Witam moja przygoda z BMW zaczęła się 9 lat temu po zakupie (a właściwie po otrzymaniu prezentu pod postacią) modelu E36 320 limuzyny w kolorze białym na 17" ac schnitzer i niezłej "glebie" przywiezionej z niemiec stan igiełka następna była E36 325 coupe w kameleonie na 17" M3 contur później mała przerwa przez moje ręce przeszedł VW Golf 1 generacji w meksykańskiej czerwieni zabawa w modyfikowanie Golfa zaowocowała przy sprzedaży gdyż spokojnie starczyło na fajna E30 318is silnik nie koniecznie "fajny" choć dał dużo frajdy ale środek ori Recaro wygodny fest !! niestety przygoda z E30 zakończyła się zbyt wcześnie przez nadmierna prędkość i zaniedbanie drogowców którzy nie usunęli błota z drogi // jednak miłość i wielki sentyment do E30 został i na, pewno jeszcze zagości w moim garażu. Przyszedł czas na kolejna E36 320 coupe fajna była ale w dniu zakupu okazało się w trakcie eksploatacji ze naprawdę była wypieszczona do sprzedaży po pół roku zaczęło wychodzić wszystko i kiedy wsadziłem tyle ile za nią zapłaciłem a ona dalej się psuła przyszedł nieoczekiwany zbieg okoliczności jakaś Pani wracając w nocy do domu zasnęła za kółkiem i wjechała mi w bok wiec przyszedł czas na zmianę samochodu tym razem chciałem coś dobrego byłem już dużo bardziej wyczulony na wszelkie mankamenty ale wiedziałem tez ze pora zmienić 3er na 5 lub 7 ostatecznie padło na 5er a pod namową jednej z osób (dzięki Bodzio) zdecydowałem się na wersje z nadwoziem touring na początku nie byłem w 100 % przekonany ale teraz nie załuję bynajmniej coś się tam mieści ale o tym później. Wiec przy wyborze 5 już w moim życiu BMW padło na BMW serii 5 model E39 touring po przeglądaniu już którąś noc portali internetowych w poszukiwaniu auta pod mój gust chciałem dać sobie spokój mówię już nie ma nic czego bym nie widział poczekam miesiąc zobaczę co się urodzi i wszedłem ostatni raz na najpopularniejsze w naszym kraju al..... i znalazłem w Wieliczce BMW E39 touring dokładnie takie jakie chciałem na swoja bazę jeszcze tego samego dnia siedziałem w niej i urzekła mnie tak ze obiecałem jej ze dziś będzie już nocować u mnie w garażu jak powiedziałem tak zrobiłem (muszę się przyznać ze kilka lat temu uważałem E39 za jedna z brzydszych modeli BMW ale sympatia i przychylność rosła z każdym miesiącem, rokiem mojego życia) Teraz mija już 3 rok jak jest u mnie nie narzeka ;P nie psuje się a radości przyjemności daje tyle ze głowa boli.
Dane samochodu wiec tak auto zjechało z linii produkcyjnej 23 dnia kwietnia 1999 roku
Model : E39 523i
Silnik : M52/TU - 2,50l (125kW)
Skrzynia : Manualna
Napęd : najwłaściwszy czyli Tył
Typ nadwozia : Touring
Kolor : Cosmosschwarz Metallic (303)
Tapicerka : Standardowa czarna skóra (N6SW)
nr VIN : WBADR31080GT44803
i jego rozkodowanie :
Code Standard Equipment
S520A Fog lights
S548A Kilometer-calibrated speedometer
Code Optional Equipment
S227A Sport suspension+lowered+ride-height
S280A BMW LA wheel-spoke 176
S320A Deleted, model lettering
S339A Shadow-Line
S386A Roof railing
S428A Warning triangle and first aid kit
S441A Smoker package
S494A Seat heating driver/passenger
S534A Automatic air conditioning
S710A M leather steering wheel
S785A White direction indicator lights
L801A National Version Germany
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
S915A Delete clear coat
auto po zakupie wyglądało tak tylko w dniu zakupu stało na stalówce a poprzedni właściciel dorzucił felgi wiec puki nie pomalowałem poprzednich które zachowałem z E36 jeździłem na tych
Auto niewiele się zmieniało przez pierwsze dwa lata w pierwszym roku jak wspomniałem wcześniej BMW zyskało felgi po mniejszym bracie 18" z modelu E46 M3 następny rok to 19" firmy Breyton oraz rozpórka Ac Schnitzer oraz gwint Ta technix przód ponieważ z tyłu jest nivo.
Na ten sezon auto zostało całe pomalowane przy czym za jedną robotą pozbyliśmy się relingów oraz anteny dachowej i ramki na rejestrację z przodu, porządnie zakonserwowana podłoga ponieważ brzuszkiem ociera się o wzgórki i pagórki polskich dróg oraz wypolerowane by połysk lakieru nie odbiegał od połysku rantów;P ale o tym później. Emblematy zostały zmienione na czarne, idąc za konsekwencja do środka wpadła czarna podsufitka zastępując wysłużoną już szara, do schowka wpadła latarka ori, kierownica mieszki zmiany biegów oraz hamulca ręcznego wraz z gałkami zostały obszyte czarna skóra, a do przeszycia użyte zostały nici kolorów M, do bagażnika wpadły dwie ori gumy zabezpieczające bagaż, tylni zderzak zyskał czujniki parkowania (których jeszcze nie podłaczyłem) przedni zderzak został pozbawiony tablicy rej. zastąpiła ja ori listwa wąska schadow-line prosto z salonu Gazdy. Przednie lampy były zmęczone już strasznie a jako że cena nowych lamp powala używek zresztą też zamontowane zostały zamienniki klosza z firmy Depo z dymionymi kierunkami taki sam los spotkał kierunki boczne które zostały ori lecz doprowadzone do czerni i sytuacja podobnie się ma z halogenami ori oklejone na czarno. Tak sobie wymarzyłem i mam
Ori radio zostało zastąpione dużym Pionierem z obsługa dvd usb itp itd za odpowiednie nagłośnienie i umilenie czasu spędzonego w aucie odpowiadają zestawy głośników w drzwiach przednich JBL GTI MKII w drzwiach tylnych JBL MS 160 mm w suficie JBL GTO a w bagażniku 2 x JBL GTO zeby to zasilić zamontowane zostały wzmacniacze 2 x JBL 1 X LANZAR o zasilenie ich w prąd odpowiada konkretny akumulator oraz kondensator, i tutaj raz jeszcze podziękowania dla Bodzia za doradzenie wersji Touring do sedana byłby problem to wsadzić a i bagażnika zostało by niewiele a tak tutaj jeszcze dwie kraty wejdą
Na ten sezon autko przeszło również gruntowny przegląd i servis wymiana wiadomo olejów filtrów tutaj BMW zyskało lepszy oddech za sprawą sportowego wkładu filtra powietrza K&N. Wszystkie podzespoły elementy eksploatacyjne wymieniane na takie jakie były na pierwszym montażu za co odpowiada BMW Centrum Maciek Smardzewski (Wielkie Dzięki) chyba ze sytuacja wymusza montaż innych części jak było w przypadku klocków hamulcowych tradycyjne zostały zastąpione ceramicznymi aby nie brudziły felg. Kończąc temat felg który zacząłem nieco wyżej są to 18" Ac Schnitzer w ori kolorze z wypolerowanymi rantami ubrane w opony firmy Bridgestone model Potenza w rozmiarach przód 205/40/18 tył 225/40/18 (brakuje dekielków ale ogarnę ten temat). Aby cało kształt prezentował się dobrze auto zostało posadzone bardzo nisko gwint z przodu skręcony na maksia ale nadkole daje jeszcze troszkę możliwości wiec możliwe ze sprężyna zabezpieczająca wyleci a tył niżej już nie zejdzie nivo pilnuje by nadkole było 5mm nad opona jest to dystans który pozwala jako tako podróżować po naszych drogach bez większych przytarć.
Tak auto prezentuje się teraz (przepraszam za jakość zdjęć ale nie posiadam dobrego aparatu) szukam kogoś kto mógł by zrobić zdjęcia z prawdziwego zdarzenia a nie przez amatora amatorskim sprzętem.
[E39] TOURING 523i CZESIEK
nie chcę m-pakietu ponieważ jak już to chciałbym podejść do tematu kompleksowo (lusterka listwy progi i powoli wnętrze) a mogły by być z tym problemy finansowe wiec raczej zostanie jak jest a kasa zamiast w m-paka pójdzie w szerokość felg może wydech bo słyszałem opinie ze coś z nim nie tak choć szczerze mówiąc nie myslałem o tym wcześniej i nie mam na to pomysłu bo jak już coś zmieniać to w dwu rurkę bym poszedł ale sam nie wiem mam mieszane uczucia co do tegoŁukasz222 pisze:autko wyglada dobrze ale moim zdaniem m pakiet by sie przydał w touringu bylo by lepiej, dobra galeria i opis
Auto bedzie można zobaczyć w rybniku na żywo efekt napewno lepszy niż na tych jak że profesjonalnych zdjęciach ;P