Witajcie Mam takie pytanko: Mam e36 sedana r6 na sportowych amorach i springach. Mam zamiar zdobyć grubsze stabilizator na przód (chcę 25,5 mm) i na tył (jak dorwę to z m3). Zastanawia mnie jak wpłynie to na jazdę? Auto jest na drogi i zależy mi na zredukowaniu przechyłów i zwiększenie precyzji prowadzenia.. Czy różnica będzie odczuwalna? Jeśli tak to czy coś można jeszcze coś poprawić poprzez osadzenie stabilizatorów na poliuretanie? Proszę o konkretne wypowiedzi ludzi którzy w tych materiach już coś dłubali.
Dodam tylko ,że miałem kiedyś e36 na fabrycznym zawiasie M i byłem bardzo zadowolony z prowadzenia i mimo sportowych amorów i springów czegoś mi jeszcze brakuje w obecnym e36 i dlatego pytam o stabilizatory które mam ''cienkie''.. Z góry dzięki za pomoc ludziska
[E36] Grubsze stabilizatory (M-Tech) do sedana / poliuretan
[E36] Grubsze stabilizatory (M-Tech) do sedana / poliuretan
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
- Mystic888
- Maniak forumowy
- Posty: 1099
- Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
- Lokalizacja: Żory Alko Team
- Kontakt:
Zakładalem do 550i grube staby z m5. Efekt podobny jak z zakladaniem rozporki, niby jest lepiej, ale nie da sie tego jednoznacznie stwierdzic. Stabilizatorami regulujesz rowniez nad/podsterownosc. U mnie to mialo na celu wyeliminowanie podsterownosci spowodowanej ciezszym silnikiem.
Przy serii i normalnej jezdzie slabo odczujesz roznice, ale i tak warto zalozyc.
jesli nie chcesz nic mieszac w zawiasie, to pamietaj, aby dobierac staby o tym samym stopniu sztywnosci.
O poliuretanie sie nie wypowiadam, bo nigdy nie jezdzilem, a nie bede powtarzal opinii znaFFcUF z internetu.
Przy serii i normalnej jezdzie slabo odczujesz roznice, ale i tak warto zalozyc.
jesli nie chcesz nic mieszac w zawiasie, to pamietaj, aby dobierac staby o tym samym stopniu sztywnosci.
O poliuretanie sie nie wypowiadam, bo nigdy nie jezdzilem, a nie bede powtarzal opinii znaFFcUF z internetu.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
No i jak wyszło, zredukowałeś płużenie przodem? Jeśli tak to byłby to dowód na skuteczność jednak takiego zabiegu , nie ?Mystic888 pisze: U mnie to mialo na celu wyeliminowanie podsterownosci spowodowanej ciezszym silnikiem.
No serii to całkowicie nie mam więc liczę na poprawę..Mystic888 pisze:Przy serii i normalnej jezdzie slabo odczujesz roznice
No zgodzę się z tobą i dlatego tę kwestię zostawię inżynierom BMW bo wsadzę komplet z M-Paku a to gwarantuje ,żę przód z tyłem będzie grał..Mystic888 pisze:jesli nie chcesz nic mieszac w zawiasie, to pamietaj, aby dobierac staby o tym samym stopniu sztywnosci.
A i Mystic tabelka jest wielce pomocna. Dzięki
Ciekawi mnie tylko jeszcze czy poli jest w stanie coś jeszcze zmienić na plus (poza trwałością samego elementu jakim jest PU) ???
Wsiadam i...�apie kierownice jak zorro lejce w mojej pi�knej beemce, numeromania na liczniku, sam sobie g�o�no komentuje to co w radioodbiorniku..
- Mystic888
- Maniak forumowy
- Posty: 1099
- Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
- Lokalizacja: Żory Alko Team
- Kontakt:
U mnie wszystko wyszło jak powinno.
ja bym poliuretany na takie elementy nie zakladal do zwyklej jazdy. lepiej przeznaczyc kase w dobry, markowy zawias.
Co innego lacznik wału czy inne elementy ktore rozwala mi moment obrotowy...
ja bym poliuretany na takie elementy nie zakladal do zwyklej jazdy. lepiej przeznaczyc kase w dobry, markowy zawias.
Co innego lacznik wału czy inne elementy ktore rozwala mi moment obrotowy...
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.