[e36] Jak rozpoznac elementy z 2,8 SWAP

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
whucrew
Maniak forumowy
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-04, 16:15
Lokalizacja: Drogomy�l

[e36] Jak rozpoznac elementy z 2,8 SWAP

Post autor: whucrew »

Witam. Wiem ze wszystko moge sam znalesc i tak wlasnie robie ale zalezy mi takze na czasie bo mam okazje kupic e36 328 iale jest to swap z 2,0. Interesuje mnie jak poznac czy jest pelny? Tzn jak rozpoznac ze skrzynia jest z 2,8 , dyfer itp? Prosze o pomoc bo nie chce sie nabrac na cos kosztownego?
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
FaTuM

Post autor: FaTuM »

323,325 i 328 miały dyfry z dużą głową . Skrzynie musiał wymienić ,bo nie wyobrażam sobie z 320 mieć skrzyni przy 328. Za dużo kolego nie trzeba przerabiać z 320 do 328, co innego jakby to były R4 . Przy samym odpaleniu silnika słychać czy to 320 czy 328, a czesci które musiał zmienieć to poprostu musiał i tyle :) Najlepiej wjedź na hamownie może znajdziesz gdzieś za 50 zł i zobaczysz czy pokaże chociaz około te 190KM. Tak jak otworzysz maske to na pierwszy rzut oka zobaczysz inny kolektor taki bardziej wykrzywiony chudszy , a 320 i 325 mają grube i proste. Tak samo vanos 320 miały chyba mniejszy i niektóre chyba w ogóle nie miały. Najlepiej wrzuć foto to stwierdzimy czy jest wszystko na miejscu. Jeszcze co do licznika nie jestem pewien czy nie powinno być 240 KM przy 328 , a 320 ma do 260 chyba , niech sie ktoś wypowie co ma 320 i 328.
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

w 320 chyba nie ma za duzo co zostawic zeby zmienic na 2,8.
liczniki poliftowe byly do 250 skalowane a przedliftowe do 260 w R6 oraz IS
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
FaTuM

Post autor: FaTuM »

a przedliftowe do 260 w R6 oraz IS
Nie koniecznie Krzyś u mnie jest inaczej mam do 240 skala 250 , mam poczatki 96rok i przed lift błotniki , gril , a licznik po lift. :) Z tymi licznikami to sie roznie spotykałem wiesz :) od roku 96 E36 miały poliftowe wersje ale nie wprowadzili wszystkiego na raz raz szły błotniki atrapy grila i sratatata .
Awatar użytkownika
Turbo
Zaawansowany forumowicz
Posty: 549
Rejestracja: 2010-11-07, 23:40
Lokalizacja: Denver/Colorado

Post autor: Turbo »

jak był swap z 320 na 328 to musiał wszytko wymienić ;) hamulce,dyfer, skrzynia, itp. wiec łatwe do rozpoznania;) np. hamulce tył musza juz byc wentylowane.
Obrazek
Niebezpiecznie to jest wsadzać kutasa do turbiny na odpalonym silniku.
whucrew
Maniak forumowy
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-04, 16:15
Lokalizacja: Drogomy�l

Post autor: whucrew »

No tak hamulce to akurat latwo sprawdzic. A skrzynia biegów? Chłodnice?
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
FaTuM

Post autor: FaTuM »

musiał skrzynie , chłodnica to chyba r6 mają te same :)
Awatar użytkownika
Krzys
Site Admin
Posty: 6779
Rejestracja: 2006-12-19, 18:23
Kontakt:

Post autor: Krzys »

FaTuM, chodzilo mi o licznik poliftowy a nie nadwozie. Byly albo do 260 albo do 250.

A co do hamulcow to tylko rozni sie tyl bo jest wentylowany i raczej watpie ze to przekladali bo znowu robota jest a niekonieczna jest wymiana.

Skrzynia tez musiala byc wymieniona bo sprzeglo jest wieksze. Skrzynie z m52b28 byly rowniez takie same w m52b25. I w 2,0 jeszcze pewnie byl jednomas a w 2,8 juz jest dwumas.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE :lol:
ODPOWIEDZ