Witam jestem młody jeszcze nie pracuję i z tego powodu postanowiłem trochę zaoszczędzić na paliwie i założyć lpg do mojej bawarki (e30 z silnikiem 1,6)
Kiedyś był w niej gaz lecz poprzedni właściciel go wymontował.
Przewody gazowe zostały,ja wrzuciłem butle tomasetto,elektrozawory na wąż paliwowy oraz na przewód gazowy który wychodzi z butli.
pierwsze miałem stary reduktor podciśnieniowy wszystko połączyłem nowymi kablami do przełącznika gazu.
ogólnie autko chodziło tyle ze nie miało wolnych obrotów i w zadnym razie nie udało się ich uzyskać. Jedynie poprzez skręcenie maksymalnie śruby na wężu or reduktora do miksera.
Pojechałem do gazownika coś tam kręcił i nic z tego powiedział ze do wymiany jest reduktor.
pojechałem na autoszrot kupiłem nowszy reduktor Asterik AT07. z 2 śrubami regulacyjnymi
założyłem i jest dokładnie tak samo jak przy starym reduktorze. złota śruba na reduktorze jest od ciśnienia z czego się orientuję i wiem ze powinna być lekko popuszczona regulowałem ją wsadzając wąż doprowadzający gaz do kolektora do wiaderka z wodą. Pozakładałem i dalej to samo. aktualnie mam złotą śrubkę skręconą na maksa z czego wiem powinno mi auto zgasnąć bo wtedy nie dochodzi gaz do reduktora. Jeśli się mylę poprawcie mnie. a mimo to wkręca sie na obroty a wolnych obrotów brak Wolał bym sam wstępnie ustawić sobie instalację i dopiero pózniej jechać do gazownika bo wydaje mi się ze ten gazownik nie za bardzo zna się na fachu.
czekam na jakieś rady z góry dzięki .
[E30] Problem z instalacją gazową.
trochę dziwne żeby 2 reduktor też był martwy. choć ja też bym to podejrzewał bo autko po prostu dostaje za dużo gazu ma za bogatą mieszankę. dziwi mnie ze przy maksymalnie skręconej śrubie od ciśnienia na reduktorze silnik normalnie się wkręca na obroty kiedy powinien zgasnąć. No nic poczekam może ktoś będzie miał pomysł czego to jeszcze może być wina a w najbliższym czasie podjadę do kumpla podmienić reduktor i zobaczymy co z tego będzie. Nie chce oddawać do gazownika bo nie bardzo ufam osobom grzebiącym w moim autku. Przychodzi mi jeszcze jedna myśl mam założony mikser który pracował w e30 przy silniku 2.0 czyżby nie był za duży do 1,6?
Dziś zamontuje reduktor który mam w 2giej bmce i mam pewność ze jest sprawny lecz ten reduktor jest większy do 240 km i mam pytanie czy czasem nie będzie mi przy moim 1,6 go "zalewało" przy takim reduktorze? czy tez wielkość nie ma wpływu na wolne obroty i silnik sam zasysa gazu tyle ile potrzebuje?
Zamontowałem reduktor nowy i nic nie pomogło ale doszłem do wniosku ze to wina przepływki mam stąrą przepływkę na klapkę i ta klapka dusi mi silnik na gazie.
Jeśli ja lekko odegnę to silnik ładnie pracuje na gazie. i mam takie pytanie czy ktoś z was może mi powiedzieć czy mogę zastąpić tą starą przepływkę na 5 pinów na tą nową plastikową która jest na 4 piny ? jeśli tak się da to które piny jak mam podpiąć?
Zamontowałem reduktor nowy i nic nie pomogło ale doszłem do wniosku ze to wina przepływki mam stąrą przepływkę na klapkę i ta klapka dusi mi silnik na gazie.
Jeśli ja lekko odegnę to silnik ładnie pracuje na gazie. i mam takie pytanie czy ktoś z was może mi powiedzieć czy mogę zastąpić tą starą przepływkę na 5 pinów na tą nową plastikową która jest na 4 piny ? jeśli tak się da to które piny jak mam podpiąć?