[E36] Swap e36
zawias tu masz linka z silnikiem 2.8 moze by warto obejrzec
http://allegro.pl/item305324963__silnik ... igla_.html
http://allegro.pl/item305324963__silnik ... igla_.html
mam 2,5 i wiele razy myslalem zeby wymieniac. I wiem po sobie ze bedziesz mial niedosyt po pewnym czasie. A prawie 1 sek w przyspieszeniu to duzo!! Wiec jesli juz robic cos konkretnie to do do konca. Tam masz juz silnik na vanosie i rocznikowo mlodszy.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE
- PORA�AJ�CE
Kilka faktow na temat swapa. Swap R4 ---> R6
2,5 M50 - konieczne jest:
- kompletny silnik wraz z wiazka elektryczna, wszystkimi czujnikami, sterownik silnika, sprzeglo, kolektory wydechowe i ssacy, guma do przeplywomierza i przeplywomierz, lapy silnika, komplet cewek, alternator, pompa wspomagania. Przyda sie tez obudowa filtra powietrza lub stozek + porzadne odizolowanie od komory silnika. Nie trzeba wymieniac: visca z wentylatorem, skrzyni i rozrusznika bo sa identyczne, pompe od biedy mozna przerobic. koszt kompletnego silnika 2000-3000zl
- uklad wydechowy najlepiej kompletny podwojny z 325 - koszt bez katalizatora to 500zl. Mozna tez podlubac ze starym wydechem ktory trzeba odetkac tzn wywalic katalizator i przerobic tlumik srodkowy, konieczna jest jedynie dwururka (100zl), Jednak w takim przypadku osiagi moga byc troche ponizej serii.
- zawieszenie przod do wymiany tzn amortyzatory + sprezyny. Nowy komplet to ok 600-800zl, uzywki 300zl
- hamulce sa identyczne w IS jak i w 325 wiec nie trzeba nic zmieniac, jezeli swapujemy do 316 / 318 najlepiej przerobic cale hamulce na takie jak sa w 325 - koszt to 500zl za uzywane czesci + komplet nowych tarcz i klockow ok 400-600zl
- dyfer - najlepiej wymienic na "duza glowe", jednak razem z dyfrem konieczna jest zmiana polosi i walu napedowego. Koszt czesci to 600zl. Mozna spokojnie jezdzic na starym dyfrze, jak uzytkuje sie auto z glowa i nie pali gumy na kazdych swiatlach to posluzy dlugo.
- akumulator w E36 6-cyl. jest z tylu. Najlepiej go przeniesc do bagaznika (koszt czesci ok 100-200zl), ale jak zostanie z przodu to tragedji nie bedzie. Po prostu 15kg ciezaru zamiast z tylu bedzie z przodu i tyle, w niczym pod maska nie bedzie przeszkadzal.
Swap na M52:
wszystko co powyzej oraz:
- konieczne zdjecie immobilaizera ze starownika silnika (wszystkie M52 go maja) - koszt ok 500zl
- w M52 sa dwie sondy 0-5v dosc drogie wiec lepiej kupic je razem z silnikiem, inaczej bedzie spory wydatek. Sondy wkrecone sa w kolektory wydechowe.
Koszt M52B28 to 3000-5000, zaleta jest 30KG mniejsza masa niz M50, dodatkowo za ok 2000zl moc mozna podniesc do 220-230KM
_______________________________________________________________________________
Do kosztu swapu nalezy doliczyc niezbedne materialy oraz niepodziewane wydatki - olej, swiece, plyn do wspomagania, hamulcowy, chlodzenia, ew. nowa sonda jak trzeba czy tarcza sprzeglowa.
Ogolnie koszty sa duzo nizsze niz przyjelo sie to wypisywac na roznych forach... Za niezbedne trzeba uznac wymiane czesci z pierwszego podpunktu, reszte jak wydech czy dyfer mozna robic pozniej jak bedzie kasa lub taka potrzeba.
Od kosztow odejmujemy pieniadze ktore odzyskamy za stare czesci - w przypadku silnika IS jest to 1500-2000zl
Koszt robocizny to ok 1500zl za wymiane silnika i zrobienia autka by jezdzilo jak fabryka, dodatkowe prace jak kompletny wydech czy przeniesienie aku do tylu kosztuja osobno. Jezeli ktos jest zainteresowany to moge sie tego podjac jak bede mial czas, w E36 robilem to juz kilka razy.
2,5 M50 - konieczne jest:
- kompletny silnik wraz z wiazka elektryczna, wszystkimi czujnikami, sterownik silnika, sprzeglo, kolektory wydechowe i ssacy, guma do przeplywomierza i przeplywomierz, lapy silnika, komplet cewek, alternator, pompa wspomagania. Przyda sie tez obudowa filtra powietrza lub stozek + porzadne odizolowanie od komory silnika. Nie trzeba wymieniac: visca z wentylatorem, skrzyni i rozrusznika bo sa identyczne, pompe od biedy mozna przerobic. koszt kompletnego silnika 2000-3000zl
- uklad wydechowy najlepiej kompletny podwojny z 325 - koszt bez katalizatora to 500zl. Mozna tez podlubac ze starym wydechem ktory trzeba odetkac tzn wywalic katalizator i przerobic tlumik srodkowy, konieczna jest jedynie dwururka (100zl), Jednak w takim przypadku osiagi moga byc troche ponizej serii.
- zawieszenie przod do wymiany tzn amortyzatory + sprezyny. Nowy komplet to ok 600-800zl, uzywki 300zl
- hamulce sa identyczne w IS jak i w 325 wiec nie trzeba nic zmieniac, jezeli swapujemy do 316 / 318 najlepiej przerobic cale hamulce na takie jak sa w 325 - koszt to 500zl za uzywane czesci + komplet nowych tarcz i klockow ok 400-600zl
- dyfer - najlepiej wymienic na "duza glowe", jednak razem z dyfrem konieczna jest zmiana polosi i walu napedowego. Koszt czesci to 600zl. Mozna spokojnie jezdzic na starym dyfrze, jak uzytkuje sie auto z glowa i nie pali gumy na kazdych swiatlach to posluzy dlugo.
- akumulator w E36 6-cyl. jest z tylu. Najlepiej go przeniesc do bagaznika (koszt czesci ok 100-200zl), ale jak zostanie z przodu to tragedji nie bedzie. Po prostu 15kg ciezaru zamiast z tylu bedzie z przodu i tyle, w niczym pod maska nie bedzie przeszkadzal.
Swap na M52:
wszystko co powyzej oraz:
- konieczne zdjecie immobilaizera ze starownika silnika (wszystkie M52 go maja) - koszt ok 500zl
- w M52 sa dwie sondy 0-5v dosc drogie wiec lepiej kupic je razem z silnikiem, inaczej bedzie spory wydatek. Sondy wkrecone sa w kolektory wydechowe.
Koszt M52B28 to 3000-5000, zaleta jest 30KG mniejsza masa niz M50, dodatkowo za ok 2000zl moc mozna podniesc do 220-230KM
_______________________________________________________________________________
Do kosztu swapu nalezy doliczyc niezbedne materialy oraz niepodziewane wydatki - olej, swiece, plyn do wspomagania, hamulcowy, chlodzenia, ew. nowa sonda jak trzeba czy tarcza sprzeglowa.
Ogolnie koszty sa duzo nizsze niz przyjelo sie to wypisywac na roznych forach... Za niezbedne trzeba uznac wymiane czesci z pierwszego podpunktu, reszte jak wydech czy dyfer mozna robic pozniej jak bedzie kasa lub taka potrzeba.
Od kosztow odejmujemy pieniadze ktore odzyskamy za stare czesci - w przypadku silnika IS jest to 1500-2000zl
Koszt robocizny to ok 1500zl za wymiane silnika i zrobienia autka by jezdzilo jak fabryka, dodatkowe prace jak kompletny wydech czy przeniesienie aku do tylu kosztuja osobno. Jezeli ktos jest zainteresowany to moge sie tego podjac jak bede mial czas, w E36 robilem to juz kilka razy.
jesli bys byl powaznie zainteresowany to bys musial odpowiednio wczesniej dac czas, zebym zagadal ze znajomymi, bo jeden pracuje w innej firmie ale na mechanice bmw sie zna bardzo dobrze (z wyksztalcenia i troche w tym pracowal) a drugi ma swoj warsztat wiec tez by musial wiedziec wczesniej ze bedzie czyms takim zajmowal
ja bym odradzal kupowania silnika z pod muru.....lepiej troche wiecej wydac na bita e36 2.5 albo 2.8 z niemiec (trzeba szukac i przywiesc) przelozyc do swojego co sie chce i reszte sprzedac na czesci !! ja tak kupilem 2.5 za 600 e (140 tys przebieg) i sie oplacalo teraz e30 czekac na swap ale to juz OT