Strona 1 z 2

[E36] Wybór Bmw

: 2011-01-03, 15:53
autor: YYari
Witajcie :) Chce w koncu zmienic moją małą pokraczna e36 316
na najlepiej 328 bądź 325 mozecie mi powiedziec jak jest ze spalaniem u nich
z tego co czytalem to jedni pisza ze 328 pali mniej od 325, drudzy pisza odwrotnie ...
i czy faktycznie oplaca sie dac np. te pare tys wiecej dla 328 czy lepiej kupic 325 ?
różnica ceny jest znaczna wiec dlatego pytam bo chce kupic auto juz na pare lat oczywiscie ;)

pomocy ludzie ....

: 2011-01-03, 15:59
autor: Tomek
Jeśli fundusze Ci pozwalają to kupuj tylko i wyłącznie 2.8 :)

Mniejsze spalanie niż 2.5 i nowszy silnik konstrukcyjnie :D

Tym bardziej że ma to być auto na kilka lat... :bmw:

: 2011-01-03, 16:14
autor: Aman
Dokladnie zgadzam sie z Tomkiem :) Jak nie jestes ograniczony finansowo mocno to zainwestuj w 2.8 :) A co do spalan to pewnie oba beda palily podobnie :)

: 2011-01-03, 16:24
autor: MIRAS
spalanie zależy od sposobu jazdy i kondycji pojazdu ale i tak nie jest to zbyt duża różnica za to 2.8 ma trochę lepszy moment obrotowy i jest to nowsza konstrukcja

: 2011-01-03, 16:53
autor: Netka
Tylko 2,8 :DD - tylko trzeba uważać aby dobrze wybrać - bo te silniki ze względu na swe osiągi są mocno eksploatowane ;)

2,5 też można - ale z Vanosem :)

: 2011-01-03, 16:57
autor: owsick
ja mam 2.8 w 7er i swietnie daje rade w e36 dopiero musi wymiatac :) :)

: 2011-01-03, 16:57
autor: Tomek
Ja osobiście jeżeli miałbym teraz powrócić do e36 to tylko z 2.8 lub ewentualnie 2.5 ale ten 170ps, montowany w 323 :)

: 2011-01-03, 17:04
autor: Rafael
Netka pisze:Tylko 2,8 - tylko trzeba uważać aby dobrze wybrać - bo te silniki ze względu na swe osiągi są mocno eksploatowane

2,5 też można - ale z Vanosem
nie rozumie Twej wypowiedzi i co masz do silnika bez vanosa chyba tylko to ze jest mniej awaryjny ale ok...

mialem 325 jak i 328

Plusy 325
Dzwiek :br:

Plusy 328
Ciut mniejsze spalanie-0,5l-1L chodz to zalezy od jazdy i stanu silnika

Osiagi podobne mialem obydwa zdrowe motory w 325 wyszlo mi 7,7s a 328 7,2s lecz tak jak mowie duzo zalezy tu od stanu auta

Jak znajdziesz zdrowe 325 bierz w ciemno bo to bdb konstrukcja
Za 328 przemawiaja nowsze roczniki a co za tym idzie mlodsze auto lepszy wypas
Mam nadzieje ze pomoglem jak cos to wal :wink:

: 2011-01-03, 17:36
autor: Netka
Rafćl pisze:Netka napisał/a:
Tylko 2,8 - tylko trzeba uważać aby dobrze wybrać - bo te silniki ze względu na swe osiągi są mocno eksploatowane

2,5 też można - ale z Vanosem


nie rozumie Twej wypowiedzi i co masz do silnika bez vanosa chyba tylko to ze jest mniej awaryjny ale ok...
a ja nie rozumiem czemu nie rozumiesz :P
Chyba jako kobieta moge napisać - czy już nie moge????
Człowieku - wolnosc slowa obowiązuje nie tylko Panów :P

: 2011-01-03, 19:50
autor: YYari
czyli 328 :) bedzie lepsiejsze ;)
szukalem po allegro to widziałem tylko kilka 328 ktore byly by wzgledem was godne polecenia ?
a moze tez z 325 bylo by tez godne polecenia ? ;) jezeli by sie komus chcialo przegladnąc allegro z e36 byłbym równiez wdzieczny :)))

: 2011-01-03, 20:31
autor: wbs
ja znów myślę, że te 2.8 jak już ktoś miał to na bank to katował jak głupi. Tak to włoży barany do m52 z m50 i będzie miał prawie jak 2.8, a to gorsze taka wymiana baranów porównując ceny 2.5 do 2.8.

Wydaje mi się, że biorąc dwa i pół jest większe prawdopodobieństwo na bardziej zadbaną. W sumie teraz to nic nie wiadomo bo kupisz ją od typa 60 lat, który jej nie psuł ale znów jego syn mógł nią bujać więcej niż on, a jak syn to jakiś amator driftu to co? .. a tu beta więcej szłabokiem niż prosto ;d

: 2011-01-03, 21:05
autor: Tomek
Prędzej bym powiedział że było katowane przy kupnie jakiegoś 1.6 lub 1.8 ;) Bo to każdy chce coś z niego wyciągnąć ;) A takie 2.8 aż tak nie cierpi...

: 2011-01-03, 22:01
autor: wbs
silnik nie ale samochód jako całoś bardzo..

: 2011-01-03, 22:18
autor: YYari
i tu własnie mam błędne koło bo jedni mowia tak drudzy tak trzeci inaczej i tak w kółko
moim skromnym zdaniem wydaje mi sie ze typowi Amatorzy DRIFTU ( co mozna tak nazwac ) kupuja 1.6 1.8 1.8is bo tanio i kombinuja z tego na cały regulator 2.0 tak samo jeszcze dosc tani jest a pozniej 2.5 2.3 2.8 to taka wyzzsza półka i cenowo na amatorów driftu to chyba za drogo ...
ale sam juz nie wiem dalej nie wiem co zrobic czy 325 czy 328 .... ;(

: 2011-01-03, 23:16
autor: Rider_85
Ludzie swoich 328 raczej nie katują zbyt mocno. Ja swoją mam ponad rok i ani razu kapcia nie spaliłem :). Ostrzejsze starty były, ale żadnego palenia w miejscu i na placu.
Natomiast gdybym kupił 325, która jest sporo tańsza (o połowę mniej więcej), to na pewno dostawała by bardzo mocno w palnik. Nawet czasami zastanawiam się, czy nie sprzedać 328, kupić jakieś 325 w sedanie (tańsze niż qpa), założyć lpg i but w podłogę gdzie się da ;).
Jeśli szukasz BMW na dłuższy czas to celuj w 320, 323 i 328 - w rodzinę silników M52.
Niektórzy uważają, że 320 to bezsensowny model, ale z drugiej strony osoby katujące swoje samochody (małolaty :razz:) wolą 1.8is, dlatego E36 z 2.0 silnikiem często są w nie najgorszym stanie i do tego ładnie brzmią.
Co do spalania to mi 328 pali od ok 7.5 do blisko 12l. Zależy jak jeżdżę. Jak poruszam się w miarę normalnie i czasami przycisnę to ~10.5l średnio - w ruchu trochę trasy, głównie miasto.
Natomiast jak jeżdżę ostro i latam w zimie bokami to potrafi spalić ~11.5l.