E36 is coupe,brak mocy
E36 is coupe,brak mocy
Witam!!!Posiadam BMW e36 is coupe 1992r, problem tkwi w braku mocy,auto jeździ jakby miało nie 140 KM a ze 100 koni,jest mułowate,słabo sie zbiera.Wymieniona została sonda lambda na oryginalną boscha bo była uniwersalna,filtr paliwa oraz pompa paliwa,świece.Auto posiada zwykłą instalację gazową(wiem że to w bmw porażka) z którą jak dotychczas nie miałem problemów,żadnych wystrzałów itp.Auto słabo jeździ na benzynie jak i na gazie.Samochód oddałem do warsztatu specjalizującym się w bmw,na komputerze nie było żadnych błędów silnika,stwierdzono że winny jest mikser gazu,który ma mniejszy wlot powietrza.Obecnie mam zamontowany filtr powietrza stożkowy,posiadam w zapasie również oryginalną puszkę wraz z dolotem i filtrem powietrza,po wymontowania miksera ani na stożku ani na oryginalnej puszce nie było różnicy w jeździe,auto dalej jest mułowate.W czym może być problem?może być uszkodzony czujnik przepustnicy albo czujnik wału,jak nie pokazuje błędu na kompie ?może cewki,wtryski?wdzięczny będę za pomoc i za porady.Może jest ktoś z IS z okolic Raciborza,Rybnika czy Wodzisławia Śl. ?
Ja mam/ miałem IS.
Mam wszystkie czesci do silnika wiec mozesz podjechac przetestowac. Mam też cały silnik 1.8 is na sprzedanie po generalnym remoncie od A do Z
Mam wszystkie czesci do silnika wiec mozesz podjechac przetestowac. Mam też cały silnik 1.8 is na sprzedanie po generalnym remoncie od A do Z
[url=http://-lines.ru/][img]http://-lines.ru/rez/ab213120.gif[/img][/url]
Zestaw wahaczy BMW E39 + gałki kierownicze
Master Sport 420zł
Zestaw wahaczy BMW E46 + tuleje + gałki kierownicze
Master Sport 550zł
Zestaw wahaczy BMW E39 + gałki kierownicze
Master Sport 420zł
Zestaw wahaczy BMW E46 + tuleje + gałki kierownicze
Master Sport 550zł
- ManiekCSL
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Sprawdź kompresję skoro masz drugą generacje...
Brak kata też robi swoje - bardzo zamula ISy
Jakbyś miał uszkodzony czujnik wału to byś nawet nie odpalił lub by szarpała
Czujnik przepustnicy to ekonomizer nie pokazywałby Ci spalania na 0 jak puścisz całkowicie pedał gazu - pozatym nie ma on za wiele do gadania jeśli chodzi o takie zamulenie jak opisujesz.
Uważam, że Twoje zamulenie spowodowane jest ogólnie złym stanem technicznym silnika i na każdym elemencie (zepsutym przez gaz 2 generacji) tracisz parę koni.
Często ciśniesz na tym gazie wysoko po obrotach? Domyślam się że czasem się zdarzy skoro pisałeś że testowałeś.
Współczuję zaworom.
Czy poza mułem towarzyszą temu jakieś inne objawy? szarpanie, falowanie obrotów? Czy jak puścisz gaz i jedziesz na biegu przy 3 tys. pruka sobie z wydechu?
Sprawdź też DISA, czy jakkolwiek to się tam nazywało
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ld_system/
7. Ta membrama czasem jest pęknięta i nie otwiera klapy od zmiennej długości kolektorów.
Mikser gazu nieodczuwalnie, ale też zabiera Ci trochę koni...
Te wszystkie czynniki mogą mieć wpływ na to, że auto ma 100 a nie 140 koni.
Pozatym do czego porównujesz żę to auto nie jedzie?
Bo nie wiem czego oczekujesz też ze 140 koni przy masie prawie 1300kg
Brak kata też robi swoje - bardzo zamula ISy
Jakbyś miał uszkodzony czujnik wału to byś nawet nie odpalił lub by szarpała
Czujnik przepustnicy to ekonomizer nie pokazywałby Ci spalania na 0 jak puścisz całkowicie pedał gazu - pozatym nie ma on za wiele do gadania jeśli chodzi o takie zamulenie jak opisujesz.
Uważam, że Twoje zamulenie spowodowane jest ogólnie złym stanem technicznym silnika i na każdym elemencie (zepsutym przez gaz 2 generacji) tracisz parę koni.
Często ciśniesz na tym gazie wysoko po obrotach? Domyślam się że czasem się zdarzy skoro pisałeś że testowałeś.
Współczuję zaworom.
Czy poza mułem towarzyszą temu jakieś inne objawy? szarpanie, falowanie obrotów? Czy jak puścisz gaz i jedziesz na biegu przy 3 tys. pruka sobie z wydechu?
Sprawdź też DISA, czy jakkolwiek to się tam nazywało
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ld_system/
7. Ta membrama czasem jest pęknięta i nie otwiera klapy od zmiennej długości kolektorów.
Mikser gazu nieodczuwalnie, ale też zabiera Ci trochę koni...
Te wszystkie czynniki mogą mieć wpływ na to, że auto ma 100 a nie 140 koni.
Pozatym do czego porównujesz żę to auto nie jedzie?
Bo nie wiem czego oczekujesz też ze 140 koni przy masie prawie 1300kg
Moje BMW: http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11734
Jestem umówiony u mechanika na sprawdzenie kompresji,jakby ta się okazała ok podmienie jeszcze przepływke dla pewności i czujnik wałka, bo więcej cudów już nie może być,które mogą mieć wpływ na brak mocy,chyba że faktycznie ten brak kata,ale nie wierze żeby aż tak,że auto słabo sie wkręca i zbiera z dołu.Jeszcze jakiś czas temu na benzynie latała ok.Maniek mogę podjechać do Jastrzębia,przewieziesz się i sam zobaczysz
- ManiekCSL
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 492
- Rejestracja: 2011-01-09, 16:46
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Sam jestem brzęczącym bezkatowcem i brak momentu z dołu to bolączka
Czekamy na pomiar kompresji
Daj oczywiście też znać co dała podmiana przepływki i wałka (choć ten zabieg nie spodziewam się żeby dał rezultat)
Czekamy na pomiar kompresji
Daj oczywiście też znać co dała podmiana przepływki i wałka (choć ten zabieg nie spodziewam się żeby dał rezultat)
Moje BMW: http://bts-bmw.pl//viewtopic.php?t=11734
Dzisiaj miał być ogarnięty temat z kompresją,jednak znajomy mechanik,jak to mechanik zawalony robotą,przepływkę i czujniki też podmienie,IS z tego co wiem to 2 litrówkę wyp...,ale zdrowa Is-a oczywiście,powinna się wkręcać jak wściekła,ale wyciągnij taką samą moc z 4 - ech kotłów co z 6-ciu brak momentu z dołu to jest ból,a z tego co słyszałem is-y budzą sie od 3 tyś obr.