[E36] Ostatni tłumik 328i ???
[E36] Ostatni tłumik 328i ???
Do czego dokladnie sluzy ta przepustnica (patrz obrazek).Tlumik pochodzi z E36 328i.
Podobno to urzadzenie sluzy do hamowanie silnika ale moze ktos wie dokladnie.
Przepustnica jest otwarta i sterowana jest podcisniniem.
Podobno to urzadzenie sluzy do hamowanie silnika ale moze ktos wie dokladnie.
Przepustnica jest otwarta i sterowana jest podcisniniem.
Ostatnio zmieniony 2008-06-17, 16:55 przez kisol, łącznie zmieniany 1 raz.
To jest przepustnica zamykajaca na wolnych i srednich obrotach jedna koncowke tlumika w celu zwiekszenia w tym zakresie momentu obrotowego. Chodzi o to zeby wydech nie byl zbyt "luzny". Jest to sterowane elektrycznie przez komputer, a przepustnice zamyka podcisnienie. Poza tym pomaga to w szybszym dogrzewaniu silnika zima
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE
- PORA�AJ�CE
przeczytalem to na bmw klub polska. Do tego wyczytalem ze przy zamknietej przepustnicy latwiej chamowac silnikiem. W sumie to sie zastanawiam skad ta przepustnica bedzie wiedziala kiedy ma jaki zakres obrotw w silniku zeby sie zamknela lub otwarla.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE
- PORA�AJ�CE
ten zawor sterowany jest podcisnieniem a nie jak piszecie elektrycznie czy elektronicznieKrzys pisze:To jest przepustnica zamykajaca na wolnych i srednich obrotach jedna koncowke tlumika w celu zwiekszenia w tym zakresie momentu obrotowego. Chodzi o to zeby wydech nie byl zbyt "luzny". Jest to sterowane elektrycznie przez komputer, a przepustnice zamyka podcisnienie. Poza tym pomaga to w szybszym dogrzewaniu silnika zima
glownym zadaniem tej klapki to ogranicznie halasu przy nizszych predkosciach obrotowych silnika z wykresu widac ze klapka sie zamyka ponizej 2500 obr. powodujac obnizenie halasu o 10dB.
Ale tez ze przy wiekszych predkosciach i wiekszych obrotach silnika klapka ta otwierajac sie ulatwia odprowadzenie spalin, ktorych cisnienie napewno wielokrotnie wzrasta ,gdyz przy jedej rurce mogloby istniec ryzyko przyduszenia silnika przez nagromadzenie sie spalin w ukladzie wydechowym. Przepustnica ta rowniez ma wplyw na moment obrotowy.
Byla taka stronka kiedys o tym ale link nie dziala juz. Byl tam wykres z momentem obrotowym itd.
Ale tez ze przy wiekszych predkosciach i wiekszych obrotach silnika klapka ta otwierajac sie ulatwia odprowadzenie spalin, ktorych cisnienie napewno wielokrotnie wzrasta ,gdyz przy jedej rurce mogloby istniec ryzyko przyduszenia silnika przez nagromadzenie sie spalin w ukladzie wydechowym. Przepustnica ta rowniez ma wplyw na moment obrotowy.
Byla taka stronka kiedys o tym ale link nie dziala juz. Byl tam wykres z momentem obrotowym itd.
[you], wiesz jakie s� �arty elektryka???
- PORA�AJ�CE
- PORA�AJ�CE