chip 18KM i 24NM
chip 18KM i 24NM
WITAM
ze wzgledu na zainteresowanie chipami , chcialbym szerzej poruszyc ten temat.
W styczniu zakupilem chip od usera "reserwed" z bmw sport.
Parametry podane w temacie moze nie do konca sa prawda ale napewno sa bliskie prawdy , czego dowodza zalaczone na BMWSPoRT wykresy z hamowni niektorych beemek potwierdzajace przyrost rzedu 10 KM i 15NM.
W mojej becie zaobserwowalem poprawe dynamiki silnika w dolnym zakresie obrotow , wieksza predkosc maxymalna na kazdym biegu 107-110km/h na drugim biegu co jest skutkiem przesuniecia odcinki z 6700 na 7200 rpm , oraz w co dlugo nie moglem uwierzyc spadek spalania o okolo 10-13%. Spadek spalania jest spowodowany skomponowaniem chipa pod wzgledem lepszego dopalania mieszanki paliwowo powietrznej.
Dla chetnych polecam przesledzenie tematow z chipami na http://www.bmw-sport.pl/index.php ,wiekszosc z tych chipow to dzielo reserweda.
Nie chce zapeszac ale szykuje sie dla mnie chip 18KM i 35NM, ale narazie nie puszcze pary z geby.
ze wzgledu na zainteresowanie chipami , chcialbym szerzej poruszyc ten temat.
W styczniu zakupilem chip od usera "reserwed" z bmw sport.
Parametry podane w temacie moze nie do konca sa prawda ale napewno sa bliskie prawdy , czego dowodza zalaczone na BMWSPoRT wykresy z hamowni niektorych beemek potwierdzajace przyrost rzedu 10 KM i 15NM.
W mojej becie zaobserwowalem poprawe dynamiki silnika w dolnym zakresie obrotow , wieksza predkosc maxymalna na kazdym biegu 107-110km/h na drugim biegu co jest skutkiem przesuniecia odcinki z 6700 na 7200 rpm , oraz w co dlugo nie moglem uwierzyc spadek spalania o okolo 10-13%. Spadek spalania jest spowodowany skomponowaniem chipa pod wzgledem lepszego dopalania mieszanki paliwowo powietrznej.
Dla chetnych polecam przesledzenie tematow z chipami na http://www.bmw-sport.pl/index.php ,wiekszosc z tych chipow to dzielo reserweda.
Nie chce zapeszac ale szykuje sie dla mnie chip 18KM i 35NM, ale narazie nie puszcze pary z geby.
WlAsNIE Co Do HAMoWNI ,czy ktos zna jakie gdzie sa ceny??? :
Pytam bo w bielsku jedna wizyta to koszt ok.200zl , co dziwi mnie bardzo biorac pod uwage ceny w warszawie gdzie badanie kosztuje 50 zl , a ostatnio grupka klubowiczow ze Sportu sie wybierala na zbiorowe badanie i byla gadka ze im jeszcze spuszcza do 40zl.
Pytam bo w bielsku jedna wizyta to koszt ok.200zl , co dziwi mnie bardzo biorac pod uwage ceny w warszawie gdzie badanie kosztuje 50 zl , a ostatnio grupka klubowiczow ze Sportu sie wybierala na zbiorowe badanie i byla gadka ze im jeszcze spuszcza do 40zl.
od stycznia zrobilem jakies 6tys km, jedyny aspekt tego chipa ktory moze bardziaj zylowac silnik to przesunieta o 600rpm w gore odcinka.
Ja jednak nie widze zadnego ujemnego wplywu , zreszta fabryczna odcinka przy 6700rpm jest zrobiona raczej z duzym zapasem.
Coprawda spotkalem sie nawet z checia zalozenia chipa dajacego odcinke dopiero przy 8000rpm jednak uwazam ze to juz jest przegiecie.
Ja jednak nie widze zadnego ujemnego wplywu , zreszta fabryczna odcinka przy 6700rpm jest zrobiona raczej z duzym zapasem.
Coprawda spotkalem sie nawet z checia zalozenia chipa dajacego odcinke dopiero przy 8000rpm jednak uwazam ze to juz jest przegiecie.
Ostatnio zmieniony 2007-05-08, 22:28 przez mcgiver, łącznie zmieniany 1 raz.
przedewszystkim musisz znac numer ecu( enginer control unit) aby moc zaczac gadke z reserwedem , niewiem jaki masz rok twojej bumy ale mozliwe, ze masz taki ecu jak ja , chodzi o nr 0 261 203 402 , byly tez 401 ,413 i jakies tam jeszcze inne.
Wiekszosc z nich do podmiany chipa nie sprawiaja problemu ,poniewaz maja tylko jedna plytke , natomiast 402 czyli ten co mam moze przyprawic o bol glowy bo jest bardziej skomplikowany; chip znajduje sie pomiedzy dwoma plytkami i naprawde za pierwszym razem sie spocilem
Wiekszosc z nich do podmiany chipa nie sprawiaja problemu ,poniewaz maja tylko jedna plytke , natomiast 402 czyli ten co mam moze przyprawic o bol glowy bo jest bardziej skomplikowany; chip znajduje sie pomiedzy dwoma plytkami i naprawde za pierwszym razem sie spocilem