[Exx] Podświetlane gałki biegów
[Exx] Podświetlane gałki biegów
Ostatnio zmieniony 2010-01-09, 13:03 przez binio, łącznie zmieniany 2 razy.
Oryginalna gałka zmiany biegów z M5 tez była i jest podświetlana a to nie wiejski tuning bo sam taką mam , ale mowa o oryginale.. Taka gałka jest już z mieszkiem na stałe.
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
- Majk
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 504
- Rejestracja: 2009-07-13, 15:15
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Gołkowice City
Miałem już tu dawno wrzucić zdjęcie ale jakoś nie było czasu go zrobić Ja w dniu zakupu miałem już podświetlaną gałkę a wygląda ona tak
Według mnie nie jest taka najgorsza i daje radę
Według mnie nie jest taka najgorsza i daje radę
"Pod maską nic nie musi do siebie pasować kolorystycznie nie jeżdżę z nią otwartą. Było by to co najmniej nie praktyczne "
Znalazłem pewien opis na pewnym forum.
Powinien znaleźć się raczej w WIEŚ TJUNINGU, ale ów opis pasuje do założonego tematu.
Może ktoś będzie chciał poeksperymentować i zrobić u siebie coś podobnego, a więc:
Powinien znaleźć się raczej w WIEŚ TJUNINGU, ale ów opis pasuje do założonego tematu.
Może ktoś będzie chciał poeksperymentować i zrobić u siebie coś podobnego, a więc:
Czekam na fotorelacje z Waszych pracNa pewno wielu bije się z myślami zamontowania podświetlanej gałki
zmiany biegów w stylu ///M. Jednak koszta oryginałów czy podróbek
często "zabijają" takie myśli. Podany poniżej sposób na pewno nie
zrujnuje kieszeni, a efekt może być więcej niż zadowalający.
Potrzebne gadżety:
1. Gałka zmiany biegów, jest tylko wciśnięta, trzeba uważać przy
demontażu, żeby nie wybić szyby lub zrobić sobie odcisku na czole.
Można też zaopatrzyć się w jakąś ze szrotu, nie będzie żadnych
strat, kiedy coś nie wyjdzie.
2. ///M Technik nakładka, nowa kosztuje około 5€, może być używka,
jak i podróbka. RealOEM nr 25112231554
3. 4×niebieskie, żółte, białe, czerwone extra jasne LED-y,
LED-y można dobrać eksperymentalnie,
kolor, ilość, wielkość itd.
Trzeba tylko pamiętać ze U=R*I, zaoszczędzi to rozczarowań kiedy nagle
przestana się świecić.
4. Kabelki z powodu braku miejsca dobrać najlepiej jak najcieńsze.
5. Lutownica i inne "narzędzia"
Wymontowana już gałka i nowa nakładka
Pierwsze kroki:
Z pomocą nożyka lub innego narzędzia podważyć i odkleić oryginalną
nakładkę. Tylko ostrożnie, bo może być jeszcze potrzebna. Wyraźnie
widać owalne wgłębienie, w tych granicach trzeba będzie wybrać
materiał.
Z pomocą ostrego narzędzia należy "wybrać" materiał na wyczucie, aż
do plastykowego wkładu.
Ten wkład trzyma gałkę na lewarku.
Jak już materiał będzie wybrany, bez uszkodzenia wkładu mocującego na
lewarku, szukamy jakiegoś kołka pasującego w otwór. Wkład jest
zamontowany tylko na wcisk i przy użyciu siły można go wypchnąć.
Wystarczy teraz przeciągnąć kabelki i wkład wcisnąć na swoje
miejsce. Polecane jest we wnętrzu gałki wyfrezować (wyciąć) rowek jako
prowadzenie dla kabelków. Zabezpieczy to kabelki przed przetarciem.
Co dalej?
Przypadkowo, w wycięty otwór pasuje dokładnie moneta 50 centowa,
będzie służyła jako szablon.
Obrysować monetę na papierku i podgiąć LED-y tak, aby pasowały w
obrys.
Teraz należy polutować druciki nie zapominając o plusie i minusie.
Krótki test, czy wszystko działa. Tylko 12V i uważać na +/-
Teraz test z nakładką i... może być za jasno.
Kiedy diody są zbyt jasne, zaciemni się je zwykłym
papierkiem.
Wystarczy zrobić podkładkę z papieru i efekt może się o XX%
poprawić.
Polutowane LED-y wcisnąć do otworu i optymalnie dopasować.
Teraz przeciągnięte już kabelki polutować z LED-ami, a wcześniej
wyciętą przestrzeń wypełnić gorącym klejem z pistoletu.
Dopóki klej jest jeszcze ciekły, wypozycjonować diody. Nie powinny one
wystawać poza wewnętrzny rant. Klej będzie chronił przed skutkami
wibracji, na które najbardziej narażone są miejsca lutowane. No i
naturalnie nie wolno nam zapomnieć o przeprowadzeniu testu...
Do zabezpieczenia nakładki najlepiej użyć jakiegoś bezbarwnego kleju,
nie matowiejącego i nie zżerającego plastiku. W tym wypadku został
użyty zwykły klej do papieru.
I gałka jest zrobiona...
-------------
Teraz troszeczkę o podpięciu w autku.
Podanie stałego prądu, np. z zapalniczki, mija się z celem. Gałka
powinna się świecić tylko przy zapalonych światłach. Na szczęście w
BMW nie trzeba daleko szukać, gdyż w okolicy lewarka znajdują się na
pewno jakieś włączniki. Czy to będzie włącznik do szyb, czy do
świateł awaryjnych, każdy z nich jest podświetlany.
Jeśli u kogoś nie ma podświetlania po zapaleniu świateł, oznacza to
jedynie przepaloną żarówkę (można przy okazji wymienić lub zmienić
na LED-a). Teraz trzeba tylko znaleźć kabelek, który podaje prąd po
zapaleniu świateł, i tam się podłączyć.
Jeśli ktoś mimo wszystko będzie miał z tym problemy, to pozostanie
tylko pociągnąć kabelek do konsoli. Tam jest dużo rzeczy, które
zapalają się po włączeniu świateł.
A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- Majk
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 504
- Rejestracja: 2009-07-13, 15:15
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój/Gołkowice City
Artur330d, jeżeli chodzi ci o takie dwie diody w kolorze takim jak podświetlenie zegarów to tak mam je. Z tego co się orientuję to było to zawsze w autach z telefonem ich zadaniem było informowanie miganiem że telefon dzwoni Ja telefonu nie mam bo był zepsuty i poprzedni właściciel go wymontował wiec nie wiem czy tak jest.
"Pod maską nic nie musi do siebie pasować kolorystycznie nie jeżdżę z nią otwartą. Było by to co najmniej nie praktyczne "