Kto miał do czynienia z V8 w BMW?

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
BoloBenio
Małopiszący
Posty: 17
Rejestracja: 2012-08-28, 09:29
Lokalizacja: Wodzisław śląski, Rybnik

Kto miał do czynienia z V8 w BMW?

Post autor: BoloBenio »

Witam!

Wracam się z uprzejmą prośbą do kolegów z BTŚ w sprawie wyrażenia swojego zdania na temat V8 w BMW. Chodzi mi głównie o to gdyż planuję zakup E39 M60B40 z takim silnikiem, raczej w automacie gdyż na sprzęgło bym nie wyrobił. Autkiem planuję jazdę mieszaną tz. miasto i wyloty poza na zachód, wczasy itp- średnio rocznie ok 10 tys km. Autko planuje zakupić w benzynie i ewentualnie zamontować dobry gaz sekwencyjny z wiadomych celów.
Ale jak te autka sprawują się w rzeczywistości, czego mogę się spodziewać itp?
Chętnie zamienił bym parę zdań z kimś z okolicy kto posiada V8, pomoc przy kupnie autka mile widziana ze strony BTŚ :bmw:
Jeżeli ktoś zna kto ma V8 w E39 tym bardziej :wink:
Koszty eksploatacyjne będą chyba takie same jak w innej wersji E39 poza hamulcami?

Każda wypowiedź będzie brana pod uwagę :mrgreen:
Pzdr
Ostatnio zmieniony 2013-06-27, 20:47 przez BoloBenio, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Nie bylo E39 z M60.

U mnie sprzeglo przy katowaniu wytrzymalo 3 lata wiec nie pisz bzdur. Naprawa ASB jest duzo bardziej kosztowna niz wymiana sprzegla chocby co sezon.

Koszty eksploatacyjne V8 a R6 to calkowicie inna gadka.

Pewnie beda Vanosy do roboty w m62 a to koszt ladnych paru tysiecy. Przeplywka kosztuje 600zł, jedna sonda 270zł, to takie przykladowe ceny.

10 tysiecy rocznie to zaden przebieg, wiec powinienes bez problemu ogarnac czesci itd.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Awatar użytkownika
DAREX
Zaawansowany forumowicz
Posty: 166
Rejestracja: 2012-07-28, 22:53
Lokalizacja: Żory

Post autor: DAREX »

Nikt nie mówi że musi kupić M62 na Vanosach ;) Ale tak jak Ci Mystic gada koszty sprzęgła wcale nie są takie drogie, teraz są firmy co zajmują się regeneracją kół dwumasowych i tarcz sprzęgłowych z dociskiem. Więc nie ma problemu ;) No chyba że potrzebujesz auto tylko do jazdy bez katowania :D to automat będzie dobry. Ja sobie nie wyobrażam auta do jeżdżenia bez automatu ;) A jak coś to służę pomocą :)
Awatar użytkownika
Soki
Zaawansowany forumowicz
Posty: 503
Rejestracja: 2008-12-16, 20:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Soki »

Jak kupisz zadbane auto w automacie, to przy twoich przebiegach rocznych i normalnej eksploatacji auta nie powinieneś dołożyć nic. oczywiście filtry oleje i dobre paliwo.
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Napisz jeszcze za ile chcesz kupic ten samochod.
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
Awatar użytkownika
BoloBenio
Małopiszący
Posty: 17
Rejestracja: 2012-08-28, 09:29
Lokalizacja: Wodzisław śląski, Rybnik

Post autor: BoloBenio »

Mystic888, zwracam honor, faktycznie silnik to M62B44 ale 4 litry nie 4,4 więc bez Vanosa tak? DAREX, zgodzisz się ze mną?
Słyszałem o tych vanosach wadliwych w tych 4,4 l ale czy wszystkie V8 miały te Vanosy? Kosz naprawy takowych w tysiącach? Życie BMW to BMW :mrgreen:
Co sądzicie czy ma sens zakładać przy moim szacowanym przebiegu gaz za 4,5 tyś?
Jedno w tym wypadku będzie pewne bo szybko się zwróci :grin:
Ale z jednym się na pewno z wami nie zgodzę odnośnie skrzyni, bo taki silnik z takim momentem równa się częsta zmiana biegów- jako sport dobra rzecz ale nie zawsze.

Co do automatu to można w pewnym sensie powiedzieć że nie był tak katowany jak manual bo to w końcu automat i w dodatku widział tylko benzynę

Samochód nie kupuję jako najtańszy z allegro czy pierwszy lepszy, tylko mam okazję nabyć takowy za w miarę dobre pieniądze od znajomego który autem śmiga na co dzień tz. nie stoi cały rok tylko jest cały czas w użytkowaniu.
Soki, paliwo to główne poidło dla takiej maszyny a oleje, filtry to wiadoma sprawa.
Mystic888, możesz jeszcze przybliżyć parę przykładów odnośnie części bo 4l na pewno różni się mocowaniem, konstrukcją ilościa sond itp od innych E39 ale zawiecha i inne podzespoły powinny podchodzić...
Awatar użytkownika
Mystic888
Maniak forumowy
Posty: 1099
Rejestracja: 2012-01-21, 14:56
Lokalizacja: Żory Alko Team
Kontakt:

Post autor: Mystic888 »

Wystepowaly wersje bez Vanosow. poczatek produkcji M62. Od 1996 do 1998 ale moge sie mylic. I wlasnie takiego bym szukal.

Co do gazu to Twoja decyzja, ja nie lubie gazu w aucie. Ale M62 ladnie znosza dobry gaz, wiec o silnik mozna byc spokojnym.

Zawieszenie w V8 jest inne, hamulce rowniez. Ale to nie jest problem. Silniki sa malo awaryjne, jesli zajmuje sie nimi ktos kto ma o tym pojecie.
Z zawieszeniem moze byc problem jesli bedzie sportowe z Vinu (dosc drogie amotryzatory). Wszystkie gumy, wahacze, drazki itd dobrych firm to koszt okolo 2600zł.
Hamulce mozna nabyc w dobrych cenach, w ASO wlasnie promocja na tarcze i klocki do E39. Wiadomo E36 316 to to nie jest ale jakiejs mega tragedii nie ma.

Duzo zalezy od tego jakie kupisz auto. Znam typow co kupowali 540 w manualu za 12 000, a potem byl placz ze wszystko zepsute. jak trafisz dobra sztuke, to tylko plyny i filtry porobic, podjechac na przeglad do Darexa i bedziesz sie cieszyl szybkim, komfortowym i bezawaryjnym wozkiem.

jakbys mial wiecej pytan to zapraszam na www.bmw5er.pl chlopaki chetnie pomoga ;)
V12 znane z BMW 750i miało dawać radość z jazdy, moc, dźwięk i szeroki uśmiech na twarzy bogatego klienta, który miał w nosie średnie spalanie na poziomie 20 l/100 km przy podmuchach wiatru z tyłu.
ODPOWIEDZ