Strona 1 z 1

[E36] problem z obrotami - faluja, wieszaja sie

: 2007-09-05, 17:38
autor: Gorsky
Mam problem z obrotami w E36 316i. Po odpaleniu auta obroty przez kilka sekund faluja pomiedzy 300-1000 obrotow, po kilku sekundach normuja sie na wlasciwym poziomie (zarowno jak cieply oraz zimny jest silnik). Natomiast w czasie jazdy i wrzuceniu na luz, lub po przegazowce obroty wieszaja sie na chwile na poziomie ok.1100-1200 obrotow, a nastepnie powoli spadaja do wlasciwego poziomu. Co moze byc przyczyna tej sytuacji??
Z gory dzieki za wszystkie rady i wskazowki :)

: 2007-09-05, 17:39
autor: Damiano
a masz gaz :?: :?: :?:

: 2007-09-05, 18:28
autor: Gorsky
nie mam gazu :D tylko benzyna :)

: 2007-09-05, 18:40
autor: zawias
a masz w niej sonde ? brat mial 1.6 to niemial , nie wiem ja bym sprawdzil od kabli wysokiego napiecia ...

: 2007-09-05, 21:19
autor: kisol
sprawdz silnik krokowy(wyczyscic)ewentualnie gdzies bierze lewe powietrze to podstawy pozniej szukac dalej :)

: 2007-09-05, 22:15
autor: Damiano
ja bym tez stawial na silniczek, przeczysc go w benzynie ekstrakcyjnej :lol:

: 2007-09-05, 22:36
autor: Anonymous
stawiam na silniczek krokowy zacznij od silniczka zaltw sobie inny zmien i obadasz czy jest to samo

: 2007-09-06, 00:40
autor: franz3xxi
a ja Wam powiem ze w tym silniku niema silniczka krokowego:P wiec go raczej nie wyczysci :P ewentualnie moze sie pobawic z elektrozaworem wolnych obrotow :P

ale tez szukal bym problemu w lewym powietrzu albo zanieczyszczonym elektrozaworze, ew sprobuj przepustnice wymyc :D

to na tyle :D

: 2007-09-06, 10:20
autor: kisol
franz jak dziala elektrozawor? albo otwiera albo zamyka czy reguluje plynnie?

: 2007-09-06, 13:45
autor: Gorsky
a moze mi ktos napisac, w ktorym miejscu znajduje sie ten elektrozawor wolnych obrotow?? Wydaje mi sie, ze lewego powietrza nie lapie, bo jakis czas temu wymienilem ta gume przeplywomierza, bo mialem dziurawa. Moze jeszcze gdzies indziej lapac lewe powietrze??

: 2007-09-07, 13:53
autor: kisol
jasne ze moze w kazdym miejscu miedzy przeplywka a kolektorem ssacym a krokowy powinien byc pod kolektorem ssacym jest to taki zawor co przepuszcza powietrze z przed przepustnicy za nia odpowiednio regulujac dawke tego powietrza

: 2007-09-20, 23:21
autor: Clasic
Witam...

W moim przypadku bylo podobnie,najpierw stracily sie wolne obroty i spadek mocy,w koncu praktycznie niemozna bylo ruszyc z miejsca samochodem bo gasl i nie chcial sie wkrecac na obroty.
Skonczylo sie wymiana kopolki rozdzielacza zaplonu, kabli w.nap. , swiec.
Auto teraz pali na dotyk i od razu ustala wolne obroty,wreszcie silnik pracuje miarowo nawet jak jest zimny,odczuwalny moment obrotowy.