Panowie mam chyba dość poważny problem. Jechałem na trasie i nagle nastąpił drastyczny spadek mocy w aucie. Auto praktycznie nie reaguje na gaz i przyśpiesza jak traktor. Później auto zaczęło strasznie dymić, a jak byłem już w pobliżu domu to zaświeciła się jeszcze żółta kontrolka oleju.
Sam se odpowiedziałeś . Może być coś innego, u mnie padła pompa ciśnieniowa paliwa też praktycznie zaraz po zakupie auta, moc spadła, potem kręcił coraz niżej i na końcu nie zapalał nawet. Koszt - nie pamiętam już, około 500zł. Do Marka jutro podjeź popołudniu, tacie powiem, że przyjedziesz .
No ja też z Markiem w robocie pogadam, tak co do soboty auto będzie gotowe na spota
A ta kontrolka od oleju dlaczego się zapaliła, silnik olej zaczął palić?
Ja stawiam na Zawór EGR bądź odma , a jak kopci na biało to i nawet uszczelka. Sam maluje i naprawiam samochody zawsze jak przyjedzie 320D to już wiem ze zaczynać od EGR albo odmy Raz zdarzyła się uszczelka pod głowicą.
Dym jest jasny, siwy... Czasem kopciła lekko prawie nie widocznie, a czasem tak że z tyłu nie było nic widać... Tak jak wróciłem do domu z tej trasy tak stoi i jutro idzie do mechanika na komputer
Póki co wieści nie najlepsze, turbo padnięte, olej prawie cały z silnika poszedł i aktualnie auto stoi u mechanika...
edit:
Chyba mam szczęście w nieszczęściu, bo dzwoniłem do gościa od którego mam auto i okazało się że do 25 maja turbinka jest jeszcze na gwarancji w firmie turbo24 z żor.
witam nie chciałem zakładać nowego tematu aby nie syfić tu pisze mając problem ...
na biegu od 1 do 2 ciągnie mocno wciska w fotel potem na 3 już delikatnie muli dodatkowo jak długo postoi to trzeba go dłużej przykrecić tak z 3 sek dłużej aby odpalił,ale na raz odpala. Patrzyłem na EGR i jest trochę obrośnięty nagarem ale nie znacznie,filtr odmy tzn cały separator wymieniony i usunięty drugi katalizator (może to ten pierwszy zamula??) nie wiem czy to normalna rzecz w silniku 320D ???
Przerabiam ten problem od jakiegoś czasu.. Masz może tak, że np przy prędkości 120km/h auto nie chce iść dalej? Brak reakcji na dodanie gazu? Świeci Ci się żółta kontrolka oleju po odpaleniu? Możesz wymieniać po kolei: EGR, sterownik, przewody podciśnieniowe, przepływkę.. ale to i tak może nie być to. Czarny scenariusz to padnięte turbo. Jaki masz przebieg.. prawdziwy? Na sam przód podepnij go pod komputer i sprawdź czy Ci coś pokaże.
mój ciśnie normalnie do 180 gładko i komputer nic nie wykazał a kontrolka nie świeci po za tym z autem wszystko ok może też muł jest przez to że lać 225