Hamownia na zlocie w Rydułtawach

Relacje, fotki i inne sprawy dotyczące imprez nie tylko klubowych
Tomi325
Zaawansowany forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2008-06-24, 06:57
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Tomi325 »

Wydaje mi się że kierownik miał rację bo różne auta mają w innym miejscu max power. Ale jest to przeważnie trochę przed odcinką.
Awatar użytkownika
marcinek84
Małopiszący
Posty: 66
Rejestracja: 2008-08-03, 12:26
Lokalizacja: kraków

Post autor: marcinek84 »

u mnie dokręcił do 6700 obr, jak strzeliło z wydechu to aż ludzie odskoczyli, ci co spaliny z tyu zaciągali nosem:roll:
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

mi wyszlo 179,6KM i 215Nm. Mam czipa z allegro za 100zl :P Z kolei byl K64 i na 2,5 wyszlo mu o ile pamietam 162KM bez katow. Nasi dwaj Pawlowie z e34 2,5 mieli wyniki 180 i 182KM i moment ok 230Nm. A cos nie chce mi sie wierzyc zeby jednym dobrze pokazalo a drugim zle. Mysle ze moja auto ma grubo ponad 300tkm wiec napewno konie jakies tam umarly i nie jestem zawiedziony wynikiem hamowania. :bmw:
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Tomi325
Zaawansowany forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2008-06-24, 06:57
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Tomi325 »

U kogo kupiłeś tego chipa??
Awatar użytkownika
marcinek84
Małopiszący
Posty: 66
Rejestracja: 2008-08-03, 12:26
Lokalizacja: kraków

Post autor: marcinek84 »

Krzys, ja tez nie mam katów, jak kolega któremu mało wyszło, myślisz ze to miałoby wpływ jakis??
ja nie sądze, przeciez niektore auta lat 90tych były produkowane w wersji z katem i bez, i te drugie miały pare koników więcej...

P.S No ty Krzyś nie masz powodów bycia zawiedzionym, bo ubyło Ci tylko ok 10 koni, a nei tak jak mnie 30KM, a byłem przekonany że mój silnik jest w dobrej kondycji... :sad:
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

Tomi od kolesia co mam jego felgi. Probuje sie z nim skontaktowac ale ciezko go zastac. On nie sprzedaje tak czesto na allegro.
marcinek84, Dlatego sie zdziwilem ze mu tak malo wyszlo bez katow.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
alhana

Post autor: alhana »

bardzo czesto jak nie ma katow to dol sie traci w aucie, ale czy na hamowni by to wyszlo?? nie wiem.
najdziwniejsze jak dla mnie bylo to ze nam sie wydawalo ze na gazie nasze autko idzie duzo lepiej, a jednak wyszlo ze jest o 7 KM slabsze.
Tomi325
Zaawansowany forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2008-06-24, 06:57
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Tomi325 »

Aurel
Zaawansowany forumowicz
Posty: 612
Rejestracja: 2007-10-30, 19:43
Lokalizacja: Bluszczów

Post autor: Aurel »

no Krzyś własnie Kamilowi (k64) jakoś mało wyszło a wiemy jak auto idzie do przodu (ale to tez skuli tego ze krótki dyfer) ale o co chodzi na wykresie miał ze idzie do 5800 i potem koniec idzie w dół a przezcież auto szło do wyzszych obrotów! no ale też co chcemy to przecież tylko hamownia na kółkach niewiadomo ile moze mylic.........ale zawsze coś :)
Tomi325
Zaawansowany forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2008-06-24, 06:57
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Tomi325 »

Dobra hamownia na kółkach itd. i tylko 50zł ale słuchajcie jak ktoś będzie niech schamuje auto na innej hamowni. Będziemy wiedzieli czy jest sens brać kolesi następnym razem. Ci z linku wyżej zaś mieli więcej mocy niż seria a to raczej niemożliwe bez modów. Bo jak te wyniki naprawdę są z dupy następnym razem ja będę robił za hamownie zrobimy nasz szybko rolik z kopalni z taśmy najazdy się zespawa a jeden będzie wykresy w pincie malował. Jak będą chętni to może pogadam z hamownią w jastrzębiu do ilu by zeszli przy większej ilości aut aktualnie kasują 150 za 2 pomiary. Porównamy i będziemy wiedzieli.
Awatar użytkownika
Przygoda
Maniak forumowy
Posty: 3297
Rejestracja: 2007-07-01, 21:58
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Przygoda »

ja bawarki nieshamowalem, ale moze to i lepiej bo jeszcze bym sie zalamal :D
ale faktycznie wyniki zroznicowane
Obrazek

było E36 316i sedan... było E36 320i coupe ... było kolejne E36 320i coupe ... było E46 316i ... JEST E39 528i :)
scrozer

Post autor: scrozer »

Ja powiem tak po modzie hamowałęm 2 razy w opolu ale to w ramach przeróbek i 1 pomiar od drugiego róznił sie niecały 1KM raz 259,22 drugi 260,07 pózniej będąc w Krakowie zrobiłem sobie porównanie u Goduli tam mi wyszło przy 1 262KM a przy drugim 261,3 więc można by powiedzieć, ze 2 róznie hamownie ale wynik ok natomiast tutaj wyszło coś co nie ma nic wspólnego z moim samochodem bo po pierwsze NM im wyszło ze mi sie przesuneły o 700obr. w góre i jest ich o 40 mniej :shock: a koni ze strachu przed nimi 37 i w dodatku gdzie miałem max moc przy 4520 tutaj 3970 :570: także te wydruki co niektórzy mogą sobie założyć ze to tylko kolorowa kartka papieru.
A jak od nas będzie ktoś chętny na weryfikacje to sie zrobi większą grupe umówie sie z chłopakami z hamowni i grupą sie pojedzie i zrobią realny pomiar z koła ( jest o wiele dokłądniejszy i realny) nie z rolek .
I będzie sprawa jasna co dla niektórych
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

Tak to jest niestety z hamowniami inercyjnymi, że często wyniki nie wychodzą takie jak powinny, albo że max moc i moment jest taki jak powinien być ale sam wykres (krzywe) jest całkiem inny niż np na hamowni obciążeniowej czy drogowej (te ustrojstwo montowane do kółka). W pierwszym przypadku rozpędza się stosunkowo lekkie rolki które nie dają obciążenia na kołach, a komputer oblicza moc z jakichś tam logarytmów. W dwóch pozostałych przypadkach na kołach jest obciążenie czyli warunki takie jak na drodze, a silnik zachowuje się podobnie (np. podciśnienie w kolektorze ssącym). Wyniki tu sa bardziej miarodajne i wykres lepiej oddaje rzeczywistość.
Co do samych wyników to nie jest źle, z aut ze sporym przebiegiem ma prawo ubyc kilka peesów. Jeżeli osprzęt jest 100% sprawny, dolot oryginalny i szczelny, to 5% ubytku to chyba nawet fabryka dopuszcza w nowym aucie. Większe ubytki to raczej niesprawny osprzet elektroniczny lub np źle ustawiony rozrząd.
PS: hamownia w jastrzębiu to tez inercja, i jest prawie pewne że wyniki też będą się różnić; wszystko zależy od kalibracji hamowni, temperatury w czasie hamowania, ciśnienia i wilgotności itd, zatem zawsze wyniki należy brać jako orientacyjne i wcale to nie znaczy że auto ma faktycznie taką moc
Tomi325
Zaawansowany forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2008-06-24, 06:57
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Tomi325 »

Scrozer i korona coś czuje że rację macie... po pierwsze to że ta hamownia jest inercynja a po drugie to coś dziwnie mierzy i raczej może być traktowana jak karuzela czy autka na akumulator... Ale pozostaje pytanie dlaczego niektórym wyszło dobrze??
Awatar użytkownika
przymo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 2008-01-01, 19:22
Lokalizacja: Skrzyszów

Post autor: przymo »

W silnikach 2.5 prawie tą samą moc pokazywała hamowania, róznice były w paru KM.

U mnie to wygląda tak:

E34 525i na Vanosie całkiem seryjna nic nie dłubane, z przebiegiem niecałe 240tkm

Obrazek

PabloDevil mial dokładnie 1KM mniej przy dużo mniejszym przebiegu.
Obrazek
ODPOWIEDZ