Strona 1 z 2
[E39] Sprezyny obnizajace
: 2014-01-18, 19:37
autor: nommad86
Panowie sprezyny pod oryginalny amortyzator do e39 520i sedan rozwazam:
Ap 30/20 lub Eibach Pro Kit 30/20-25
Mile widziane zdjecia samochodu na ww i opinie.
Obecnie auto kupiłem na obnizanych sprezynach z tym ze przod siedzi za nisko moim zdaniem a tył to jakis shit i skrzypia cos te sprezyny (zawias ok, tuleje plywajace tez).
Ps. Może sprężyny Mts 40/30? Mile widziane foto auta. Pozdro
: 2014-01-19, 11:29
autor: BeleX
jak juz tak kombinujesz to zrob jak ja - kup gwint MTS przynajmniej na zime podniesiesz samochod w gore a na lato ile chcesz w dol.....zmiana samych sprezyn na seryjnym amorku mija sie z celem
: 2014-01-19, 15:35
autor: nommad86
Dlaczego mija się z celem. Amory mam wszystkie po 80% nie chce ich dobic na tych sprezynach a ze w aucie mam M pakiet seryjne sprezyny wygladalyby komicznie.
Dlatego chce delikatnie obnizyc aby to jako tako wygladalo a nie zniszczylo moment amorkow.
Gwint mts na najwyzszym ustawieniu i tak jest chyba wlasnie w okolicach 30/20. Chcialbym zobaczyc jak auto wyglada na sprezynach firm ktore podalem wyzej. Pozdrawiam
: 2014-01-20, 14:23
autor: BeleX
nommad86 pisze:Gwint mts na najwyzszym ustawieniu i tak jest chyba wlasnie w okolicach 30/20
nie jest
nommad86 pisze:Dlaczego mija się z celem. Amory mam wszystkie po 80% nie chce ich dobic na tych sprezynach a ze w aucie mam M pakiet seryjne sprezyny wygladalyby komicznie.
co ma pakiet do sprezyn w amorkach
glownie chodzi o to ze sprezyny "skrocone" sa krotsze od skoku amora w serii co moze sie skonczyc wypadaniem sprezyny z uchwytu , moze sie ona skrzywic itd
zwykle amory na krotkich sprezynach zniszcza sie bo nie beda pracowaly w swoim zakresie
druga rzecz... jak wsadzisz te sprezyny 30/20..to nawet nie zauwazysz roznicy miedzy seria ( seria juz sie pewnie tyle ugniotla )
: 2014-01-20, 15:13
autor: TDS-ik
Jak chcesz takie małe obniżenie to poszukaj sobie zestawu sprężyn z m technic II
: 2014-01-20, 18:29
autor: nommad86
Belex masz może zdjęcie swojej beemki na najwyzszym ustawieniu na tym MTS?
: 2014-01-20, 19:59
autor: BeleX
moge na jutro miec na 16 zimowych z profilem 65....

do maxa brakuje wtedy jakies 10 mm jeszcze...wcale mega wysoko nie jest moim zdaniem - latem za to...auto idzie w dol lekko o 40 mm
: 2014-01-20, 22:06
autor: nommad86
Poprosilbym o foto. U mnie jest taka sytuacja ze ja nie chce jakiejs specjalnej gleby mieć. Bardziej nie chce mieć kozy i dlatego nie chce ori sprężyn a myślę ze na takich 30/20 z Ap byloby juz nienajgorzej wizualnie. Do tego na takim delikatnym obniżeniu mysle ze ori amorki by jeszcze posluzyly. Nic zobacze to foto na zimowym setupie i przemysle jeszcze gwint. Brat mial w e36 fk ak street i calkiem fajnie sie na tym jeździli nie powiem.
: 2014-01-20, 22:08
autor: nommad86
Poprosilbym o foto. U mnie jest taka sytuacja ze ja nie chce jakiejs specjalnej gleby mieć. Bardziej nie chce mieć kozy i dlatego nie chce ori sprężyn a myślę ze na takich 30/20 z Ap byloby juz nienajgorzej wizualnie. Do tego na takim delikatnym obniżeniu mysle ze ori amorki by jeszcze posluzyly. Nic zobacze to foto na zimowym setupie i przemysle jeszcze gwint. Brat mial w e36 fk ak street i calkiem fajnie sie na tym jezdzilo nie powiem.
: 2014-01-21, 21:22
autor: BeleX
kur...musze sobie zapisac to foto w telefonie i jutro zrobie.......bo dzisiaj rano to tak lalo ze telefonu nie moglem pod robota wyciagnac z kieszeni...
moge Ci za to pokazac roznice miedzy seria - a mts na tych samych kolach zebys mial porownanie jak to wszystko wyglada i jak zmienia sie samochod
kola 18 - opony 225/45..jezeli dobrze pamietam
totalna seria:
przod MTS - 3min po zalozeniu do auta - polowa gwintu - tyl seria
a tutaj juz ustawione tyl i przod na 50 mm od dolu gwintu na amorkach
na zime ustawiam auto o 30 mm w gore na 80mm od dolu gwintu przod i tyl
tyle ze w lato na 17tkach letnich przy tych 50 mm od dolu gwintu - z dwoma dziewczynami na pokladzie potrafilem zawadzic o progi zwalniajace...

wiec aktualnie ustawiam na 55 mm od dolu gwintu przy kolach 18 i jest ok
przy 17 calowych kolach jest nieco inaczej bo auto jest nizej o 8 mm
roznica miedzy 235/45R17 a 225/45R18 ktore mam teraz to 16 mm srednicy dzyli 8mm do ziemi...
kazdy musi sobie dobrac taka wysokosc jaka mu pasuje - zalezy jakie dziury i jakimi drogami sie porusza
w zime nie ma problemu jezeli podniesiemy auto praktycznie na maxa - nigdzie nie zaczepisz nie zawadzisz itd - w lato masz za to dowolna regulacje i mozesz szalec az do obnizenia gdzie w E39 praktycznie nie skrecisz kolami...
: 2014-01-25, 07:50
autor: nommad86
Dzięki za foto jednak patrzac na zdjecia auto dla mnie za nisko. Kupie chyba sprężyny ap 30/20.
: 2014-01-25, 10:22
autor: BeleX
nigdy nie jest za nisko

a tam masz z polowie opuszczenia wiec mozna isc w gore jakies 30-40mm
: 2014-01-31, 20:15
autor: nommad86
Kupiłem jednak Eibach Pro Kit jak załoze zrobie foto jak auto stoi moze ktos kiedys bedzie mial podobny dylemat

: 2014-02-07, 23:45
autor: Pablow
to czekam na zdjęcia

bo dokładnie taki dylemat mam

: 2014-02-08, 20:39
autor: nommad86
Spoko zrobie w poniedzialek wymiana
