Strona 1 z 1
[Exx] e 36 czy e 46? Problem z doborem silnika!
: 2013-11-29, 08:10
autor: Derawen
Witam w niedługiej przyszłości planuje wrócić do mojego marzenia i ponownie zakupić samochód marki bmw. Natomiast mam duży problem. Ponieważ chce kupić dość dobrze utrzymaną bestie. Natomiast sprawa wygląda następująco mam duży dylemat ponieważ dobrze utrzymaną e 36 można kupić za około 14 tys. A już za 20 tys. można kupić e46 w dobrym stanie, a autko młodsze.
W dodatku w e 36 interesuje mnie tylko silnik m52b28 legenda w swojej klasie.
Ale w e46. Pojawiają się inne silniki również wspomniany wyżej m52b28, ale też rozważam wówczas silnik diesla 3.0. Spalanie mniejsze a większy moment itd.
Proszę mi powiedzieć które autko będzie mniej awaryjne e36 czy e46? Koszty utrzymania? Jeśli e46 to diesel czy benzyna, co lepsze i mocniejsze oraz ekonomiczniejsze może mniej awaryjne?
Pozdrawiam
: 2013-11-29, 14:13
autor: ManiekCSL
Derawen pisze:Ale w e46. Pojawiają się inne silniki również wspomniany wyżej m52b28, ale też rozważam wówczas silnik diesla 3.0. Spalanie mniejsze a większy moment itd.
Może i na silniku moment jest większy ale na kołach mniejszy przez przełożenie oraz przez to że kręcisz niżej silnikiem...
Mniej pali? Ale więcej wydajesz na eksploatacje
Z reguły E36 w benzynie jest mniej awaryjne i na przestrzeni np. 2 lat dużo mniej Cię wyniesie eksploatacja
2.8 w e36 a 2.8 w e46 to inne silniki - różnią się głowicą z 2x vanos i kolektorem dolotowym - w wielkim skrócie.
E46 jest natomiast dużo bardziej komfortowe - bardziej możę sprostać dzisiejszym wymaganią użytkownika
: 2013-11-30, 06:53
autor: Glodek
Ten kto woli że tak powiem klasyka (pomału)to wybierze e36
a e46 hm na pewno jest bardziej komfortowe od poprzedniczki ,znajomy ma Sedana e46 3.0d po chipowaniu prze fachowców ,i z tego co wiem jest szał pał
łeb urywa
Jeszcze co do 3.0d ,to pierwsze co musisz zrobic ,zdemontowac klapki w kolektorze ssącym i wstawic zaślepki ,bo jak taka klapke w padnie do cylindra ,to może narobic bałaganu
Więc sam musisz sie zastanowic co chcesz ,
PS .Powiem ci ja sam sie długo zastanawiałem czy zmienic samochód na nowszy czy pozostac przy tym co mam ,
Moja decyzja to zostaje ,a w piwnicy dłubie sobie przy zakupionym silniczku na Swapa m52b28
: 2013-12-01, 11:56
autor: Derawen
Panowie czyli ogólnie taniej e36. Może mniej komfortowe, ale kto wie czy czasem e36 i e46 nie kupie za kilkanaście lat. Oglądałem e36 z silnikiem m52b28 czy to nie te co występują w e46? Następne moje pytanie to gdziewś wyczytałem, że owe m52b28 nie posiadają podwójnego vanosa. Jeśli ktoś mógłby mi sprostować tą informacje byłbym bardziej wdzięczny. I pytanie do Was czy za 14 tys. kupię perełkę, czy dowalić jeszcze do pieca kilkoma papierami?
Pozdrawiam
Mateusz
: 2013-12-01, 17:51
autor: przymo
Derawen pisze: Oglądałem e36 z silnikiem m52b28 czy to nie te co występują w e46? Następne moje pytanie to gdziewś wyczytałem, że owe m52b28 nie posiadają podwójnego vanosa. Jeśli ktoś mógłby mi sprostować tą informacje byłbym bardziej wdzięczny. I pytanie do Was czy za 14 tys. kupię perełkę, czy dowalić jeszcze do pieca kilkoma papierami?
ManiekCSL pisze:
2.8 w e36 a 2.8 w e46 to inne silniki - różnią się głowicą z 2x vanos i kolektorem dolotowym - w wielkim skrócie.
Tak kolega pisze, są to inne silniki. Niby oznaczenie podobne, w e36 masz M52B28 a w E46 M52TUB28.
Za taką cene mozesz kupic ale w nienagannym stanie e36
Do e46 musisz sporo dołożyć. Ale wszystko zależy od Ciebie, z jakim wyposażeniem, silnikiem i rocznik.
Nie mówie ze nie kupisz za tą cene e46, bo jak najbardziej ale golasa i jego stan również będzie odpowiedni co do ceny.
pozdro