[E60] STUKANIE i problem z przyspieszeniem

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Pawel

[E60] STUKANIE i problem z przyspieszeniem

Post autor: Pawel »

Witam.


Dawno mnie tu nie bylo bo nie bylo okazji ale dzis mam zapytanie. Kupilem ostatnio E60 2.5 litra w dieslu z 2004 i jest maly problem. Przy jezdzie jak puszcze gaz zeby zmienic bieg czuc na drazku i slychac stuk w skrzyni biegów. Jak zmieniam biegi po woli i delikatnie to nic nie stuka ale przy troche bardziej agresywnej jezdzie jest stuk za kazdym razem. Auto jezdi normalnie po wrzuceniu biegu i w czasie jazdy nic nie stuka.



Co to moze byc?
Ostatnio zmieniony 2012-02-05, 19:47 przez Pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

Moze poducha pod skrzynia?
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Niekoniecznie musi być to skrzynia biegów, podobny objaw miałem w dawnej E34 w dislu
w momencie jak puszczałem gaz lub jak delikatnie go dodawałem było czuć szarpanie spowodowane to było luzami na półosiach. Proponuje wjechać na kanał zostawić bieg w pozycji neutralnej(luz) i wałem napędowym poruszając raz w prawo raz w lewo i dokładnie obserwować czy nie ma żadnych luzów na wale, dyferencjale lub półosiach oczywiście sprawdź dobrze poduchy pod skrzynią. Całkiem możliwe że ktoś tym autkiem mogł sporo szaleć stąd te objawy.
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

no tez racja, Konik tak miał, troche sie posugerowalem tymi stukami lewarka
Awatar użytkownika
Damian325
Zaawansowany forumowicz
Posty: 96
Rejestracja: 2009-10-05, 19:03
Lokalizacja: Żory

Post autor: Damian325 »

podjedz na stacje kontroli na szarpakach ci wykaże nic to nie kosztuje
Pawel

Post autor: Pawel »

....


Auto wrocilo od mechanika. Niestety nie zrobione. Chyba mechanik cienki. Powiedzial, ze moze to byc wina sprzegla. Moze cos w tym jest bo jak jade na 1,2,3 biegu i wcisne sprzeglo to slychac ten metaliczny stuk. Podobnie na 1,2,3 jak gwaltownie puszcze gaz to tez stuka. Jest to pojedynczy stuk i dzieje sie za kazdym razem gdy szybko wcisne sprzeglo lub gwaltownie puszcze gaz.

Poza tym jak mechanik posciagal wszystkie oslony od spodu stwierdzil, ze silnik caly jest zazygany olejem.



...
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

jedź do M-auto :613: tak na forum ciężko określić co Ci stuka :P a tam jest dobry gościu co Ci to wybada :)
darcyn
Zaawansowany forumowicz
Posty: 390
Rejestracja: 2008-09-11, 15:45
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: darcyn »

uuu to złe nowiny z tym zajszczaniem silnika.

zaciagnij reczny i lekko rozchuśtaj auto przód tył. jak bedziesz czuł że mimo zablokowanych kół auto odbija sie przód -tył to masz wywalone gumowe sprzęgło na wale.
drugie co moze być to dwumas.

nic innego
jaskodagama

Post autor: jaskodagama »

siemka wszystkim. ja mam problem tego typu ze po odpaleniu stojac w miejscu cos w silniku stuka i przestaje ale po chwili znowu stuka. bylo malo oleju wiec wymienilem od razu caly ale stuki nie ustaly. nie zaleznie czy stoje czy jade to silnik stuka a poprzedni wlascicel podobno tez tak mial i niby to naprawil ale chyba tylko taka prowizorke. moze cos doradzicie???
darcyn
Zaawansowany forumowicz
Posty: 390
Rejestracja: 2008-09-11, 15:45
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: darcyn »

w silniku moze stukac duzo rzeczy.
czy stuka cały czas tak samo a moze im wyzsze obr tym szybciej stuka?
jak otworzysz maska to skad dochodzi stukot?
czy wcisniecie sprzegła uspokaja stukanie?
Pawel

Post autor: Pawel »

.................


Zagadka rozwiazana.

Auto stalo u innego mechanika w zeszlym tygodniu i okazalo sie, ze kolo dwumasowe jest do wymiany. Ponadto mechanik zalecil wymiane sprzegla. Dwumas z LUKa + sprzeglo oryginalne z BMW 700 funtow + 200 wymiana. Ponadto mechanik umyl silnik jakims specjalnym plynem (chcialem zawiezc na myjnie parowa ale mi odradzili bo BMW nie zaleca mycia silnika para) i podokrecal jakies sruby. Jak na razie wyciekow zadnych nie widac.


.........................
jaskodagama

Post autor: jaskodagama »

sprzeglo nic nie daje i na postoju stuka chwile i pezstaje i tak na przemian a podczas jazdy przestaje dopiero o 3 tysiecy obrotow i szczeze to trudno mi opisac z kad dochodza stuki
darcyn
Zaawansowany forumowicz
Posty: 390
Rejestracja: 2008-09-11, 15:45
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: darcyn »

niektórzy mechanicy mają to kurde co lekarze mają. posłucha czy wał czy tłok czy panewka.

jak w silniku to musi to ktoś posłuchać
Adam

Post autor: Adam »

Witam Koledzy jestem nowy na forum i chcialem sie zapytac mam bmwe60 530d i mam taki problem ze jak wcisne gaz prawie ze do oporu szybko przyspiesza np.do 160 puzniej lekko ja zblokuje na sekunde dalej przyspiesza do 220 znow lekko ja zadlawi i tak jak by ja cos pchało do przodu a jak systematyczne przyspieszam nic sie takiego nie dzieje tylko jak wcisne gaz przwie ze do opru.Raz jechalem 240km/h po chwili wychamowalem i znow przyspieszam gaz wciskajac do oporu ale przy 230km/h cos ja zblokowalo ale gazu jeszcze jest pod noga ale nie przyspiesza jak by ktos mogł pomoc co to moze byc z gory dziekuje.
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

może być kilka powodów, pierw przepływomierz, dwa sterowanie zmienną geometrią turbiny.
ODPOWIEDZ