ja na 9j mam 205/40 - 3 bary - latam bokiem i nic. Więc w zakrętach nie ma szans jej ściągnąć skoro podczas boku nie schodzi. Na warszawskiej przez tory w kato leciałem bokiem i też nic.
Z tym zdzieraniem opon to chyba mit jest albo mi się takie opony trafiły.
Poszukuje właśnie nowych felg do mojej buni do tej pory szukałem 8j x 17' et 35 bo takie miałem wcześniej i było spoko z tym że musiałem z przodu zastosować 7mm dystans żeby felga nie obcierała o kolumnę zawiecha bo to gwint i sprężyna nisko schodzi to i z tyłu dałem taki sam dystans i trochę tarło o nadkole przy obciążeniu ale zaklepałem lekko ranty i gitara jest. Opony miałem z tyłu 225/45 przód 215/45. Czytając temat doszyłem do wniosku że gdybym teraz zakupił felgi 8jx17 et20 to też powinno być ok i może nawet nie będzie trzeba stosować dystansów bo felga się sama odsunie od kolumny bardzo proszę poprawcie mnie jeśli się mylę.
No i ewentualnie proszę opinie jakie można wsadzić najszersze felgi z jakim Et i z jakimi oponami do e36 bez wyciągania błotników żeby nie ocierało i żeby nie było tak ostro naciągnięte jak u kolegi wcześniej bo samochodu używam na co dzień .
Jeżeli przeskoczysz z et35 na et20 to tak jakbyś pod et35 włożył 15mm dystansu. Jeżeli przy 17x8 i oponie 225/45 już tarło, to właśnie sam sobie wyznaczyłeś granicę.
W sumie masz rację prosty rachunek . Ale jeszcze jedno mnie nurtuje czy np dana felga 8j z et35 ale bez rantu będzie tak samo pasowała do samochodu jak 8j et35 ale z dużym rantem czy duży rant ma wpływ na wielkość et
Oto mi właśnie chodziło i tak myślałem ale nikt nigdy nie umiał mi potwierdzić że tak jest czyli logicznie myśląc w niektórych przypadkach żeby felgi z rantem i bez rantu tak samo pasowały muszą mieć inne et.
Nie muszą mieć innego et. Wyobraź sobie że od miejsca na śruby zaczynają się ramiona i w feldze bez rantu idzie ramie płasko, a w feldze z rantem zaczyna się chować do wewnątrz zostawiając miejsce na rant. No w mordę to nie jest trudne
Tu jest jasno wyjaśnione jak zmienia się et. Teraz ramiona mogą chować się bardziej lub mniej wgłąb felgi nie zmieniając przy tym et, a tworząc rant bądź nie