Ja miałem wywalone stare wahacze razem z tulejami i w ich miejsce trafiły wahacze ori, wypiaskowane i z nowymi sworzniami wprasowanymi, więc ja tak rozumiem regenerację.
PS: Tak swoją drogą jakby się regenerowane części nie sprawdzały to by nie jeździli na nich taksówkarze, którzy robią spore przebiegi.
regeneracja wahaczy e39
- Mystic888
- Maniak forumowy
- Posty: 1099
- Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
- Lokalizacja: Żory Alko Team
- Kontakt:
Wiec nie widze nic zlego w tym, ze ktos w miejsce starej tuleji daje nowa. Zreszta dostepna w sklepie.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Mystic pytal wiec nieco poszperalem i znalazlem art z auto swiata:
w skrocie - w wahaczach od e39 na sworzniach pod spodem sa zaslepki - ktore sie wyciaga, wymienia to co dociska kulke od sworznia od dolu potem smaruje i wprasowuje nowa zaslepke ( takie zaslepki stosuje sie w BMW AUDI i wieswagenach - z tego co wyczytalem...robi sie tak w celu podniesienia kosztow serwisowania - caly wahacz wiecej niz koncowka do niego hyhy ) niczego sie nie ucina w sworzniu i nie wprasowuje tego od gory tylko od dolu wiec gniazdo kulowe pozostaje nie naruszone
zdjecie ukradlem z kliniki bmw - widac na nim zaslepki na sworzniach
jeszcze jedna rzecz jaka mi sie przypomniala: jezeli bmw nie przewidzialo wymiany gumowej tuleii wahacza to nie podlega ona regeneracji ( wymianie ) tak jak we wspomnianym wczesniej wahaczu gornym z tylu...a nie wyciaga sie jej pewnie dlatego:
tutaj dla przykladu tuleja reakcyjna przedniego wahacza wygietego ktora sie wymienia w razie zerwania ( hamowanie na dziurach )
Kod: Zaznacz cały
Pomiędzy sworzniem a gniazdem znajduje się element z tworzywa sztucznego, który gwarantuje odpowiednią ruchomość sworznia,a jednocześnie kasuje luz. Całość jest zawalcowana w taki sposób, aby uniemożliwić wypadnięcie sworznia. W miarę przejechanych kilometrów tworzywo sztuczne wyciera się i w ten sposób powstaje luz. Sworzeń zaczyna stukać o wahacz. W firmach zajmujących się regeneracją wahaczy odcina się zawalcowane zabezpieczenia, czyści powierzchnie współpracujące, wymienia wkładkę z tworzywa sztucznego, a następnie składa wszystko i zabezpiecza przed wypadnięciem poprzez ponowne walcowanie.
Kod: Zaznacz cały
W firmach z tradycjami reklamacje są rzadkością, choć oczywiście oryginalne części zamienne dają większą pewność.Jak się regeneruje?Elementami ulegającymi najszybszemu zużyciu w wahaczach są części z tworzywa sztucznego znajdujące się pomiędzy gniazdem a kulą sworznia. Tego nie da się łatwo wyjąć - warsztaty specjalistyczne odcinają zabezpieczenia, wymieniają zużyte elementy i ponownie zawalcowują sworzeń.Co jeszcze regenerują?Opisana regeneracja wahaczy jest działaniem na małą, "rzemieślniczą" skalę. Jednak regeneracją wielu innych części samochodowych zajmują się duże i znane koncerny. W USA rynek regenerowanych części motoryzacyjnych to przeszło 60 mln sztuk rocznie, a w Europie Zachodniej 15 mln sztuk i można zauważyć wyraźne tendencje wzrostowe. W Polsce, szacując udział części regenerowanych w rynku, można założyć ich udział na zaledwie 1-3 proc.
zdjecie ukradlem z kliniki bmw - widac na nim zaslepki na sworzniach
jeszcze jedna rzecz jaka mi sie przypomniala: jezeli bmw nie przewidzialo wymiany gumowej tuleii wahacza to nie podlega ona regeneracji ( wymianie ) tak jak we wspomnianym wczesniej wahaczu gornym z tylu...a nie wyciaga sie jej pewnie dlatego:
tutaj dla przykladu tuleja reakcyjna przedniego wahacza wygietego ktora sie wymienia w razie zerwania ( hamowanie na dziurach )
...tak znowu sie czepiam...