[E39] cięzkie odpalanie e39 3,0d

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
lotek
Małopiszący
Posty: 5
Rejestracja: 2012-01-28, 09:51
Lokalizacja: dąbrowa górnicza tucznawa

[E39] cięzkie odpalanie e39 3,0d

Post autor: lotek »

witam wszystkich zauważyłem taki mały problem z bmw 3,0d.
gdy chce odpalać to muszę patrzymac rozrusznik tak z 5sekund zeby odpalił gdy odpali to jest wszysto ok nie ma zadnego zakopcenia czy coś podobnego.W zime o tempertuze przy -30 było wszystko dobrze.tylko dawno nie był wymieniany filtra paliwa czy to moze być powód tego ciężkiego odpalania lub tak powinien odpalac.Jak przekręcam stacyjke to pompa pod progiem działa bo czuje jak sie załącza,kontrolka od swiec się zapala na sekunde i gaśnie.
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

najprościej sprawdzić pamięć DDE.. czyli bez komputera tego nie zrobisz. Może tylko świeczki nie dogrzewają, lub moduł, przekaźnik świec żarowych... A jak jest ciepły pali od strzała? Jeśli tak to raczej na to bym stawiał..
lotek
Małopiszący
Posty: 5
Rejestracja: 2012-01-28, 09:51
Lokalizacja: dąbrowa górnicza tucznawa

Post autor: lotek »

witam własnie nie ma zadnej róznicy czy na cieplym silniku czy na zimnym czy po całej nocy zawsze jest tak samo kupiłem filtr paliwa i zobaczymy co będzie.
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

filtr raczej nie będzie temu winny.. Raczej coś z zasilaniem paliwowym pod kątem pompy, wtryskiwaczy.. wymienisz i jak nic nie pomoże to trzeba zrobić oddczyt pamięci diagnostycznej
Awatar użytkownika
BeleX
Maniak forumowy
Posty: 1615
Rejestracja: 2010-06-13, 18:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: BeleX »

czujnik polozenia walka albo walu.......pod kompa ja bo inaczej sie nie dowiesz
...tak znowu sie czepiam...
lotek
Małopiszący
Posty: 5
Rejestracja: 2012-01-28, 09:51
Lokalizacja: dąbrowa górnicza tucznawa

Post autor: lotek »

własnie wymieniłem filtr paliwa i dalej lipa teraz to wogule nie moge odpalic
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

noo to 90% pompa wtryskowa, albo sam nastawnik, znajdź dobrego pompiarza i jedź od razu do takiego. Choć objawy mogą wskazywać też na to co Belex pisze, bo jak pada tai czujnik to jest problem z rozruchem i unieruchomieniem silnika
lotek
Małopiszący
Posty: 5
Rejestracja: 2012-01-28, 09:51
Lokalizacja: dąbrowa górnicza tucznawa

Post autor: lotek »

powiem ci ze nie wiem czy pompa bo w zime przy tych mrozach było wszystko ok nie miałem problemów takie odpalenie miałem z godziny na godzine a pompa dawała by jakies oznaki wczesniej a nie tak momentalnie padła
Awatar użytkownika
KoNiK
Maniak forumowy
Posty: 1371
Rejestracja: 2008-11-10, 11:36
Lokalizacja: BASTION

Post autor: KoNiK »

pazura pisze:znajdź dobrego pompiarza
daj mi jakiegoś poblisku bo u mnie to raczej wina pompy
Awatar użytkownika
Krisstoff
Maniak forumowy
Posty: 812
Rejestracja: 2008-08-05, 21:21
Lokalizacja: Czernica

Post autor: Krisstoff »

Dobry pompiarz jest w Przegędzy: http://www.agdieselserwis.pl/
Obrazek
Mariuszo86
Zaawansowany forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: Mariuszo86 »

kolego mam taki sam problem jak Ty. Byłem u pompiarza. Stan licznika 236 tys wtryski od nowości idealne pompai nastawnik bez zarzutów, więc w czym problem ? brak kompresji na każdym cylindrze na jednym było 18 bar na reszcie około 21-22 bary. Jak by były filtry zapchane itp to byłby mułowaty i palił jakieś ok max 2 l daj znać czy pomogłem :D
" .... i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony, spytał o nasze zarobki - usiadł i zapłakał.. "
Obrazek
lotek
Małopiszący
Posty: 5
Rejestracja: 2012-01-28, 09:51
Lokalizacja: dąbrowa górnicza tucznawa

Post autor: lotek »

witam no właśnie nie wiem w czym jest problem bo go jeszcze nie rozwiązałem a ty jak załagodziłeś bulu swojej buni i w czym tkwił problem bo nie wiem gdzie ją zawieść na warsztat bo jusz rozwazam sprzedaz jak tak dalej pujdzie czekam na odpowiedz
Mariuszo86
Zaawansowany forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: Mariuszo86 »

klego podjedź do pompiarza i niech sprawdzi w pierwszej kolejności ciśnienie (kompresje) na tłokach. A wtryski będą wyjęte to niech też sprawdzi bo będą na wierzchu pompe wtryskową niech sprawdzi ale ja bym obstawiał na brak kompresji i dla tego masz takie problemy w odpalaniu albo poprostu mógł a nie musiał Ci się rozrząd przestawić albo kąt wtrysku może być ustawiony za późno ale to już pompiarz ustawi jak kąt wtrysku masz opóźniony zaprowadż ja najszybciej do pompiarza zajmie mu to jeden dzień i to nie cały a będziesz wiedział na czym stoisz. Ja nic nie robiłem jeżdze tak dalej
" .... i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony, spytał o nasze zarobki - usiadł i zapłakał.. "
Obrazek
adibas
Zaawansowany forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 2012-01-06, 15:11
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: adibas »

Witam,podpinam sie do tematu bo mam podobny problem. Gdy mocniej depne po gazie zapala sie kontrolka DDE i traci moc,po za tym gdy jest zimny silnik auto pali normalnie natomiast gdy sie rozgrzeje trzeba długo krecic rozrusznikiem. Po podpieciu pod kompa wykazało następujace błedy: 09f6 i 1190 auto to E46 3.0d 184km
Mariuszo86
Zaawansowany forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2011-10-26, 21:50
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA/KRAKÓW
Kontakt:

Post autor: Mariuszo86 »

pada ci poma wtryskowa skoro na zimnym Ci dobrze pali a na ciepłym trzeba kręcić tonic innego jak pompa miałem tak samo
" .... i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony, spytał o nasze zarobki - usiadł i zapłakał.. "
Obrazek
ODPOWIEDZ