Zawieszenie gwintowane a montaż kół nietypowy problem

Modernizacje mechaniczne jak i stylistyczne. (Nie AGRO!!!)
Awatar użytkownika
Kristof
Zaawansowany forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 2010-02-20, 17:52
Lokalizacja: Będzin

Zawieszenie gwintowane a montaż kół nietypowy problem

Post autor: Kristof »

Jak wiadomo do zawieszenia gwintowanego potrzebne są najczęściej pierścienie dystansowe żeby koło nie ocierało w zeszłym roku założyłem gwint kupiłem dystanse 7mm i było ok jeździłem na AC schnitrez 8J*17 ET 35 otwór centrujący łapał piastę jakieś 3mm dało się wycentrować koło i bezstresowo jeździć ale sprzedałem te koła i kupiłem ASA Revolution o dokładnie takich samych parametrach i error okazało się że inżynierowie projektujący tą felgę nie wzięli pod uwagę że ktoś bedzie chciał zakładać ją na dystans otwór centrujący ma o 3 mm większe podtoczenie co powoduje że nie łapie piasty kiedy są dystanse i nie da się wycentrować koła a większy dystans z pierścieniem centrującym odpada bo felga się w nadkolu nie zmieści według mnie sytuacja jest beznadziejna i nic się z tym nie da zrobić oprócz wywalenia gwintu i obniżenia na stałe bo gleba musi być ale może ktoś ma jakiś magiczny sposób jak się z tym uporać choć czarno to widzę ale zapytać nie zaszkodzi prawda.
Obrazek
Awatar użytkownika
Honik
Maniak forumowy
Posty: 1050
Rejestracja: 2009-10-06, 20:16
Lokalizacja: Gliwice/Kołobrzeg

Post autor: Honik »

Sprzedac felgi i kupic inne.
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

kupic dystanse z kolnierzem i dac na nie pierscienie centrujace...
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Kristof
Zaawansowany forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 2010-02-20, 17:52
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Kristof »

Prędzej wywale ten gwint i wrzuce zestaw ze stalym obniżeniem niż sprzedam te felgi które idealnie pasują pod warunkiem że nie ma pod nimi tych durnych dystansów a ten gwint to prawda jest taka że jak go raz ustawiłem to od tej pory go nie kręcilem do góry nawet zimę tak przejeździłem ciekaw jestem tylko czy innym urzytkownikom gwinków tak wszystko pasuje ok czy po prostu zakładają dystanse a na nie felgi trzymające sie na samych srubach i tak śmigają
Obrazek
Awatar użytkownika
Przygoda
Maniak forumowy
Posty: 3297
Rejestracja: 2007-07-01, 21:58
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Przygoda »

ja mialem dystanse i gwint ... z czego dystans byl cos kolo 15-17 mm i nietrzymalo mi sie na samych srubach jak kupisz odbowiedni dystans to bedzie Ci pasowac wszystko
Obrazek

było E36 316i sedan... było E36 320i coupe ... było kolejne E36 320i coupe ... było E46 316i ... JEST E39 528i :)
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

ja mam gwint FK AK Street i felege 7,5J17 ET35 i mam jeszcze prawie centymetr zapasu ;) Opona 215/45/17
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Awatar użytkownika
Kristof
Zaawansowany forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 2010-02-20, 17:52
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Kristof »

Przy feldze 7,5 cala jest ok ale przy 8 calowej już nie jest tak fajnie i felga dociska do lagi. A temat dystansów przerobiłem najcieńszy dystans z pierścieniem centrującym do e36 jest dostępny dopiero od 15mm taki właśnie mam do zimówek i przymierzałem go do nowych felg ale przy ET35 i dystansie 15mm robi się ET20 i felga z przodu wystaje poza obrys a z tyłu będzie obcierała o nadkola jeśli się ich nie wyciągnie a to nie wchodzi w rachubę. Więc bede musiał zglebić betkę na stałe dobrze że nie sprzedałem wcześniejszego zawiasu :mrgreen: Tylki dwie sprężyny muszę dokupić bo mam MTS y -60 ale one wcale tyle nie obniżyły bo są niedokładne więc albo -80 albo 60 ale FK mniej przekłamują co do wartości obniżenia mile przyjmę porady i sugestie :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

wg obliczen powinien wystarczyc dystans 5mm z normalnym pierscieniem centrujacym.
Najmniejsze dystanse z centrowaniem maja 13mm. Przy ET20 i 8J nic nie bedzie wstawalo poza obys bo sam mam takie same felgi z przodu w cabrio i nic nie wystaje!! No chyba ze masz tam jakas kosmiczna opone np 235/40. Na 215/45 nic nie powinno sie zlego dziac.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
Awatar użytkownika
Kristof
Zaawansowany forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 2010-02-20, 17:52
Lokalizacja: Będzin

Post autor: Kristof »

Teoria to jedno a praktyka to co innego 5 mm nie starczało ani przy schnitzerach ani przy nowych felach. Opony mam z przodu szerokie na 215 może jakbym auto spuścił całkiem z lewarka to by się na styk schowały w nadkolach ale tył na bank nie przejdzie bez klepania wiem bo przymierzałem
Obrazek
ODPOWIEDZ