[E46] 330D++ turas by zinger
[E46] 330D++ turas by zinger
Witam wszystkich forumowiczów, stwierdziłem że najwyższy czas przedstawić Wam mojego biednego wymęczonego turasa, na chwilę obecną nie ma szału, ale szykują się zmiany a już sporo do tej pory się podziało bo autko mam od maja 2014 roku. Ale wszystko po kolei.
Bawarke kupiłem w polsce, ale była ściągnięta z Włoch, stan pozostawiał wiele do życzenia, ale cena była okazyjna no i się skusiłem. Trochę danych:
E46 330D touring
Mpakiet niepełny, więc pewnie nieoryginalny ale pracuję nad tym.
Silnik M57 3.0diesel 184KM
VIN: WBAEL91030PA28673
Rozkodowany:
Data for vehicle identification number: WBAEL91030PA28673
Model description: 330d
Market: Europa
Type: EL91
E-Code: E46 (3FL)
Chassis: touring
Steering: links
Doors: 5
Engine: M57D30O0 - 3,00l (135kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: manuell
Body Color: Titansilber Metallic (354)
Upholstery: Stoff Jacquard/anthrazit (H9AT)
Production date: 04.07.2002
Assembled in: Regensburg
Standard Equipment
S290A BMW light-alloy wheel star spokes 44
S411A Window lifts,electric,front/rear
S473A Armrest front
S520A Fog lights
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S550A On-board computer
S832A Battery in luggage compartment
Optional Equipment
S249A Multifunction f steering wheel
S255A Sports leather steering wheel
S302A Alarm system
S403A Glass roof, electrical
S431A Interior mirror with automatic-dip
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S661A Radio BMW Business (C43)
S692A Preparation, BMW 6-CD changer I-bus
S785A White direction indicator lights
S855A Language version Italian
S863A Retailer Directory Europe
S877A Delete cross-pattern operation
S884A On-board literature, Italian
S915Ag Delete clear coat
S928A Tire control
Czas na fotki:
Na początku było marnie
Maska z modelu przed liftem, zderzak miał spore dziury, nie mówiąc już o braku ślizgów i zaczepów
Środek trochę poniszczony, szyby porysowane, sporo pierdółek nie działało np. wycieraczki automatyczne, wycieraczka tylna, dyskoteka na desce rozdzielczej, radio nie odbierało i mógłbym tak wymieniać i wymieniać.
Mógłbym wstawiać dalej zdjęcia pokiereszowanej beemki, ale nie będę się znęcał nad wami ani nad sobą, więc do rzeczy.
Do tej pory w turasku zrobione:
- Zaraz po zakupie, wymiana zawiasu na gwint, więc siedzi troszkę niżej, ale dalej koza bo dopóki nie kupię jakiś fajnych felg to nie ruszam.
- Wstawiona odpowiednia maska z poliftowej wersji
- Osłony pod silnik, bo nie było
- wszystkie odstające elementy karoserii (zderzaki nakładki progów itd.) pozakładane, nadkola wprawione (niestety z niewiedzy wstawiłem zwykłe i nie pasują do zderzaka m pak, ale będe zmianiał na dniach)
-wymieniony układ hamulcowy cały
- naprawione wycieraczki a na desce rozdzielczej mniejsza dyskoteka ale dalej nie mogę dojść do całkowitego ładu z elektryką
- radio w końcu gra tzn. odbiera czysto
- nowe klosze lamp przednich bo stare były popękane, nowa lampa z tyłu, stara była zniszczona i przeciekała woda do środka
- WYMIENIONY SILNIK !!! Tak, zatarty silnik, 3.0D który jest podobno długowieczny, przypuszczam, ze pozostałość po Włoskim właścicielu który widać w ogóle nie dbał o samochód, bo ja płyny wymieniłem, kontrolowałem na bieżąco, samochód nie dymił ani nic, nie piłowałem do czerwonego pola, po ostrzejszej jeździe czekałem aż ostygnie, a zaraz po odpaleniu na zimnym silniku spokojnie jeździłem, przejechałem 2500km na wakacjach autem doładowanym do pełna (4 osoby + bagaże) a nieraz się jechało prawie 200 i nic się nie działo, chodził idealnie aż nagle [RIP]...po prostu dramat, już chciałem sprzedawać, ale nie, nie zostawię jej tak, wstawiony taki sam diesel M57 (oby śmigał jak najdłużej).
- Wymiana węży podciśnienia
- Nowa rura do intercoolera (stara pękła)
- Nowe sprzęgło SACHS
- Regeneracja krzyżaka wału
- Regeneracja wszystkich wtrysków
- Wymieniony schowek przy podłokietniku
- Wymieniona poduszka pod silnikiem
W sumie pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, bo trochę tego było od czasu zakupu. Obecnie autko prezentuje się tak (i jeździ !! trochę brudas ale na szybko robiłem więc sorry za to i za jakość)
A tak prezentowała się pod maską, po wymianie serducha
I mały bonusik jeszcze z zeszłorocznych wakacji
Dalszych planów jest dużo, po świętach odwiedziny u blacharza lakiernika, wpadną nowe listwy, nowe nadkola i wloty (m pakietowe), lusterka boczne w kolorze i pewnie jeszcze coś wymyślę. Później zbiórka kasy na jakieś fajne fele (18 cali, styling 42 albo 32), dalsze picowanie drobiazgów i może końcem roku jakiś chip i inne związane z tym mody. Postaram się teraz na bieżąco coś wrzucać
Bawarke kupiłem w polsce, ale była ściągnięta z Włoch, stan pozostawiał wiele do życzenia, ale cena była okazyjna no i się skusiłem. Trochę danych:
E46 330D touring
Mpakiet niepełny, więc pewnie nieoryginalny ale pracuję nad tym.
Silnik M57 3.0diesel 184KM
VIN: WBAEL91030PA28673
Rozkodowany:
Data for vehicle identification number: WBAEL91030PA28673
Model description: 330d
Market: Europa
Type: EL91
E-Code: E46 (3FL)
Chassis: touring
Steering: links
Doors: 5
Engine: M57D30O0 - 3,00l (135kW)
Drive: Heckantrieb
Transmission: manuell
Body Color: Titansilber Metallic (354)
Upholstery: Stoff Jacquard/anthrazit (H9AT)
Production date: 04.07.2002
Assembled in: Regensburg
Standard Equipment
S290A BMW light-alloy wheel star spokes 44
S411A Window lifts,electric,front/rear
S473A Armrest front
S520A Fog lights
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S550A On-board computer
S832A Battery in luggage compartment
Optional Equipment
S249A Multifunction f steering wheel
S255A Sports leather steering wheel
S302A Alarm system
S403A Glass roof, electrical
S431A Interior mirror with automatic-dip
S502A Headlight cleaning system
S508A Park Distance Control (PDC)
S521A Rain sensor
S522A Xenon Light
S534A Automatic air conditioning
S661A Radio BMW Business (C43)
S692A Preparation, BMW 6-CD changer I-bus
S785A White direction indicator lights
S855A Language version Italian
S863A Retailer Directory Europe
S877A Delete cross-pattern operation
S884A On-board literature, Italian
S915Ag Delete clear coat
S928A Tire control
Czas na fotki:
Na początku było marnie
Maska z modelu przed liftem, zderzak miał spore dziury, nie mówiąc już o braku ślizgów i zaczepów
Środek trochę poniszczony, szyby porysowane, sporo pierdółek nie działało np. wycieraczki automatyczne, wycieraczka tylna, dyskoteka na desce rozdzielczej, radio nie odbierało i mógłbym tak wymieniać i wymieniać.
Mógłbym wstawiać dalej zdjęcia pokiereszowanej beemki, ale nie będę się znęcał nad wami ani nad sobą, więc do rzeczy.
Do tej pory w turasku zrobione:
- Zaraz po zakupie, wymiana zawiasu na gwint, więc siedzi troszkę niżej, ale dalej koza bo dopóki nie kupię jakiś fajnych felg to nie ruszam.
- Wstawiona odpowiednia maska z poliftowej wersji
- Osłony pod silnik, bo nie było
- wszystkie odstające elementy karoserii (zderzaki nakładki progów itd.) pozakładane, nadkola wprawione (niestety z niewiedzy wstawiłem zwykłe i nie pasują do zderzaka m pak, ale będe zmianiał na dniach)
-wymieniony układ hamulcowy cały
- naprawione wycieraczki a na desce rozdzielczej mniejsza dyskoteka ale dalej nie mogę dojść do całkowitego ładu z elektryką
- radio w końcu gra tzn. odbiera czysto
- nowe klosze lamp przednich bo stare były popękane, nowa lampa z tyłu, stara była zniszczona i przeciekała woda do środka
- WYMIENIONY SILNIK !!! Tak, zatarty silnik, 3.0D który jest podobno długowieczny, przypuszczam, ze pozostałość po Włoskim właścicielu który widać w ogóle nie dbał o samochód, bo ja płyny wymieniłem, kontrolowałem na bieżąco, samochód nie dymił ani nic, nie piłowałem do czerwonego pola, po ostrzejszej jeździe czekałem aż ostygnie, a zaraz po odpaleniu na zimnym silniku spokojnie jeździłem, przejechałem 2500km na wakacjach autem doładowanym do pełna (4 osoby + bagaże) a nieraz się jechało prawie 200 i nic się nie działo, chodził idealnie aż nagle [RIP]...po prostu dramat, już chciałem sprzedawać, ale nie, nie zostawię jej tak, wstawiony taki sam diesel M57 (oby śmigał jak najdłużej).
- Wymiana węży podciśnienia
- Nowa rura do intercoolera (stara pękła)
- Nowe sprzęgło SACHS
- Regeneracja krzyżaka wału
- Regeneracja wszystkich wtrysków
- Wymieniony schowek przy podłokietniku
- Wymieniona poduszka pod silnikiem
W sumie pewnie jeszcze o czymś zapomniałem, bo trochę tego było od czasu zakupu. Obecnie autko prezentuje się tak (i jeździ !! trochę brudas ale na szybko robiłem więc sorry za to i za jakość)
A tak prezentowała się pod maską, po wymianie serducha
I mały bonusik jeszcze z zeszłorocznych wakacji
Dalszych planów jest dużo, po świętach odwiedziny u blacharza lakiernika, wpadną nowe listwy, nowe nadkola i wloty (m pakietowe), lusterka boczne w kolorze i pewnie jeszcze coś wymyślę. Później zbiórka kasy na jakieś fajne fele (18 cali, styling 42 albo 32), dalsze picowanie drobiazgów i może końcem roku jakiś chip i inne związane z tym mody. Postaram się teraz na bieżąco coś wrzucać
Ostatnio zmieniony 2020-02-15, 00:09 przez zinger, łącznie zmieniany 4 razy.
Końcowy tłumik po chipie będę zmieniał, także wszystko w swoim czasie . Mnie najbardziej na chwilę obecną drażnią felgi, na wakacje muszą wpaść jakieś konkretne szerokie 18''
Edit: na żywo końcówka prezentuje się lepiej, zdjęcie jakieś niefortunne .
Edit: na żywo końcówka prezentuje się lepiej, zdjęcie jakieś niefortunne .
Ostatnio zmieniony 2015-03-26, 18:00 przez zinger, łącznie zmieniany 1 raz.
Powiem szczerze że sam nie wiem, czasami w sytuacji jak coś się popsuje jak np. ten silnik to mnie krew zalewa i mówię sobie ze nigdy więcej i ze to był błąd, ale później na spokojnie patrze i mnie cieszy to ze ją odbudowuje i przywracam do jakiejś sprawności i wyglądu. Co do grzebania to sam dużo nie robie bo nie mam ani miejsca ani narzędzi, ani wiedzy. Jedynie jakieś pierdoły sam robie.
Ostatnio zmieniony 2015-03-26, 20:47 przez zinger, łącznie zmieniany 1 raz.
zinger, chodziło, mi o to czy kase która wsadziłeś dalej jest to okazja cenowa jak wspominałeś , czy przebiłeś już najładniejsze 'full opcja, igła '
Ode mnie powodzenia, bo podoba mi się, że działasz no i 3.0 D to też nie w kaszę dmuchał
Co się stało konkretnie z poprzednim, że tak z dnia na dzień umarł?
Ode mnie powodzenia, bo podoba mi się, że działasz no i 3.0 D to też nie w kaszę dmuchał
Co się stało konkretnie z poprzednim, że tak z dnia na dzień umarł?
Masowo to przestałem liczyć żeby się nie denerwować, ale myślę że po wizycie u blacharz to kwota wyjdzie tyle co igła. Co do silnika to zatarty na panewce ukrecony wal ale nie wiadomo dlaczego...zero dymu, płyny sprawdzałem 2 dni przed wyjazdem na trasę gdzie padł (ok100km), wycieków nie było, nie wiem co jeszcze mogłem zawalić ze tak się stało
Ostatnio zmieniony 2015-03-26, 20:46 przez zinger, łącznie zmieniany 1 raz.