[E36] zwiekszanie mocy silnika

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne. (Nie AGRO!!!)
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

Sharki, 1,8IS w serii wiele nie bedzie odstawal od m50b20 wiec to prawie norma. Tak czy siak te wszystkie walki, szlify, polerki to wszystko nieoplacalne. Lepiej zrobic swapa. Przyrost mocy bedzie zdecydowanie wyzszy a koszta podobne do tych przerobek. Za sam wydech 3" zaplacisz slono. A to dalej nie pojedzie jak na takie koszta. Ja mysle jak to zrobic efektywnie a nie efektownie ;)
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Sharki

Post autor: Sharki »

słuchajcie ja tylko napisalem co mozna zrobic z silnika 1.8 (ja mialem takie cos w 1.6 m40 i uwierzcie mi na slowo wszystkim galy z orbit wychodzily jak sie dowiedzieli ze 1.6_) bo takie tez bylo zapytanie... swap to najlatwiejsza droga a kolega nie chcial byc jak wszyscy i zrobic cos "innego", rura 3 cale za metr 25zl na e36 okolo 3-4 metrów potrzeba i kogos kto powygina i pusci przelot przez caly samochod... wydech zamyka sie w granicach 400-500zl
Admin
Site Admin
Posty: 1275
Rejestracja: 2007-02-20, 18:51

Post autor: Admin »

Sharki pisze:kolega nie chcial byc jak wszyscy i zrobic cos "innego",
no i brawo.
LUCKY
Zaawansowany forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 2008-08-14, 13:08
Lokalizacja: Racibórz/Czestochowa

Post autor: LUCKY »

Pozwole sie wtracic w ta dyskusje ale moj 1,8 iS odstawial M50B20 jak chcial :D a po wizycie w firmie tunningowej tu w Nl i wzroscie mocy do 168 km momentu nie pamietam jaki tam byl ale po tym co chlopakai tam namieszali to cos takiego jak M52 B25 dostawalo w pupe i bralem je jak chcialem :D 3 razy gonilem sie z M52 B28 to tylko tyle ze nie potrafil mnie odstawic :D a V-max jaki z niej wyciagnalem wedlug nawigacji gdyz zegary mialem do 220 km/h to 249 :DDD na Berliner Ring.

I najtanszym swapem bedzie 1,8iS zmieniasz tylko silnik i osprzet reszta pasuje :D
Silnik jest Bogiem , prędkość nałogiem , turbo podstawą a nitro zabawą
Admin
Site Admin
Posty: 1275
Rejestracja: 2007-02-20, 18:51

Post autor: Admin »

Lucky a jakie przełozenie dyfra mialeś? pamiętasz?
LUCKY
Zaawansowany forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 2008-08-14, 13:08
Lokalizacja: Racibórz/Czestochowa

Post autor: LUCKY »

Kolebka pisze:Lucky a jakie przełozenie dyfra mialeś? pamiętasz?

dyfer byl ten sam od kiedy mialem ta bunie czyli jaki jest w 1,8 raz na probe wsadzilem z 2 litrowki ale slabo sie zbierala wiec wrocil seryjny

Wszystko jest do sprawdzenia kumpel ja kupil odemnie.....i stara sie ja juz sprzedac :D
Silnik jest Bogiem , prędkość nałogiem , turbo podstawą a nitro zabawą
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

LUCKY pisze:Wszystko jest do sprawdzenia kumpel ja kupil odemnie
gdzie mieszka? Bo chcialbym sie z nim karnac i sie przekonac że:
cos takiego jak M52 B25 dostawalo w pupe i bralem je jak chcialem
no chyba ze te 2,5 ze 170KM bylo zarzniete jak powojenny messershmit

A tutaj zamieszcze male dane:

318IS m42

moc silnika (kW/KM)/obr. 103/140/6000
max moment obrotowy (Nm)/obr 175/4500
przyspieszenie 0-100km/h (s) 10,2
masa 1240kg

325i m50b25

moc silnika (kW/KM)/obr. 141/192/5900
max moment obrotowy (Nm)/obr 245/4200
przyspieszenie 0-100km/h (s) 8,0
masa 1330kg

Na moim GPS-ie w 3 osoby pomiar przyspieszenia wyszedl ponizej 8sek. Moze ten kierowca z 323i byl do bani. Wystarczy zle ruszyc i juz wszystko sie psuje. Nie wierze ze 20kilka koni wiecej przyspieszylo auto o ponad 2 sek do 100km/h.
No i moment jesli by ci podszedl do 200Nm ktory sprawia ze auto jedzie, to 325 ma go o wiele wiecej przy nizszym zakresie obrotow.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
LUCKY
Zaawansowany forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 2008-08-14, 13:08
Lokalizacja: Racibórz/Czestochowa

Post autor: LUCKY »

tak to bylo 170 konne 325...a mieszka w raciborzu z nim raczej nie pojezdzisz bo jeszcze nie ma prawka :D oblal ktorys raz z kolei

a czy bylo zarzniete to nie wiem z flamakiami sie tu scigalem
Silnik jest Bogiem , prędkość nałogiem , turbo podstawą a nitro zabawą
Admin
Site Admin
Posty: 1275
Rejestracja: 2007-02-20, 18:51

Post autor: Admin »

no to panowie proponuję rozwiązać sprawę na wałach :)
Awatar użytkownika
woju
Zaawansowany forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 2009-06-24, 07:21
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: woju »

przekladka z anglika to nie bylby wcale taki glupi pomysl :D pomysle nad tym i byc moze zima kupie jakiegos angloa i zacznie sie dlubanie :D wydaje mi sie, ze to najlepsza opcja bedzie
Obrazek
Sharki

Post autor: Sharki »

no i caly misterny plan zrobienia czego wyjatkowego poszedl w-pis-du ;p hehe
LUCKY
Zaawansowany forumowicz
Posty: 323
Rejestracja: 2008-08-14, 13:08
Lokalizacja: Racibórz/Czestochowa

Post autor: LUCKY »

Kolebka pisze:no to panowie proponuję rozwiązać sprawę na wałach :)

ale ja juz jej nie mam :( a kolejna ktora jest to 2,5 litra nie bedzie mialo co do niej startowac
Silnik jest Bogiem , prędkość nałogiem , turbo podstawą a nitro zabawą
Awatar użytkownika
krzysiu134
Małopiszący
Posty: 39
Rejestracja: 2010-04-29, 18:23
Lokalizacja: ŚLĄSK

Post autor: krzysiu134 »

woju pisze:przekladka z anglika to nie bylby wcale taki glupi pomysl :D pomysle nad tym i byc moze zima kupie jakiegos angloa i zacznie sie dlubanie :D wydaje mi sie, ze to najlepsza opcja bedzie
Witam
Ja jestem w trakcie swapa silnika m52b25 z Angola do E36 m40b18 w połowie maja zacznę go robić . Potrzebne rzeczy do uruchomienia auta i normalnej jazdy po swapie
- silnik kompletny ze skrzynią 2.5tyś
- nowy wydech 300zl
-licznik od r6 dostałem gratis (w milach)
To co jest jeszcze potrzebne ale można sobie to wymieniać stopniowo i rozłożyć sobie koszty : - tylnie zawieszenie z tarczami -200zł
- przednie zaciski + tarcze wentylowane
-przednie sprężyny
Tam gdzie podałem ceny to za tyle udało mi się dostać daną część , cena całego swapa nie powinna przekroczyć 3.5tyś plus własna praca w garażu , jeszcze można sprzedać to co zostało ze tamtego silnika . Czy się opłaca ? dla mnie tak.
PS W linku jest opis swapu jaki ja robiłem http://www.bmw-klub.pl//viewtopic.php?f=15&t=128821
Ostatnio zmieniony 2010-06-09, 17:27 przez krzysiu134, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
franz3xxi
Maniak forumowy
Posty: 2175
Rejestracja: 2007-02-18, 16:20
Lokalizacja: Pszów

Post autor: franz3xxi »

krzysiu134 pisze: Witam
Ja jestem w trakcie swapa silnika m52b25 z Angola do E36 m40b18 w połowie maja zacznę go robić . Potrzebne rzeczy do uruchomienia auta i normalnej jazdy po swapie
- silnik kompletny ze skrzynią 2.5tyś
- nowy wydech 300zl
-licznik od r6 dostałem gratis (w milach)
To co jest jeszcze potrzebne ale można sobie to wymieniać stopniowo i rozłożyć sobie koszty : - tylnie zawieszenie z tarczami -200zł
- przednie zaciski + tarcze wentylowane
-przednie sprężyny
- dyfer
Tam gdzie podałem ceny to za tyle udało mi się dostać daną część , cena całego swapa nie powinna przekroczyć 3.5tyś plus własna praca w garażu , jeszcze można sprzedać to co zostało ze tamtego silnika . Czy się opłaca ? dla mnie tak.
potrzebujesz jeszcze:
- poduszki silnika (bo te z 4-ro cylindkówek sa słabsze i silnik bedzie sie opierał na belce z przodu albo maglownicy)
- cięgno z lewarka biegów (te co łączy lewarek ze skrzynią a r4 jest dłuższe)
- jeżeli wymienisz dyfer to i wał trzeba wymienić (skrzynia z r6 raczej ma dziury na śruby 10 a ta z r4 na śruby 8 więc i to nie bedzie pasować)

I jeszcze mase pierdołów. wiem bo sam przerabiałem ten temat w zeszłym roku i gdybym nie miał całego anglika tylko sam kompletny silnik ze skrzynia to do dzisiaj pewnie by to auto nie jezdziło.
Obrazek
ODPOWIEDZ