Sprowadzenia auta z UE
: 2015-11-10, 13:42
Całkowity koszt związany z pierwszą rejestracją
pojazdu sprowadzonego do PL z krajów UE:
Pierwszą rzeczą jaką robimy - to odwiedzamy Urząd Celny - nie później jak dwa tygodnie po przekroczeniu granicy i opłacamy akcyzę.
Akcyza dla pojazdów o pojemności do 2000cm³ wynosi 3,1%
dla pojazdów powyżej 2000cm³ wynosi 18.6% od kwoty zakupu widniejącej na umowie
kupna-sprzedaży bądź fakturze.
Umowa z dosyć niską ceną zakupu na pewno będzie zakwestionowana.
Faktury to nie dotyczy.
Przykładowo:
pojazd 2.000€ poj 1994
2.000 x np.4,294 PLN (kurs € wg NBP na dany dzień) = 8.588 PLN
8.588 x 3,1% = 266,228 PLN zaokrąglone do pełnego złotego: AKCYZA = 267zł
Okręgowa stacja kontroli pojazdów - przegląd: 98zł
Wizyta na poczcie: recykling, na rzecz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska
500zł - w tytule podajemy VIN pojazdu. Druki dostępne w Urzędzie Miasta.
Urząd Miasta - Wydział Komunikacji:
tablice, dowód, nalepki: 256zł
Nie ma potrzeby składana deklaracji VAT-23, ani VAT-25 w urzędzie Skarbowym.
Po prostu omijamy go.
Razem: 1121zł całkowity koszt przy cenie 2000€ do 2.0cm
Ważna rada:
Umowę należy mieć dwujęzyczną gdyż nie płacimy za jej tłumaczenie.
Dowody rejestracyjne po 2004 roku nie muszą być tłumaczone ponieważ
jest to wersja wielojęzyczna.
Więc kolejne kilka złotych w kieszeni.
Mam nadzieję, że się przyda
pojazdu sprowadzonego do PL z krajów UE:
Pierwszą rzeczą jaką robimy - to odwiedzamy Urząd Celny - nie później jak dwa tygodnie po przekroczeniu granicy i opłacamy akcyzę.
Akcyza dla pojazdów o pojemności do 2000cm³ wynosi 3,1%
dla pojazdów powyżej 2000cm³ wynosi 18.6% od kwoty zakupu widniejącej na umowie
kupna-sprzedaży bądź fakturze.
Umowa z dosyć niską ceną zakupu na pewno będzie zakwestionowana.
Faktury to nie dotyczy.
Przykładowo:
pojazd 2.000€ poj 1994
2.000 x np.4,294 PLN (kurs € wg NBP na dany dzień) = 8.588 PLN
8.588 x 3,1% = 266,228 PLN zaokrąglone do pełnego złotego: AKCYZA = 267zł
Okręgowa stacja kontroli pojazdów - przegląd: 98zł
Wizyta na poczcie: recykling, na rzecz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska
500zł - w tytule podajemy VIN pojazdu. Druki dostępne w Urzędzie Miasta.
Urząd Miasta - Wydział Komunikacji:
tablice, dowód, nalepki: 256zł
Nie ma potrzeby składana deklaracji VAT-23, ani VAT-25 w urzędzie Skarbowym.
Po prostu omijamy go.
Razem: 1121zł całkowity koszt przy cenie 2000€ do 2.0cm
Ważna rada:
Umowę należy mieć dwujęzyczną gdyż nie płacimy za jej tłumaczenie.
Dowody rejestracyjne po 2004 roku nie muszą być tłumaczone ponieważ
jest to wersja wielojęzyczna.
Więc kolejne kilka złotych w kieszeni.
Mam nadzieję, że się przyda