Swap e30 z 1,6i na m50b25 z e34
Swap e30 z 1,6i na m50b25 z e34
Witam jak w temacie planuje kupic e30 w ten weekend i chce wsadzic tam z e34 silnik m50b25 posiadam cala na czesci bogata wersje klima pelna elektryka itp bedzie na sprzedaz. pytanie moje jest takie co bede potrzebowac do zmiany silnika niechodzi mi o narzedzia i checi bo to jest tylko oto czy np beda pasowac lapy jaki potem dac wal itd . i tez planuje wsadzic cale piasty na 5x120 prosze o napisanie naco moge sie napotkac po drodze naco zwrocic uwage z gory dziekuje i Pozdrawiam
meeega zglebione
z dawcy na pewno tak:
silnik
skrzynia
kawałek wału
komputer
kompletna wiązka silnika
jakos trzeba rozwiazac chlodzenie w tym proponuje chlodnice z e30 2.4td
łapy ci napewno nie beda pasowac trzeba dorobic nowe wał trzeba skladac z dwoch jeden a zeby zrobic swap na 5x120 to jedynie tylny wozek z e36 comapcta a com do rpzodu to juz nei pamietam co tam konkretnie bylo potrzebne ale tez z e36 z e34 napewno ci zawias nie podejdzie ani przod ani tył
silnik
skrzynia
kawałek wału
komputer
kompletna wiązka silnika
jakos trzeba rozwiazac chlodzenie w tym proponuje chlodnice z e30 2.4td
łapy ci napewno nie beda pasowac trzeba dorobic nowe wał trzeba skladac z dwoch jeden a zeby zrobic swap na 5x120 to jedynie tylny wozek z e36 comapcta a com do rpzodu to juz nei pamietam co tam konkretnie bylo potrzebne ale tez z e36 z e34 napewno ci zawias nie podejdzie ani przod ani tył
- Łapy z e36 m50
- wał i tak musisz dociąć na długość, a później go wyważyć to nie będzie bił
- wał i tak musisz dociąć na długość, a później go wyważyć to nie będzie bił
W e36 compact nie ma wózka. Potrzebujesz wahacze i wszystko co na nich najlepiej z wersji na tarcze. Belka jest identyczna jak w e30 więc może zostać oryginalna. Z przodu jest już trochę gorzej. Potrzebne będą kompletne zwrotnice z e36 najlepiej z wersji m3 (3.0 albo 3.2, nie pamiętam które dokładnie) oraz wahacze z e36 m3 3.2 zmieniające kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy bo inaczej koło będzie cofnięte do tyłu. Inną opcją są wahacze robione na zamówienie w firmie http://www.puz.com.pl/ i wtedy można zastosować zwykłe zwrotnice. Tuleja wahacza musi być acentryczna - czyli z otworem zbliżonym bardziej do jednej krawędzi. Przewody hamulcowe normalnie pasują z e30.burner01 pisze: łapy ci napewno nie beda pasowac trzeba dorobic nowe wał trzeba skladac z dwoch jeden a zeby zrobic swap na 5x120 to jedynie tylny wozek z e36 comapcta a com do rpzodu to juz nei pamietam co tam konkretnie bylo potrzebne ale tez z e36 z e34 napewno ci zawias nie podejdzie ani przod ani tył
narazie sie skupmy na swapie silnika a ten wal nieszlo by jakos dopasowac z innego modelu ? te lapy z e36 na pewno beda pasowac do tej coupe e30 co z mostem ? jaki zostawic ten co mam czy da rade wsadzic z e34? bedzie to moje 3 bmw i ma ono sluzyc do nauki driftu na pewno bedzie Eszpera.
meeega zglebione
Jak do nauki driftu to most w miarę krótki. 4.25 za krótki, ale 4.10 myślę, ze byłby w sam raz, ewentualnie coś koło 3.9. W e34 były 2 rodzaje tylnego zawieszenia. Jeżeli masz most mocowany od góry na 4 śruby to będzie pasował do e30, ale potrzebny Ci będzie tylny dekiel z e30 z 'dużej głowy' co jest dość ciężko dostać. Wał niestety musi być przerobiony.
I jeszcze jedno - jak wygląda tylny zawias w tej e34? Jest podobny do tego co w e30 oparty na belce? Jeżeli tak to podobno da się go wprawić do e30 z całą belką, ale osobiście nie próbowałem.
I jeszcze jedno - jak wygląda tylny zawias w tej e34? Jest podobny do tego co w e30 oparty na belce? Jeżeli tak to podobno da się go wprawić do e30 z całą belką, ale osobiście nie próbowałem.
ale kombinujesz z tym zawieszeniem. po pierwsze czemu chcesz 5x120 zawias ? zeby dopasować ładne felgi ? jak auto idzie do driftu to seryjne hample Ci wystarczą(jak jeszcze auto będzie puste w srodku to dopiero).
Jesli chodzi o dyfer to zaspawany 3.91 na dużej głowie starczy mysle ze szybko go nie zajedziesz. mój ojciec męczył długo 3.64 100% silnikiem ponad 300km zeby jakieś luzy wyskoczyły.
Jak masz motor z e34 to masz pewnie skrzynie ZF wał na duży krzyżak i tu jest problem z dopasowaniem wału....podchodzi jedynie z e36 2.8 trzeba tylko zmienić podpore wału na tą z e30. pasuje też podobno z jakiegoś e30 2.4td kombi ale mi osobiście nie udało sie takowej znależć. Kupiłem sam przód wału wyważyli i pospawali mi na gotowy wymiar. no chyba ze będziesz miał na mały krzyżak jakąś to podpasujesz z czegoś tam napewno
Co do skrzyni będziesz miał dwumas, można zmienić na jednomas lub kombinowanie z zamachem z m20. jest dużo opcji.
Łapy e36 m50 poduchy e30 lub e34 różne wkładają ja mam z e34 i e30 bodajże.
chłodnica z dizla bardzo wydajna przy normalnej trzeba czasu zeby sie motor zagrzał.
Jesli chodzi o dyfer to zaspawany 3.91 na dużej głowie starczy mysle ze szybko go nie zajedziesz. mój ojciec męczył długo 3.64 100% silnikiem ponad 300km zeby jakieś luzy wyskoczyły.
Jak masz motor z e34 to masz pewnie skrzynie ZF wał na duży krzyżak i tu jest problem z dopasowaniem wału....podchodzi jedynie z e36 2.8 trzeba tylko zmienić podpore wału na tą z e30. pasuje też podobno z jakiegoś e30 2.4td kombi ale mi osobiście nie udało sie takowej znależć. Kupiłem sam przód wału wyważyli i pospawali mi na gotowy wymiar. no chyba ze będziesz miał na mały krzyżak jakąś to podpasujesz z czegoś tam napewno
Co do skrzyni będziesz miał dwumas, można zmienić na jednomas lub kombinowanie z zamachem z m20. jest dużo opcji.
Łapy e36 m50 poduchy e30 lub e34 różne wkładają ja mam z e34 i e30 bodajże.
chłodnica z dizla bardzo wydajna przy normalnej trzeba czasu zeby sie motor zagrzał.
Jeżeli chodzi o drift to tu się mylisz - zawias 5x120 daje dużo więcej możliwości niż 4x100 przy kombinowaniu z promieniem skrętu co jest bardzo ważne w drifcie.Aurel pisze:ale kombinujesz z tym zawieszeniem. po pierwsze czemu chcesz 5x120 zawias ? zeby dopasować ładne felgi ? jak auto idzie do driftu to seryjne hample Ci wystarczą(jak jeszcze auto będzie puste w srodku to dopiero).
Wrzuć przy okazji przekładnię kierowniczą z e36.
moze mi ktos zebrac do kupy i napisac dokladnie w co mam sie zabespieczyc co dokladnie kupic itd moze ja powiem co mam najpierw cale do dyspozycji e34 93r m50b25 przekladnie z wspomaganiem z e36 i kasy jak narazie okolo 1500zl aa i e30 z 1,6i ile kosztuje przerobka tego walu ? prosze o napisane przez osobe co juz to robila a nie strzelac Pozdrawiam
meeega zglebione
no to pisz co dalej jak pamiętasz/wiesz. Czujnik temperatury jedno pinowy jeszcze potrzebny będzie.
[ Dodano: 28 Listopad 2010, 11:13 ]
[ Dodano: 28 Listopad 2010, 11:13 ]
kata wywal wstaw rury do środkowego tłumika i będzie ok.Kebab 325 pisze:wydech chce zrobic z e34 tylko niewiem czy zostawic kata czy go sprzedac dodatkowa kasa:)jak myslicie? chlodnice tez juz mam dodatkowy wentylator tez juz jest