nie mam już siły do mojej e46. Nowy silnik i dalej nie chodz

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Ana
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2011-01-18, 18:40
Lokalizacja: Knurów

nie mam już siły do mojej e46. Nowy silnik i dalej nie chodz

Post autor: Ana »

w którymś wątku pisałam, jak poszedł czarny dym z rury i tak alej i tak dalej. Silnik zminiliśmy, wtryski regeneroane, olej nowy wlany, plyn wlany, odpalanie.. masakra ... tyle bialego dymu że glowa boli. W przegędzy w serwisie stwierdzili że turbo do regeneracji.. Chociaż było sprawdzane 2 tyg wcześniej i działało, on powiedział że komputer tego nie wychwyci. Macie jeszcze jakieś pomysły? Bo 6 tys wsadzone w auto to już porażka i dalej stoi :(
Wiele serc, jedno bicie, BMW ponad ¿ycie !
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

Podmień zawór sterujący zmienną geometrią z zaworem podciśnienia EGR-a, są identyczne. Komputer błędu nei zgłasza. Masz webasto? bo w dni kiedy temp osąga jakies 9 stopni startuje dogrzewanie silnika, a kiedy piec nie byl dlugo palony wtedy chmury białego dymu tez idą
Ana
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2011-01-18, 18:40
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Ana »

webasta chyba nie mam.. musiałabym męża zapytać. 98 rok. a benzynka ekstrakyjna wyczyscic ta turbine?

[ Dodano: 4 Listopad 2011, 10:37 ]
ten z przegedzy mówił na poczatku jak ja zobaczyl ze albo uszczelka pod glowica albo wlasnine jakies kable podmienione dlatego tak dymi, a jak dokladniej ogladnal to stwierdzil ze to ta turbina. silnik ogolnie chodzi ladnie i rowno, luzow na turbinie nie ma, tylko ten bialy dym, troche z lewej strony pod wtryskami (nie centralnie z wtryskow tylko chce Wam wytlumaczyc z ktorej czesci pod maska, hehe jestem babą w koncu :P) no i z rury wydechowej, a jak depłam na gaz to juz auto znikło w białych obłokach
Wiele serc, jedno bicie, BMW ponad ¿ycie !
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

z odpowietrzenia silnika nie dmucha? ODMA jest tak bardziej przy podszybiu w okolicach ostatnich wtrysków, a webasto masz jak stoisz przed samochodem z przodu otworzysz maskę po lewej stronie całkiem przy pod szybiu (o ile masz webasto a nie podgrzewacz elektryczny)
Ana
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2011-01-18, 18:40
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Ana »

odma wiem gdzie jest bo też już się naczytałam na te temat i ją ściągnęłam, żeby zobaczyć stan gąbeczki :P odpowietrzana była, bo wtryski na początku tak buchały tym białym i jakimś powietrzem, w senise że jeden wtrysk, ale podokręcali ten wtrysk, dali jakąś podkładkę i wtryski okej, a o webasto zapytam później bo teraz tż w pracy :)

[ Dodano: 4 Listopad 2011, 18:26 ]
webasto mamy

nie wiedział za bardzo o co chodzi z tą geometrią, ale stwierdził, że to są dwa różne wężyki, jeden grubszy drugi cieńszy.
Może wie ktoś gdzie tego szukać?
Wiele serc, jedno bicie, BMW ponad ¿ycie !
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

zmienna geometria turbiny jest w samym turbie :) ale zaworek sterujący musi byc przy nim, przymocowany jest de-fakto do uchytu orzy turbo. Jeśli on szwankuje może dawać za niskie lub zbt wysokie ciśnienie w danym zakresie obrotowym.. Ciężko oceniać skoro nie widać jak dymi.. Płyn nie chłodniczy nie ucieka...? Olej znika?
Ana
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2011-01-18, 18:40
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Ana »

chlopaki mój tż właśnie wyciągnął turbo. łopatki całe bez osadu. Luz poprzeczy jest 0,5 mm poziomy tak 2 - 3 mm. czy tak ma być czy regeneracja?
Wiele serc, jedno bicie, BMW ponad ¿ycie !
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

poziomy... tzn wzdłużny :) troszkę duży..., nie odpowiedziałaś czy olej bierze...
Ana
Małopiszący
Posty: 68
Rejestracja: 2011-01-18, 18:40
Lokalizacja: Knurów

Post autor: Ana »

bierze chyba bo w interkulerze jest dużo.
Wiele serc, jedno bicie, BMW ponad ¿ycie !
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

no to można domniemać, iż padło turbo :P
skrzechu
Małopiszący
Posty: 30
Rejestracja: 2011-11-06, 23:14
Lokalizacja: Bêdzin

Post autor: skrzechu »

jak olej jest w intelcoolerze to napewno turbo, kolega miał tak w alfie 2,4jtd jak jechał to kua dymu za nim była a nie mowie jak dawał jej po garach ;D
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

skrzechu, oleju prawie zawsze troszkę będzie w chlodnicy, bo tak czy siak przy tak wiekowych samochodach lekkie wycieki mogą się robić, ale jak jest dużo oleju to inną drogą się tam nie dostanie jak przez turbinkę.
Awatar użytkownika
Aquarius
Zaawansowany forumowicz
Posty: 112
Rejestracja: 2010-02-08, 21:20
Lokalizacja: Jankowice Rybnickie

Post autor: Aquarius »

To że olej jest w IC to jeszcze nic takiego to raczej normalny spawa oczywiście pod warunkiem że nie ma go tak dużo że aż się wylewa tylko poprostu delikatnie zaznaczona jego obecność.
Obrazek
ODPOWIEDZ