Alternator ?

Czyli wszystko co dotyczy elektryki w naszych BMW!
Awatar użytkownika
Kaper
Maniak forumowy
Posty: 2620
Rejestracja: 2010-06-09, 17:04
Lokalizacja: Rybnik

Alternator ?

Post autor: Kaper »

Dzisiaj byłem rano w Rybniku - wróciłem i wszystko ok. Wieczorem po 22 chciałem jechać do kina. Wsiadłem w auto, zapalił za 1 strzałem odrazu włączyłem ksenony, i przeciwmgielne bo mgła i jadę około 2-3 kilometrów po kumpla. Wsiada w auto i patrzę na liczniku świeci mi się kontrolka trakcji i abs... - wyłączyłem silnik i chciałem włączyć ponownie ale nie chciał złapać (tak jak by aku był słaby) kumpel mnie na pych wziął i złapał... odjechałem dosłownie 200-300 metrów kontrolki abs i asc znów świecą a ksenony zaczły mrugać, radio przestało działać i kontrolki stanu butli z gazem ... - zjechałem na bok. Sprawdziłem na aku kable nie były luźne. Auto zaczęło falować na obrotach aż umarło... Podjechał kumpel, na kablach po kilku próbach zapalił. odłączyliśmy kable znowu zaczął umierać...

Alternator ? Co może być przyczyną ?
Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4165
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

sprawdź najpierw ładowanie alternatora czy jest prawidłowe.
Jeśli tak obstawiałbym akumulator - jak masz możliwość
to pożycz od kogoś akumulator na kilka godzin i zobaczysz
jak się zachowuje pożyczony ;)
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Glodek
Maniak forumowy
Posty: 1794
Rejestracja: 2009-11-24, 20:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Glodek »

Dokładnie jak Marcin pisze
chodz ja miałem podobnie jak piszesz ,spakowany z rodzinką w aucie ,odpaliłem normalnie ,wszystko dziala ,radio,światła ,wyjechałem ide zamknąc brame ,chcę ruszyc i nagle światła zgasły ,Disco na zegarach ,odstawiłem auto z powrotem ,jak sie okazało przerwał sie kabel przy alternatorze nie było ładowania ,
Może u ciebie jst podobnie ,
weś miernik w łapy i sprawdz ładowanie
Obrazek
Awatar użytkownika
Kaper
Maniak forumowy
Posty: 2620
Rejestracja: 2010-06-09, 17:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kaper »

Jutro postaram się sprawdzić napięcie... - przypomnijcie jakie powinno być prawidłowe ? w tym moim 525 ?
Obrazek
Glodek
Maniak forumowy
Posty: 1794
Rejestracja: 2009-11-24, 20:25
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Glodek »

jak sie nie myle to gdzieś w granicy 14,4V
Obrazek
dareke36
Zaawansowany forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 2013-01-15, 20:24
Lokalizacja: Rydy

Post autor: dareke36 »

ja mam altek świerzo po regeneracji i mam 14,8V a przed było 11,4v
[url=http://-lines.ru/][img]http://-lines.ru/rez/ab239316.gif[/img][/url]
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Test09 na OBC. Mi 550 łąduje około 14 ciagle i nie ma problemu z odpaleniem, a swoje pradu silnik bierze.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Awatar użytkownika
Kaper
Maniak forumowy
Posty: 2620
Rejestracja: 2010-06-09, 17:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kaper »

Sprawdziłęm napięcie na aku i przy wyłączonym silniku 13 z groszem a na włączonym 14,4 ale pojawiały się chwilowe skoki nawet do 46 na niskich obrotach a przy wysokich obrotach silnika napięcie stałe.

Regulator ?
Obrazek
Domage
Małopiszący
Posty: 22
Rejestracja: 2013-07-04, 00:24
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Domage »

Albo coś źle mierzysz, albo masz diodę w mostku prostowniczym walniętą. Najlapiej na oscyloskopie sprawdzić jeszcze, ew prąd ładowania zmierzyć.
14,4 to prawidłowe napięcie ładowania i takie powinno być cały czas.
Admin
Site Admin
Posty: 1275
Rejestracja: 2007-02-20, 18:51

Post autor: Admin »

No to jak masz ładowanie to aku umarł albo kwasu masz mało, może być jeszcze kabel masy, zrób na krótko swoją masę z akurat do budy grubym kablem to będziesz widzial
Awatar użytkownika
Kaper
Maniak forumowy
Posty: 2620
Rejestracja: 2010-06-09, 17:04
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kaper »

Masa i aku są ok. Padł regulator napięcia alternatora ze szczotkami (szczotki już prawie tam nie istnieją) i wszystko było by prawie ok ale szczotki wyżłobiły rowek na tulejce alternatora:

Obrazek

Cyba tak nie powinna ona wyglądać co nie ?

1. Jest gdzieś opis (najlepiej z fotorelacją) jak wyciągnąć alternator w E34 ?

2. Zna ktoś kogoś z okolic Wodzisławia, Rybnika, Rydułtów kto regeneruje takie rzeczy ? (wiem, że jest jeden gościu w Rybniku na Budowlanych 99)

3. Ile mnie to może pociągnąć po portfelu - taka regeneracja tej tulejki ?
Obrazek
pioneer85
Małopiszący
Posty: 59
Rejestracja: 2012-08-31, 14:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: pioneer85 »

Ja bym ci poradzil kupić używany np. na allegro
Pioneer
Awatar użytkownika
GERMAN
Maniak forumowy
Posty: 1643
Rejestracja: 2012-04-04, 21:24
Lokalizacja: MANHATTAN ALGIDA

Post autor: GERMAN »

Cena regeneracji takiego altka nie powinna przekroczyć 150 zł więc bez obaw :wink:
Gdzie się nie schyle tam leżą wentyle
PRIMO
Przyjaciel klubu
Posty: 2331
Rejestracja: 2011-08-10, 21:26
Lokalizacja: Pielgrzymowice / SJZ

Post autor: PRIMO »

to jest wirnik nie tulejka ;) w jastrzebiu gosc tez regeneruje alternatory na ul. Pszczynskiej ;)
NO SPEED NO FUN ;)
Obrazek
dareke36
Zaawansowany forumowicz
Posty: 216
Rejestracja: 2013-01-15, 20:24
Lokalizacja: Rydy

Post autor: dareke36 »

w rydach za młynem zapłacisz za regenerację 200zł z regulatorem nowymi pierścieniami i łożyskami + 2 lata gwarancji
[url=http://-lines.ru/][img]http://-lines.ru/rez/ab239316.gif[/img][/url]
ODPOWIEDZ