzewka turboworks
- 1 x lacznik elastyczny 3\\\\\\\\\\\\\\\"
- egt nagwintowane w kolektor
- vband (zdejmowanie wydechu w 11 sekund)
- 20 metrów bandaż bazaltowy termiczny.

Układ wtryskowy - paliwa :
- wtryski 630cc deka siemens
- regulator cisnienia paliwa seryjny.
- listwa paliwa seria.
- pompa wew 040 replika .

Elektronika
-ecumaster det3 map sensor 1,5bar
-brak sond, brak przeplywki,
-auto gauge: boost, egt, tmp oleju.
-podłączenie deta, wstępne strojenie k64 , korekcje ba hamowni Łukasz Lamik.


Układ chłodzenia:
-chlodnica seria bmw
-visco seria bmw (nowe) :lol:
-termostat seria. bmw

Układ napędowy:
- sprzęgło : początkowo 2 x zestaw oparty o docisk m57 i jednomas i kewlar (uslizg), finalnie DWUTARCZ CUSTOM na docisku z Opla B) napewno do 700nM
- skrzynia zmieniona z getraga na zf 2,8 , przerobione mocowania, przełożony trójnik i tłumik dragań, troche customowych przeróbek
- wał napędowy skrócony (za sprawa skrzyni), oraz zrobiony na 50/50 (podpora dokładnie na środku) , poloski 2,5L ,
- dyfer zmieniony z 3,15 na szpere z TDSA o przełożeniu najdłuższym (max speed 300km/h), przełożone talerze.



podziekowania:

- dla Taty ,
- dla żony za cierplwość,
- właścicielowi za zaufanie i miłe słowa , zero jęczenia i super podejście jak wyciągałem silnik 10 raz ;) a już miałem dość.
- samego siebie za cierpliwość !!!!!

szacun dla: budowniczego tej repliki -> można było się dowiedzieć wielu ciekawych rozwiązań, dokładności i setek godzin ... p.s. ale za brak miejsca przy skrzyni biegów to grrrrrrr.



wykresy (dwa różne miejsca)
Obrazek
Obrazek


wypociny:

Przepięknie sie tym jeżdzi, lata bokiem oraz wyprzedza corvetty ;) Nigdy nie sądziłem że to będzie tak dobrze śmigać.
uprzedzam od razu komentujących - bardzo dobrze sie tym jezdzi, nie jest to straszny Nm, mocy wcale nie jest za dużo :) totalna zabawka, gokard na turbie. B) z mega trakcją i wlepem w fotel.
Pojazd jest typowym streetem na plaże, miasto, niedziele i poniedziałek , wycieraczki, przegląd , oc, wszystko tak jak powinno (no może teraz prócz tego scrimer pipe)

Modyfikacje miały polegać na dotarciu do seryjnej mocy (192KM z seryjnych a dostępnych 130? - problem z wałkami rozrządu wytarte, pompa paliwo game over). , a później
dodaniu kolejnych 200 , miało dobić do 400 i miało być bezpiecznie. Celem było również zejście poniżej 4 sek do 100km/h (jest napewno) z fajną trakcją - ta również jest (siedzimy na tylnim wahaczu właściwie).
Problemem był również wał napędówy i podpora wału (źle zrobione), przygotowaniem tak sprzętu żeby można było bez-karnie KARAĆ sprzęt :)

Modyfikacje trwały od Stycznia , do Soboty poprzedniej i testach na Kamieniu Slaskim (automaster) na której udało się walnać 12,3 et .
Po wystrojeniu doszliśmy do wniosku że należy skrzynie zmienić na ZF , oraz totalnie zmienić przełożenia oraz dołożyć szpere (było totalnie zbyt niebezpiecznie).
Aktualnie cel osiągniety , Shamowany na dwóch hamowniach, u lamika i w rybniku na obciazeniowce. wyniki podobne.


w planach heble, klatka, może inne body, może stage 2 , może lepsze opony.

--------------------------


MEDIA z budowy i zakonczenia, wykres, kamien slaski automaster :

tak przyjechało i sie zaczelo ...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2015-04-30, 17:24
autor: k64
dwutarcz do m50, jak cos PW
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Kamien Slaski - automaster 2015 / testowanie ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

i wygrana ;) ET 12,3 przy zamuleniu na 1 biegu ...
Obrazek

FILMY zaraz jakies dokleje.
edit:


DYNO 1 https://youtu.be/2ap5c3lAvKc

DYNO 2:https://youtu.be/LPBigCuCqZE

jakis tam zegary
https://youtu.be/uAC7AF4QZUQ

przejazdy kamien
https://youtu.be/8rPqThVPAiA
https://youtu.be/I2CHRKBp7-E

: 2015-04-30, 20:35
autor: Alexof
Nie wiem czy to tylko u mnie ale żadne filmiki nie fungują.. :(

Zawijać się musi niemiłosiernie!

: 2015-05-01, 09:10
autor: k64
https://www.youtube.com/watch?v=MbLdrDL2GYM

podziękowania dla rpm-maniac.pl