[E36] zwiekszanie mocy silnika
Sharki, 1,8IS w serii wiele nie bedzie odstawal od m50b20 wiec to prawie norma. Tak czy siak te wszystkie walki, szlify, polerki to wszystko nieoplacalne. Lepiej zrobic swapa. Przyrost mocy bedzie zdecydowanie wyzszy a koszta podobne do tych przerobek. Za sam wydech 3" zaplacisz slono. A to dalej nie pojedzie jak na takie koszta. Ja mysle jak to zrobic efektywnie a nie efektownie
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE
- PORA�AJ�CE
słuchajcie ja tylko napisalem co mozna zrobic z silnika 1.8 (ja mialem takie cos w 1.6 m40 i uwierzcie mi na slowo wszystkim galy z orbit wychodzily jak sie dowiedzieli ze 1.6_) bo takie tez bylo zapytanie... swap to najlatwiejsza droga a kolega nie chcial byc jak wszyscy i zrobic cos "innego", rura 3 cale za metr 25zl na e36 okolo 3-4 metrów potrzeba i kogos kto powygina i pusci przelot przez caly samochod... wydech zamyka sie w granicach 400-500zl
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 2008-08-14, 13:08
- Lokalizacja: Racibórz/Czestochowa
Pozwole sie wtracic w ta dyskusje ale moj 1,8 iS odstawial M50B20 jak chcial a po wizycie w firmie tunningowej tu w Nl i wzroscie mocy do 168 km momentu nie pamietam jaki tam byl ale po tym co chlopakai tam namieszali to cos takiego jak M52 B25 dostawalo w pupe i bralem je jak chcialem 3 razy gonilem sie z M52 B28 to tylko tyle ze nie potrafil mnie odstawic a V-max jaki z niej wyciagnalem wedlug nawigacji gdyz zegary mialem do 220 km/h to 249 na Berliner Ring.
I najtanszym swapem bedzie 1,8iS zmieniasz tylko silnik i osprzet reszta pasuje
I najtanszym swapem bedzie 1,8iS zmieniasz tylko silnik i osprzet reszta pasuje
Silnik jest Bogiem , prędkość nałogiem , turbo podstawą a nitro zabawą
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 2008-08-14, 13:08
- Lokalizacja: Racibórz/Czestochowa
Kolebka pisze:Lucky a jakie przełozenie dyfra mialeś? pamiętasz?
dyfer byl ten sam od kiedy mialem ta bunie czyli jaki jest w 1,8 raz na probe wsadzilem z 2 litrowki ale slabo sie zbierala wiec wrocil seryjny
Wszystko jest do sprawdzenia kumpel ja kupil odemnie.....i stara sie ja juz sprzedac
Silnik jest Bogiem , prędkość nałogiem , turbo podstawą a nitro zabawą
gdzie mieszka? Bo chcialbym sie z nim karnac i sie przekonac że:LUCKY pisze:Wszystko jest do sprawdzenia kumpel ja kupil odemnie
no chyba ze te 2,5 ze 170KM bylo zarzniete jak powojenny messershmitcos takiego jak M52 B25 dostawalo w pupe i bralem je jak chcialem
A tutaj zamieszcze male dane:
318IS m42
moc silnika (kW/KM)/obr. 103/140/6000
max moment obrotowy (Nm)/obr 175/4500
przyspieszenie 0-100km/h (s) 10,2
masa 1240kg
325i m50b25
moc silnika (kW/KM)/obr. 141/192/5900
max moment obrotowy (Nm)/obr 245/4200
przyspieszenie 0-100km/h (s) 8,0
masa 1330kg
Na moim GPS-ie w 3 osoby pomiar przyspieszenia wyszedl ponizej 8sek. Moze ten kierowca z 323i byl do bani. Wystarczy zle ruszyc i juz wszystko sie psuje. Nie wierze ze 20kilka koni wiecej przyspieszylo auto o ponad 2 sek do 100km/h.
No i moment jesli by ci podszedl do 200Nm ktory sprawia ze auto jedzie, to 325 ma go o wiele wiecej przy nizszym zakresie obrotow.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE
- PORA�AJ�CE
- krzysiu134
- Małopiszący
- Posty: 39
- Rejestracja: 2010-04-29, 18:23
- Lokalizacja: ŚLĄSK
Witamwoju pisze:przekladka z anglika to nie bylby wcale taki glupi pomysl pomysle nad tym i byc moze zima kupie jakiegos angloa i zacznie sie dlubanie wydaje mi sie, ze to najlepsza opcja bedzie
Ja jestem w trakcie swapa silnika m52b25 z Angola do E36 m40b18 w połowie maja zacznę go robić . Potrzebne rzeczy do uruchomienia auta i normalnej jazdy po swapie
- silnik kompletny ze skrzynią 2.5tyś
- nowy wydech 300zl
-licznik od r6 dostałem gratis (w milach)
To co jest jeszcze potrzebne ale można sobie to wymieniać stopniowo i rozłożyć sobie koszty : - tylnie zawieszenie z tarczami -200zł
- przednie zaciski + tarcze wentylowane
-przednie sprężyny
Tam gdzie podałem ceny to za tyle udało mi się dostać daną część , cena całego swapa nie powinna przekroczyć 3.5tyś plus własna praca w garażu , jeszcze można sprzedać to co zostało ze tamtego silnika . Czy się opłaca ? dla mnie tak.
PS W linku jest opis swapu jaki ja robiłem http://www.bmw-klub.pl//viewtopic.php?f=15&t=128821
Ostatnio zmieniony 2010-06-09, 17:27 przez krzysiu134, łącznie zmieniany 1 raz.
potrzebujesz jeszcze:krzysiu134 pisze: Witam
Ja jestem w trakcie swapa silnika m52b25 z Angola do E36 m40b18 w połowie maja zacznę go robić . Potrzebne rzeczy do uruchomienia auta i normalnej jazdy po swapie
- silnik kompletny ze skrzynią 2.5tyś
- nowy wydech 300zl
-licznik od r6 dostałem gratis (w milach)
To co jest jeszcze potrzebne ale można sobie to wymieniać stopniowo i rozłożyć sobie koszty : - tylnie zawieszenie z tarczami -200zł
- przednie zaciski + tarcze wentylowane
-przednie sprężyny
- dyfer
Tam gdzie podałem ceny to za tyle udało mi się dostać daną część , cena całego swapa nie powinna przekroczyć 3.5tyś plus własna praca w garażu , jeszcze można sprzedać to co zostało ze tamtego silnika . Czy się opłaca ? dla mnie tak.
- poduszki silnika (bo te z 4-ro cylindkówek sa słabsze i silnik bedzie sie opierał na belce z przodu albo maglownicy)
- cięgno z lewarka biegów (te co łączy lewarek ze skrzynią a r4 jest dłuższe)
- jeżeli wymienisz dyfer to i wał trzeba wymienić (skrzynia z r6 raczej ma dziury na śruby 10 a ta z r4 na śruby 8 więc i to nie bedzie pasować)
I jeszcze mase pierdołów. wiem bo sam przerabiałem ten temat w zeszłym roku i gdybym nie miał całego anglika tylko sam kompletny silnik ze skrzynia to do dzisiaj pewnie by to auto nie jezdziło.