Chciałbym coś jeszcze dodać
ale nie dlatego, że sam dieslem jeżdżę..
Silniki wysokoprężne charakteryzują się dużo większą sprawnością, co daje bardzo duże możliwości, silniki diesla nawet te nowe "wyżyłowane" robią dużo więcej km niż benzyna. Np ja przy przebiegu ponad 200 tys, mam o wiele więcej mocy niż seryjnie (nie piszcie, że fabrycznie tak jest) bo inne mają po hamowaniu (te same modele) ok 143km, mój ponad 150
do porównania postawcie potem silnik benzynowy z dieslowskim o takich samych przebiegach i porównać straty mocy.
Diesle są może awaryjne, ale większość awarii to słabej jakości paliwo, nie raz się spotykam z użytkownikami mówiącymu, a bo ty przepłacasz kupując V-powera... Oni potem narzekają, ja nie
Honik napisał ile taki silnik wytrzyma, myślę że dysponując wysokim momentem obrotowym w dolnym zakresie będzie zbędne kręcić go wysoko
a klang da się uzyskać ładny, np Tomkowe 320d ładnie gada!