[E39] wentylator klimy

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

[E39] wentylator klimy

Post autor: Gucio »

Cześć..
Mam taki mały problem z wentylatorem klimatyzacji lub z którymś z czujników odpowiedzialnych. A mianowicie gdy samochód się zagrzeje i jadę po centrum załącz mi się wentylator ten pierwszy, wyje około 30 sekund i przestaje ale na jakieś 2 minuty i znów.
Mówią mi że on schładza silnik ale powinien się włączyć tylko w korku, pocisnąć klimatyzację .. A dodatkowo gdy włączy się wentylator wskazówka od temperatury nie idzie w lewą stronę a 2mm w prawą , gdy wentylator się wyłączy wraca do pionu..

Jeżeli jadę np. długo po linii prostej ( autostrada ) około 70- 90 km/h nie włączy się do silnik schładza dobrze ale już po mieście dzieje się to wyżej opisane..

Może to jakiś czujnik klimy lub termostat ? :roll:

http://przeklej.net/down/10155403411256 ... 689d5.html
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Może to być jedno i drugie. Na początek sprawdził bym poziom płynu oraz to czy nie jest zapowietrzona. Następnie obserwuj kiedy włącza się wentylator i sprawdzaj temperaturę węża po stronie pasażera który wychodzi z chłodnicy.
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

Odpowietrzyć i dolać płynu. Skoro włącza się wentylator nie ma co szukać winy w czujnikach, temp wzrasta i wentylator się włącza.
Na LPG Ci się tak dzieje? Na benzynie też?
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Gucio »

Noi właśnie nie pamiętam czy na gazie czy na paliwie , ale ostatnio na gazie..
Sprawdzę jak się zapali ..
Chodzi wam o płyn w chłodnicy ? jeśli tak to był nowy płyn w styczniu i odpowietrzałem i było ok, ale to w zimie...

Kuknę i dam znać ale po czwartku bo auto stoi u mechanika .. :wink: klocki , filtry i oleje..
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

w styczniu....jak masz gaz to plyn sprawdzaj tak co 3 tygodnie MAX - ja zagladam co 2 tygodnie zwykle - tak dla pewnosci

majac lpg masz duzo wiecej miejsc gdzie to bedzie puszczalo - trzeba wiecej i czesciej zagladac
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Sam fakt że w zimie jeździmy na ogrzewaniu i płyn ubywa mi od początku stycznia jak wymieniałem płyn na nowy ubyło po przejechaniu ponad 10 tyś km około 1L z tym że w rozbiciu na około 3-4 miesiące, dolewałem po 200-300ml. ogólnie zużyłem całą butelką litrową do dziś :)
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Gucio »

hm.. no to muszę to sprawdzić :roll: ale myślałem o tym że może być mało lecz nie wierzyłem.. Sprawdzę i dam znać jak to jest z tym płynem i czy na gazie i na paliwie ...

Dzięki na już za informacje. :bmw:
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

pamietaj ze ubytek 10% plynu...niby niewiele to jest ponad litr...jak ktos ma gaz to ma wiecej plynu niz 10.5 litra bo jeszcze dochodza przewody do parownika i sam parownik

masz gaz - obserwuj plyn i to czesto
...tak znowu sie czepiam...
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Gucio »

BeleX pisze:pamietaj ze ubytek 10% plynu...niby niewiele to jest ponad litr...jak ktos ma gaz to ma wiecej plynu niz 10.5 litra bo jeszcze dochodza przewody do parownika i sam parownik

masz gaz - obserwuj plyn i to czesto

:564: :grin: ok
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
Awatar użytkownika
Gucio
Zaawansowany forumowicz
Posty: 657
Rejestracja: 2009-07-04, 07:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Gucio »

Rzeczywiście pomogło gdy dolałem płyny i odpowietrzyłem. Nawet nie spodziewałem się że tak szybko może go ubywać - parować...

Wiec dzięki i pomógł.... :mrgreen:
Było Fiat Tipo 2.0 16v
Było Ford Escort 1,6 16v
Było BMW e36 1,8is Touring
Było E39 Limo 523i
Było Mercedes Vito 2,3 TD
jest seincento Van 1,1
Vw Polo 1.4 16V
BMW e39 530 Individual
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

jako ze pierwszy odpowiedziałem kliknij pomógł :D
ODPOWIEDZ