[E36] BMW 328is Mańka
- ManiekCSL
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
[E36] BMW 328is Mańka
Witam serdecznie
Auto sprowadzone w 2007 do polski, jestem jego 3cim właścicielem i posiadam je od 16 Stycznia 2011. Przez ten okres miałem wiele wątpliwości czy wybrałem dobrą markę, czy warto inwestować,
ale z czasem się przyzwyczaiłem i nabrałem sentymentu...
Jaka jest moja koncepcja na auto?
W klasycznej obudowie zamknąć wyścigowe modyfikacje.
Z zewnątrz jak w serii ale dla smaku gustowne obniżenie i konkretne klasyczne 3 częściowe skręcane obręcze kół.
Chciałbym ją doprowadzić do jak najlepszego stanu, doposażyć o gadżety, które występowały seryjnie u innych spośród rodziny E36 oraz wydobyć pazur pochodzący z modyfikacji potrzebnych do startów na górskich szlagach rajdowych.
Rozkodowany Vin z którego mało co pozostało:
Dane pojazdu
Numer podwozia WBABE51010JG03586
Kod typu BE51
Typ 318IS (EUR)
Typoszereg E E36 (2)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M42
Pojemność skokowa 1.80
Moc 103
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
Tapicerka ANTHRAZIT STOFF 2 TUERER (0383)
Data prod. 1992-12-18
Wyposażenie
S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.
S246A STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL Kolumna kierownicza regul. ręcznie
S292A LT/ALY WHEELSL/CROSS-SPOKE STYLING Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S660* BMW BAVARIA REVERSE RDS
S690A CASSETTE HOLDER Uchwyt kasety
S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S848A ENLARGED WIRING HARNESS Rozszerzona wiązka kabli
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
Pełna specyfikacja zaktualizowana ostanio dn. 16.12.2014
Silnik:
SWAP na 2.8l M52B28
Renowacja silnika
Gruby kolektor dolotowy z M50B25
Remap Bavaria Racing Power
Odcinka przesunięta 7200rpm
Konwersja wspomagania z M50B20
Oryginalny wydech 328i
Odma w atmosfere
Napęd:
Grube, lżejsze półosie z E36 323i z 95’
Dyfer ze szperą 25% o krótszym przełożeniu 3,15 po kompleksowej regeneracji
Wał przednia część z 320i
Skrzynia Getrag
Zawieszenie:
Gwint AP na ulicę
Poduszki amortyzatora z M3 acentryczne – uzyskany Camber i większy KWSZ
Tuleje acentryczne wahaczy przednich M3 – pełne – większy KWSZ
Wzmocnienia kieluchów pod poduszki M3
Wypiaskowane proszkowo malowane elementy zawieszenia
Poliuretanowe gumy tył oraz sanek STRONGFLEX
Galwanizacja śrub zawieszenia
Wspawane wzmocnienia mocowania sanek z M3
Nowe sworznie, drążki, łączniki Lemforder
Rozpórki przód oraz tył wzór WEICHERS stalowe
Rozpórka dolna sanek X-Barce z M3
Układ hamulcowy:
Przód SWAP na 325mm z E46 330i
Tył SWAP na wentylowane 296mm z E46 325i
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL
Miedziane przewody sztywne
Nowy ręczny
Wnętrze:
Czarny sufit M3
Szyte boczki, kierownica, mieszki , podłokiernik czarną skórą z czerwoną nicią
Fotele skóra SPORTSITZE
Kierownica bez poduszki Mpakiet – lżejsza
Mały komputer
Czerwony dywan indywidual
Koła:
Felgi BMW M5 1991 8X17 ET20 Kute, 2-częściowe
Opony 215/40 R17 Dunlop i Goodyear
Stan na 11 Lipca 2011
Rok później - Lipiec 2012
Dwa lata później - Listopad 2013
Pozdrawiam[/i]
Auto sprowadzone w 2007 do polski, jestem jego 3cim właścicielem i posiadam je od 16 Stycznia 2011. Przez ten okres miałem wiele wątpliwości czy wybrałem dobrą markę, czy warto inwestować,
ale z czasem się przyzwyczaiłem i nabrałem sentymentu...
Jaka jest moja koncepcja na auto?
W klasycznej obudowie zamknąć wyścigowe modyfikacje.
Z zewnątrz jak w serii ale dla smaku gustowne obniżenie i konkretne klasyczne 3 częściowe skręcane obręcze kół.
Chciałbym ją doprowadzić do jak najlepszego stanu, doposażyć o gadżety, które występowały seryjnie u innych spośród rodziny E36 oraz wydobyć pazur pochodzący z modyfikacji potrzebnych do startów na górskich szlagach rajdowych.
Rozkodowany Vin z którego mało co pozostało:
Dane pojazdu
Numer podwozia WBABE51010JG03586
Kod typu BE51
Typ 318IS (EUR)
Typoszereg E E36 (2)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji COUPE
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M42
Pojemność skokowa 1.80
Moc 103
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor DIAMANTSCHWARZ METALLIC (181)
Tapicerka ANTHRAZIT STOFF 2 TUERER (0383)
Data prod. 1992-12-18
Wyposażenie
S240A LEATHER STEERING WHEEL Kierownica skórzana z pod.pow.
S246A STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL Kolumna kierownicza regul. ręcznie
S292A LT/ALY WHEELSL/CROSS-SPOKE STYLING Obr. BMW, st. le. spr. krz. 29
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Brak napisu modelu
S401A SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC Dach przesuwno-uchylny elektryczny
S428A WARNING TRIANGLE Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Fotel sportowy
S498A HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE Zagłówki w siedzeniu tylnym mechaniczne
S510A HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM Regulator zasięgu świateł
S520A FOGLIGHTS Lampa przeciwmgłowa
S660* BMW BAVARIA REVERSE RDS
S690A CASSETTE HOLDER Uchwyt kasety
S704A M SPORT SUSPENSION M Podwozie sportowe
L801A GERMANY VERSION Wersja krajowa Niemcy/Austria
S848A ENLARGED WIRING HARNESS Rozszerzona wiązka kabli
S915A BODY SKIN CONSERVATION, DELETION Brak konserwacji pokrycia zewn.
Pełna specyfikacja zaktualizowana ostanio dn. 16.12.2014
Silnik:
SWAP na 2.8l M52B28
Renowacja silnika
Gruby kolektor dolotowy z M50B25
Remap Bavaria Racing Power
Odcinka przesunięta 7200rpm
Konwersja wspomagania z M50B20
Oryginalny wydech 328i
Odma w atmosfere
Napęd:
Grube, lżejsze półosie z E36 323i z 95’
Dyfer ze szperą 25% o krótszym przełożeniu 3,15 po kompleksowej regeneracji
Wał przednia część z 320i
Skrzynia Getrag
Zawieszenie:
Gwint AP na ulicę
Poduszki amortyzatora z M3 acentryczne – uzyskany Camber i większy KWSZ
Tuleje acentryczne wahaczy przednich M3 – pełne – większy KWSZ
Wzmocnienia kieluchów pod poduszki M3
Wypiaskowane proszkowo malowane elementy zawieszenia
Poliuretanowe gumy tył oraz sanek STRONGFLEX
Galwanizacja śrub zawieszenia
Wspawane wzmocnienia mocowania sanek z M3
Nowe sworznie, drążki, łączniki Lemforder
Rozpórki przód oraz tył wzór WEICHERS stalowe
Rozpórka dolna sanek X-Barce z M3
Układ hamulcowy:
Przód SWAP na 325mm z E46 330i
Tył SWAP na wentylowane 296mm z E46 325i
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie HEL
Miedziane przewody sztywne
Nowy ręczny
Wnętrze:
Czarny sufit M3
Szyte boczki, kierownica, mieszki , podłokiernik czarną skórą z czerwoną nicią
Fotele skóra SPORTSITZE
Kierownica bez poduszki Mpakiet – lżejsza
Mały komputer
Czerwony dywan indywidual
Koła:
Felgi BMW M5 1991 8X17 ET20 Kute, 2-częściowe
Opony 215/40 R17 Dunlop i Goodyear
Stan na 11 Lipca 2011
Rok później - Lipiec 2012
Dwa lata później - Listopad 2013
Pozdrawiam[/i]
Ostatnio zmieniony 2014-12-18, 10:46 przez ManiekCSL, łącznie zmieniany 21 razy.
Moje BMW: http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11734
[ Dodano: 16 Lipiec 2011, 06:46 ]
ManiekCSL
Jest dobra seria - dosyć zadbane autko i dobre plany (ale zapomniałeś napisać w planach o jakiejś ładniejszej kierownicy)
Możesz dodać zdjęcia tylnej półki i napisać jakim lakierem ją malowałeś i jak to wygląda w praktyce - sam zamierzam zrobić coś podobnego
prawie robi wielką różnicę - zobacz na prawe tylne nadkoleMarcin pisze:lakier widać w stanie prawie kolekcjonerskim
ManiekCSL
Jest dobra seria - dosyć zadbane autko i dobre plany (ale zapomniałeś napisać w planach o jakiejś ładniejszej kierownicy)
Możesz dodać zdjęcia tylnej półki i napisać jakim lakierem ją malowałeś i jak to wygląda w praktyce - sam zamierzam zrobić coś podobnego
- ManiekCSL
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Jeżeli chodzi o tylne nadkola to jest to efekt partactwa poprzedniego blacharzolakiernika, mimo że sam lakier położony niemal jak w serii to pod nim jest kompletny shit czyli szpachla i na szybko ściągnięta rdza Ale będzie to w tym roku ogarnięte, jak i pare innych wrzodzików... w końcu wiek auta i jak było przez ten czas traktowane robi swoje
Tylną półkę malowałem lakierem do plastików firmy boll z dużej odległości, tak aby ten pył osiadał równomiernie na wszystkich włóknach, bardzo cienkie warstwy aż po uzyskanie odpowiedniego odcienia pozwalają zachować "materiałowy dotyk" . Efekt bardzo podobny do floku, półka nabrała głębi i nie brudzi pod żadnym pozorem
Sposób wydaje się może nieprofesjonalny ale sam się zdziwiłem że tak to w praktyce wyszło Zdjęcia dodam niebawem
Tylną półkę malowałem lakierem do plastików firmy boll z dużej odległości, tak aby ten pył osiadał równomiernie na wszystkich włóknach, bardzo cienkie warstwy aż po uzyskanie odpowiedniego odcienia pozwalają zachować "materiałowy dotyk" . Efekt bardzo podobny do floku, półka nabrała głębi i nie brudzi pod żadnym pozorem
Sposób wydaje się może nieprofesjonalny ale sam się zdziwiłem że tak to w praktyce wyszło Zdjęcia dodam niebawem
Moje BMW: http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11734
-
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 2011-06-14, 22:09
- Lokalizacja: Katowice
Dużo pracy ale nie poszło na marne. Widać efekty. Ja od pierwszego strzału widziałbym jeszcze czarne nereczki i kierownice trójramienną. Wersja Europa albo USA to już w zależności od gustu jeszcze na deser dobre koło i wszystko będzie miodzio
PS. A co do RC'ków to możesz zajrzeć do działu giełda, bo mam takowe na sprzedaż.
PS. A co do RC'ków to możesz zajrzeć do działu giełda, bo mam takowe na sprzedaż.
- ManiekCSL
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
No to czas na małą aktualizację
Znalazłem zdjęcia jak auto wyglądało tuż po kupnie
Poniżej rekalcja z przeprowadzonych ostatnio zabiegów
- Wymieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej ECU (niebieski)
- Uszczelniłem dolot, przewody od krokowego były popękane, na pierwszy rzut oka niewidocznie,
- Plastiki środkowych słupków były potraktowane jakąś chemią i ich powierzchnia zrobiła się jak guma do żucia, wymieniłem na BDB stan
- Listwa progowa była połamana, wymieniłem na nową
- Założyłem OBC 7-przyciskowy, nie planowałem ale jakoś tak się stało...
- Wymieniłem łożysko piasty, huczenie jak ręką odjął - można delektować się jazdą... tylko te sworznie z przodu i brak kata
Znalazłem też parę małych niespodzianek
Tak auto po woskowaniu wygląda dziś:
Nie od razu rzym zbudowano więc powoli do przodu
Znalazłem zdjęcia jak auto wyglądało tuż po kupnie
Poniżej rekalcja z przeprowadzonych ostatnio zabiegów
- Wymieniłem czujnik temp. cieczy chłodzącej ECU (niebieski)
- Uszczelniłem dolot, przewody od krokowego były popękane, na pierwszy rzut oka niewidocznie,
- Plastiki środkowych słupków były potraktowane jakąś chemią i ich powierzchnia zrobiła się jak guma do żucia, wymieniłem na BDB stan
- Listwa progowa była połamana, wymieniłem na nową
- Założyłem OBC 7-przyciskowy, nie planowałem ale jakoś tak się stało...
- Wymieniłem łożysko piasty, huczenie jak ręką odjął - można delektować się jazdą... tylko te sworznie z przodu i brak kata
Znalazłem też parę małych niespodzianek
Tak auto po woskowaniu wygląda dziś:
Nie od razu rzym zbudowano więc powoli do przodu
Ostatnio zmieniony 2014-12-16, 13:37 przez ManiekCSL, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje BMW: http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11734
- ManiekCSL
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Planuję zostawić ją w serii jeżeli chodzi o wygląd.
Chciałbym wsadzić tutaj konkretny motor w przyszłym sezonie
Zawieszenie też nie do końca będzie seryjne. Aktualnie są sprężyny H&R a nie wykluczam gwintu
Z resztą, zawieszenie to nie tylko amortyzatory i sprężyny także będzie się działo
Chciałbym wsadzić tutaj konkretny motor w przyszłym sezonie
Zawieszenie też nie do końca będzie seryjne. Aktualnie są sprężyny H&R a nie wykluczam gwintu
Z resztą, zawieszenie to nie tylko amortyzatory i sprężyny także będzie się działo
Moje BMW: http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11734
no nie powiem swietna coupeika super sie prezentuje wkoncu cala w seri wizualnie
plany tez interesujace a wiec powodzenia i szerokosci na szosie
plany tez interesujace a wiec powodzenia i szerokosci na szosie
Było: e36 coupe 94 manual 1.6
Było: e36 coupe 98 manual 1.6
Jest: e39 sdn 00 automat 3.0d
Jest e39 sdn 99 manual 3.0d : http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=21048
BMW - Bo Mercedesy Wymiękają
Było: e36 coupe 98 manual 1.6
Jest: e39 sdn 00 automat 3.0d
Jest e39 sdn 99 manual 3.0d : http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=21048
BMW - Bo Mercedesy Wymiękają
- ManiekCSL
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Pierwsze konkretniejsze mody powiązane z ogarnianiem stanu technicznego. Wpadną hamulce tylne od nowszego brata z poliftowego e46 w rozmiarze 294mm, wentylowane.
-osłony tarcz ASO,
-Sprężynki i bolczyki (zestaw naprawczy ręcznego),
-Szczęki ręcznego Meyle,
-Tarcze hamulcowe wentylowane Meyle 294mm E46
-Wkładki cierne Textar
-Zaciski E46 pod tarczę wentylowaną 294mm regenerowane, malowane proszkowo, wszystkie gumki i uszczelki nowe
Na dniach montaż
Pozdrawiam
-osłony tarcz ASO,
-Sprężynki i bolczyki (zestaw naprawczy ręcznego),
-Szczęki ręcznego Meyle,
-Tarcze hamulcowe wentylowane Meyle 294mm E46
-Wkładki cierne Textar
-Zaciski E46 pod tarczę wentylowaną 294mm regenerowane, malowane proszkowo, wszystkie gumki i uszczelki nowe
Na dniach montaż
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-12-16, 13:46 przez ManiekCSL, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje BMW: http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11734