Hejka, Klub w Opolu organizuje swój V ZLOT, przy okazji Mistrzostw Polski w sprincie na 1/4 mili...
Co o tym sądzicie... będzie ktoś tam wyjeżdżał?
KAMIEń ŚL¡SKI - LOTNISKO
07 WRZEŚNIA 2008
ORGANIZATOR:
AUTOMOBILKLUB OPOLSKI
I ORGANIZATOR
1. Organizatorem Opolskiego Sprintu Samochodowego na dystansie 1/4 mili (402,336 m.) jest:
AUTOMOBILKLUB OPOLSKI
ul. Wrocławska 102, 45-837 Opole
tel. / fax 0-77 474 59 19
e-mail: autoopol@onet.pl
www.automobilklub.opole.pl
II CHARAKTERYSTYKA I TERMIN IMPREZY
1. Impreza jest organizowana pod nazwą "Opolski Sprint Samochodowy 2008"
2. Impreza zorganizowana zostanie w oparciu o niniejszy Regulamin ii komunikaty wydawane w dniu imprezy.
3. Termin imprezy: 07 WRZEŚNIA 2008 (niedziela)
4. Miejsce imprezy: lotnisko w Kamieniu Śląskim
5. Patronat medialny sprawują:
Motokibic tv
Radio „Eska”
Nowa Trybuna Opolska
TVP Opole
TopRally- Rajdowy Serwis Internetowy
III. WŁADZE IMPREZY
ZESPÓŁ SęDZIÓW SPORTOWYCH:
Przewodniczący - Stefan Ostaficzuk Członek - Jarosław Gontarz
Członek - Bożena Kobyłkiewicz
KIEROWNICTWO IMPREZY
Dyrektor - Maciej Kobyłkiewicz
Asystent ds. sędziów i zabezpieczenia - Bartek Kobyłkiewicz
Kierownik startu - Jan Bubiło
Kierownik komisji technicznej - Dariusz Wojdas
Kierownik chronometrażu - Ireneusz Miklaszewski
Lekarz imprezy - Maciej Gawor Kierownik biura - Anna Karoń Komisja obliczeń - Tomasz Gołdys
Spikerzy - Bartek Piekarski, Jarek Maluśki
Koordynator Zlotu BMW - Mieczysław Myślicki
IV. HARMONOGRAM IMPREZY
NIEDZIELA:
7 września 2008r. (dzień imprezy) – lotnisko Kamień Śląski
godz. 8:00-10:00 - przyjmowanie zgłoszeń oraz badania techniczne pojazdów
godz. 11:30 - start do przejazdów eliminacyjnych w kolejności klas
godz. 15:00 - półfinały
godz. 16:00 - finały
godz. 17:00 - ogłoszenie wyników i wręczenie nagród
Organizator zastrzega sobie prawo przesunięć czasowych w harmonogramie podczas imprezy ogłaszając zmiany komunikatem na tablicy ogłoszeń.
ZGŁOSZENIA
Do udziału w rywalizacji na dystansie 1/4 mili będą dopuszczeni kierowcy, którzy wypełnią i podpiszą zgłoszenie do imprezy oraz dokonają wpłaty wpisowego w dniu imprezy 07.09. 2008 w godz. 8:00–10:30 w biurze a ponadto posiadają:
a) ważne prawo jazdy odpowiedniej kategorii
b) oświadczenie lekarskie stwierdzające zdolność do udziału w imprezie.
c) nie ma podejrzeń że są w stanie nietrzeźwym lub w stanie po użyciu alkoholu
d) nie ma podejrzeń że są pod wpływem narkotyków lub podobnie działających środków
Ankietę dotyczącą stanu zdrowia uczestnik podpisuje w obecności lekarza imprezy.
W przypadku podejrzeń organizatora związanych z ppkt. c i/lub d obowiązek udowodnienia zdolności do kierowania pojazdem w rozumieniu Kodeksu Drogowego, spoczywa na kierowcy.
Wpisowe dla uczestników wynosi 40 PLN (ze zniżkami dla członków AO– 50%) plus wjazd na teren lotniska– 20 PLN.
Poprzez fakt podpisania zgłoszenia kierowca potwierdza znajomość
i podporządkowanie się niniejszemu Regulaminowi, jednocześnie rezygnując z dochodzenia jakichkolwiek roszczeń w stosunku do organizatora i PZM na drodze sądowej lub innej niż ustalona przepisami sportowymi.
OFICJALNA INTERPRETACJA KLAS SAMOCHODÓW
www
WARUNKI TECHNICZNE
1. Samochód musi być dopuszczony do ruchu, posiadać ważny dowód rejestracyjny, przegląd techniczny (nie dotyczy samochodów posiadających Książkę Sportową Samochodu PZM oraz startujących w klasie Otwartej).
Każdy pojazd uczestniczący w imprezie musi posiadać aktualną polisę OC
2. Każdy samochód biorący udział w imprezie musi być wyposażony w gaśnicę.
Samochód musi być wyposażony w pasy bezpieczeństwa dla kierowcy.
W samochodzie nie mogą znajdować się żadne luźne przedmioty, które mogłyby spowodować zagrożenie dla kierowcy.
3. W przypadku, gdy w samochodzie znajdują się elementy któregokolwiek z doładowań (turbo, podtlenek azotu lub kompresor), to będą one liczone jako zastosowane nawet wtedy, gdy instalacja jako całość nie funkcjonuje.
4. Do napędzania silnika (w zależności od rodzaju silnika), można używać tylko benzyny, oleju napędowego lub LPG.
5. Zabronione jest używanie nitrometanu.
6. W trakcie imprezy dopuszcza się możliwość przeprowadzania napraw i modyfikacji nie powodujących zmiany przydzielonej klasy.
7. Po Badaniu Technicznym naprawy i modyfikacje mogą być dokonane jedynie w Parku Maszyn pod nadzorem członka Komisji Technicznej.
8. Naprawy i modyfikacje muszą zostać zakończone do momentu wywołania uczestnika na linie START.
9. Do dokonywania napraw i modyfikacji upoważnieni są: kierowca oraz maksymalnie dwóch mechaników.
11. Samochód musi posiadać sprawny układ hamulcowy i kierowniczy.
12. Zabronione jest używanie tzw. dojazdówek.
13. Tapicerka na drzwiach przednich i deska rozdzielcza jest wymagana.
14. Dopuszcza się schładzanie intercoolera (chłodnicy powietrza) ale jedynie przy użyciu instalacji do tego przeznaczonej i będącej na wyposażeniu samochodu.
15. Schładzanie intercoolera (chłodnicy powietrza) jest zabronione na linii startu o ile powoduje to wyciek płynu chłodzącego na nawierzchnię toru (brak obiegu zamkniętego instalacji schładzania intercoolera) .
16. Wymagany jest układ wydechowy, którego koniec znajduje się z tyłu lub z boku pojazdu (wyjątek stanowi sytuacja, gdy układ wydechowy został seryjnie zamontowany w inny sposób).
17. Wszelkiego rodzaju wycieki płynów eksploatacyjnych (np.: paliwa, oleju, płynów hamulcowych, płynów chłodniczych) z pojazdu mogą spowodować niedopuszczenie lub wykluczenie z imprezy.
VII. ZASADY PRZEPROWADZANIA IMPREZY
1. Kierowca podczas trwania przejazdu musi posiadać na głowie zapięty kask (organizator zapewnia kaski w razie ich braku), oraz zapięte pasy bezpieczeństwa.
2. Wszystkie szyby podczas przejazdu muszą być zasunięte.
3. W samochodzie podczas przejazdu nie mogą przebywać pasażerowie.
4. Każdy samochód może startować tylko w jednej klasie,
z wyjątkiem najszybszych kierowców z samochodami dołączonymi do klasy Otwartej.
5. Jeżeli kierowca chce startować w klasie wyższej, niż wynika to z regulaminu podziału na klasy startowe, to w chwili składania zgłoszenia do imprezy musi zgłosić się do Komisji Technicznej z takim wnioskiem. Komisja Techniczna w uzasadnionych przypadkach może wyrazić na to zgodę.
6. Rozpoczęcie wyścigu, ich kolejność oraz zmiany w organizacji przejazdów określają komunikaty drukowane na żółtym papierze, wywieszone na tablicy ogłoszeń w Biurze Imprezy i Parku Maszyn.
7. Wszyscy uczestnicy są zobowiązani do stawienia się w wydzielonym Parku Zamkniętym bezpośrednio po odbyciu biegów eliminacyjnych, pod rygorem wykluczenia z imprezy.
8. Przejazdy eliminacyjne w poszczególnych klasach odbywają się dwukrotnie parami. Do półfinałów zostanie zakwalifikowanych czterech uczestników z najlepszymi czasami.
9. Pomiar czasu odbywa się automatycznie przy pomocy fotokomórek ustawionych na linii start i meta, mierzony z dokładnością do 1/1000 sekundy .
10. Do przejazdów półfinałowych startują uczestnicy wg czasów uzyskanych w eliminacjach- I z IV oraz II z III, o awansie do finału i decyduje kolejność na mecie.
11. Przejazd finałowy wyłania zwycięzcę w danej klasie, o zwycięstwie decyduje kolejność na mecie.
Zawodnicy, którzy uzyskali drugie miejsca podczas półfinałów rywalizują o trzecie miejsce w Małym Finale.
12. Wyniki uzyskane przez uczestników będą na bieżąco prezentowane na tablicy wyników.
13. Startujące pojazdy ustawiają się w swojej kolejności na linii startu wg wskazówek startera.
Start następuje po zapaleniu zielonego światła.
14. W eliminacjach każdy uczestnik może spowodować tylko jeden falstart, przy czym przejazd w takim przypadku nie będzie powtórzony, a czas przejazdu nie zaliczony.
15. W półfinale i finale każdy falstart powoduje wykluczenie uczestnika z przejazdu, z wyjątkiem sytuacji, gdy w którymkolwiek z tych przejazdów falstartu dokonają obaj uczestnicy.
W takim przypadku przejazd będzie powtórzony.
VIII. NAGRODY
Przewidziane są następujące nagrody:
w klasie która liczy co najmniej 4 uczestników puchar za miejsce 1, 2, 3.
w klasie która liczy co najmniej 3 uczestników puchar za miejsce 1, 2.
w klasie która liczy co najmniej 2 uczestników puchar za miejsce 1.
IX. KARY
1. W przypadku naruszenia zasad niniejszego Regulaminu lub zasad bezpośrednio obowiązujących na imprezie będą nakładane następujące kary regulaminowe:
- upomnienie,
- wykluczenie z klasyfikacji
2. Od kar nałożonych przez Kierownictwo Imprezy, kierowca ma prawo odwołać się do ZSS (w ciągu 15 min. minut od jej nałożenia), a od kar nałożonych przez ZSS do OKSS PZM (w ciągu 1 godziny od jej nałożenia) po wniesieniu opłaty w wysokości 500 PLN.
X. PROTESTY
1. Uczestnik jadący w parze ma prawo do oprotestowania wyniku osiągniętego przez swojego rywala, jeżeli uważa, że został on osiągnięty niezgodnie z Regulaminem.
2. Protest powinien być skierowany do Dyrektora Imprezy i złożony na piśmie w Biurze, wraz z kaucją 100 PLN w ciągu 10 minut od momentu ukończenia swojego przejazdu.
3. Kaucja podlega zwrotowi jeżeli protest był uzasadniony.
XI. PRZEPISY KOńCOWE
1. Organizator ni odpowiada za rzeczy pozostawione, zagubione lub pozostawione bez nadzoru, a które zostaną zniszczone lub zajęte przez osoby trzecie.
2. Organizator nie przyjmuje na siebie odpowiedzialności za szkody i straty spowodowane przez uczestników w stosunku do osób trzecich i ich mienia podczas trwania imprezy.
XII. POSTANOWIENIA KOńCOWE
1. Szczegółowy harmonogram imprezy zostanie wręczony każdemu uczestnikowi przy wjeździe na teren lotniska i po wykupieniu przez niego biletu wstępu w cenie 20 PLN.
2. Po opłaceniu biletu wstępu uczestnik zobowiązany jest do podporządkowania się przepisom regulaminu, poleceniom i instrukcjom wydanym przez organizatora, sędziów, służby porządkowe oraz osoby upoważnione.
3. Uczestnik jest zobowiązany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz ograniczenia prędkości do 20 km/h na terenie imprezy.
Ograniczenie prędkości nie dotyczy startów w przejazdach oraz na wyznaczonym terenie rozgrzewek.
Organizator zastrzega sobie prawo do usuwania z terenu imprezy osób stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników imprezy.
4. Podczas imprezy w czasie przejazdów eliminacyjnych, półfinałowych i finałowych nie obowiązują przepisy ustawy „Prawo o ruchu drogowym”
Regulamin zatwierdzony przez OKSS
Wiza: OKSS 01/SS
[ Dodano: 2008-08-29, 10:12 ]
1/4 mili z wielkimi gwiazdami
Już 7 września zapraszamy wszystkich maniaków i wielbicieli szybkich samochodów na wyścigi Opolski Sprint Samochodowy na dystansie ¼ mili oraz na Ogólnopolski Zlot Samochodów BMW.
To wszystko na torze w Kamieniu Śląskim.
Po wielu latach nieobecności na płycie lotniska w Kamieniu Śląskim, miło nam poinformować wszystkich pasjonatów sportów motorowych, że wracamy na ten dawno nie używany obiekt, na którym kilka lat temu organizowaliśmy wyścigi Mistrzostw Polski oraz na którym rozpoczęła się nasza historia z wyścigami na ¼ mili.
W tym dniu Automobilklub Opolski oraz Bawaria Motors z Katowic organizują wyścigi równoległe na dystansie ¼ mili oraz V ogólnopolski zlot samochodów marki BMW.
W programie imprezy nie zabraknie wielu atrakcji, przejazdy czołowych polskich drifterów Wojtka „Ognia” Łubkowskiego oraz „Barta” Bartka Owczarka. Ten ostatni dostarczy chętnym emocji niczym z filmu „Taxi” przewożąc chętnych na prawym fotelu.
Zaprezentuje się grupa freestylu motocyklowego.
Planujemy również zlot samochodów tuningowych, palenie gumy oraz inne samochodowe atrakcje.
Wielką niespodzianką będzie obecność Giovanniego Bernachini, włoskiego pilota Gigiego Galli, który obecnie spędza wakacje w Polsce po wypadku podczas eliminacji Mistrzostw Świata „Rajdzie Niemiec”.
Będzie on pilotował chętnych uczestników imprezy, oraz wręczał nagrody.
Raz jeszcze serdecznie zapraszam do Kamienia Śląskiego 7go września- Magda