[E46] Szarpie na niskich obrotach przy przyśpieszaniu

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
Masters
Zaawansowany forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2011-05-07, 14:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

[E46] Szarpie na niskich obrotach przy przyśpieszaniu

Post autor: Masters »

Witam strasznie mi auto szarpie na niskich obrotach. Z samego rana problemu niema jak przejade z 5km to problem pojawia się tak w zakresie 700-1000obr przy depnięciu ile fabryka dała, po około 10km coraz bardziej czuć szarpnięcia / rwanie po przejechaniu 20-30 km strasznie już szarpie tak jakbym wbił sprzęgło dał 6tyś obr puszczał i wciskał sprzęgło.

Na LPG znacznie bardziej jest to wyczuwalne po długiej jeździe nawet w okolicy 2.5 tyś potrafi jeszcze szarpnąć...

Jak wbije 5 bieg i chwile go potrzymam na tym szarpaniu (przyśpieszam ile fabryka dała hamuje przyśpieszam) po takiej operacji wywala mi cewkę (odłącza ją). Jak go tak bardziej pomęczyłem to mi pokazało błąd na 4 cewkach...


Świece wymienione, fajki bardzo dobrze wyglądają, ale w nocy widać błyski tak jakby z jej wnętrza (rozświetlają obudowę) to z lewej to z prawej .., w tym miejscu je widać

Obrazek

Błyski widać na wszystkich cekwach dla testu kupiłem 1 fajkę by sprawdzić czy na nich nie przebija no i niestety nic się nie zmieniło tak więc to nie fajki...


Co może być przyczyną ???

na chwile obecną podejrzenia padają na :
Cewki
Czujnik impulsów wałka rozrządu
Czy mógłby mieć z tym coś wspólnego Czujnik impulsów wału korbowego??

Jest ktoś z okolic Dąbrowy Górniczej na tyle życzliwy by pomóc mi podmienić te elementy ??. Obojętnie który z nich.

Mogę się jakoś odwdzięczyć ;).

Jak co pisać na gg 283187 .

Podmiana cewek = 10min
Podmiana jednego czujnika impulsów wałka rozrządu to około 30 min.
chyba że ktoś ma luzem albo do sprzedania to by było rewelacyjnie...
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4165
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

Na pierwszy strzał myślę, że to cewki, bo tam nic nie powinno iskrzyć.
Jeśli jest padnięty czujnik to obroty falują i to znacznie, ale szarpanie nie jest odczuwalne
aż tak bardzo ;)
Chociaż nie wiem jak to się zachowuje w połączeniu z przebijającymi cewkami :neutral:
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
MtO
Małopiszący
Posty: 9
Rejestracja: 2011-03-28, 21:27
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: MtO »

Witam miałem dokładnie ten sam problem w moim m52b28 powymienialem obydwa czujniki bylo to samo zalatwilem 4 cewki...to samo :evil: lecz jak wymienilem swiece na nowe ngk bkr6ek (dwuelektrodowe) wszystko ustało.na twoim miejscu nie sprawdzał bym fajek na "oko" trzeba je przemierzyc powinny miec oporowosc 2 kilo jule pozdrawiam :bmw: acha warto tez sprawdzic cewki moje miały 1 ohm

[ Dodano: 13 Czerwiec 2011, 12:47 ]
mierzy sie tylko uzwojenie pierwotne,uzwojenie pierwotne jest miedzy doma skrajnymi konektorami cewki (jak zdejmiesz zlacze to te dwa zewnetrzne)

[ Dodano: 13 Czerwiec 2011, 12:49 ]
kilo ohmy Sory :wink:
bmw jedyna rzecz za którą lubie niemców
Awatar użytkownika
Masters
Zaawansowany forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 2011-05-07, 14:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Masters »

Marcin pisze:Na pierwszy strzał myślę, że to cewki, bo tam nic nie powinno iskrzyć.
Jeśli jest padnięty czujnik to obroty falują i to znacznie, ale szarpanie nie jest odczuwalne
aż tak bardzo ;)
Chociaż nie wiem jak to się zachowuje w połączeniu z przebijającymi cewkami :neutral:

Szczerze sprawdziłem już 10 cewek w tym 2 nowiusieńkie i wychodzi na to że one zawsze iskrzą na wolnych obrotach jak się przygazuje przestają.

Po prostu mało kto zagląda pod maskę w kompletnej ciemnicy - tak wiec na przyszłość dla potomnuych błyskajace cewki w m52 to norma.

Przyczyną były cewki po wymianie wszyskich szarpanie nie występuje
ODPOWIEDZ