Krisstoff pisze:Ale za takie kierunkowskazy możesz stracić dowód rejestracyjny
podobno jesli chodzi o kierunki robione na amerykanski rynek to juz z nimi problemow nie ma w polsce ... gdzies to albo slyszałem albo wyczytałem juz niepamietam
było E36 316i sedan... było E36 320i coupe ... było kolejne E36 320i coupe ... było E46 316i ... JEST E39 528i
Krisstoff pisze:Ale za takie kierunkowskazy możesz stracić dowód rejestracyjny
podobno jesli chodzi o kierunki robione na amerykanski rynek to juz z nimi problemow nie ma w polsce ... gdzies to albo slyszałem albo wyczytałem juz niepamietam
ja tego nie czytalem ale widze ze sporo samochodzikow z tym jezdzi
Logicznie myśląc to podwójna żarówka...
Słabsze na 5W na "postój" a 21W na kierunkowskaz
Ale w nowszych autach np z KANem może to być różnica napięcia ze jak świeci stale to wiadomo że ciemniej - niższe napięcie np ok 8V a jak miga to mocniej -impuls 12V i wszytko robi pojedyncza żarówka
Zgodnie z art. 68 pkt. 17 ust. 4) Prawa o ruchu drogowym, pojazdy sprowadzane przez indywidualnych importerów w liczbie 1 sztuki rocznie, dla dopuszczenia do ruchu w Polsce wymagają jedynie przeglądu technicznego. Konieczne przeróbki dotyczą oświetlenia. Aby dostosować je do norm europejskich, należy:
* w tylnych światłach zamontować pomarańczowe kierunkowskazy (w USA wiele aut ma czerwone),
* zainstalować tylne światło przeciwmgielne,
* w przednich światłach pozycyjnych wymienić żarówki pomarańczowe na białe,
* przerobić amerykańskie symetryczne światła mijania na asymetryczne lub wymienić całe lampy na te z odpowiednika naszego modelu sprzedawanego na rynku europejskim.
A co do pytania Marcina to żarówka jest dwuelektrodowa 5W i 21W.
Prawda tak jak Kristoff mówi, ogólnie praktycznie nikt się nie czepia tylu samochodu, nawet czerwone kierunki na tyle ujdą ale trzeba zrobić "porządek" z przednimi lampami.