panowie jezeli temat byl to prosze o link .....
mimo wszystko na slasku zawsze kopalnia wiedzy wiec moze mi pomozecie ...
wpadla mi e36 coupe w automacie z 1994 roku i mam kierownice jak sie nie myle pakietowa z poduszka i w szafie zalegala pakietowa z e39 jak domniewam kiera z e39 jest przedliftowa z poduszka jednonabojowa i multifunkcja .... multi nie potrzebuje podlaczyc tylko czy ta kiera podejdzie bez druciarstwa do e36,chce miec tylko podswietlenie przyciskow reszte doloze pozniej
z gory dziekowa za pomoc ....
ja mam teraz w E39 poduszke z E36 dokladnie taka sama jak ta ktora chcesz wsadzic
moja rada jak ja masz jeszce w domu - delikatna gombeczka ( takie cos co sie gary myje ) nieco mydla w plynie albo ludwika - zrob sobie pranie nici na kierownicy....bo one powinny byc w 3 kolorach
podswietlenie do multi pociagnij sobie z pinu od radia ( tego co wskakuje po stacyjce...pin 5 ) i bedziesz mial podswietlenie
w tasmie kolory :
niebieski - klaxon
brazowy - minus
fioletowy - plus do przyciskow ( podswietlanie/dzialanie )
bialy - I bus
czarny - tempomat
ok Belex zabralem sie za ta kiere ale mam zonka gdzie podlaczyc poduche z nowej kiery ? ta kostke pomaranczowa kilke fotek ... klakson,podswietlenie i reszte ogarne tylko poduszke gdzie wpiac ??
powinno byc plug and play z przepieciem - stara kierownica ma tasme z poduszka i z klaksonem - nowa kiera tez powinna miec tame a Ty widze masz tam slizgi i styki...czyli nie bedize plug and play...
musisz zdemontowac te 3 bolce ( slizgi ) i podpiac je do nowej tasmy - poduszke tak samo
trzeba sprawdzic ktory kabel do czego i podpiac odpowiednio nowa kierownice
tylko czasami nie przedzwaniaj poduszki...bo moze Ci wywalic...
same kable na odpietym akumulatorze przedzwaniaj
potem mozesz wlasciwie zlutowac kable jak chcesz - tasme mozna dokupic nowa do tej mpakietowki jak bedziesz ja chcial wsadzic gdzie indziej
ta stara kiera ma slizgi . wiec fooletowy z bolcow to klakson wiec spoko tylko ktore kable sa od poduszki starej ? w wiazce do manetek ? czy od bolcow?
"wszystkie pieniadze wydaje na BMW...
reszta to zmarnowane pieniadze..."
W wiązce do bolców.. Bolce musisz zastąpić lutami/ pinami. Ta pomaranczowa kostka to od poduszki, kabelek przy niej to masa a trzeci bolec z twojej starej kiery to klakson.. Tak samo jest w nowej. Raczej prosto to ogarnąć będzie. Idziesz po kablach ze starej kiery (po kolorach) i wiesz co jest co. Z nową kierą idento tyle, że nowa taśma ma więcej ,scieżek (czarny kabel to na bank jest sygnał z multi do tempomatu) których nie wykorzystasz..
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..