[E46 320d M47] Nie pali

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

czy w inpie wyrzuca błąd glow device?
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

Wywala, ale to przez to, że jedna świeca jest ukręcona.
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

Skąd wiesz, że akurat tylko tej świecy to dotyczy? Masz pewność, że to przez świece, a nie przez ster świec?
Zresztą widzę, że dużo nie pogadamy... ;)
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

Czemu dużo nie pogadamy? Sprawdzałem już ostatnio czy świece grzeją. W M47 nie ma sterownika świec, jest przekaźnik. Wykręcałem je przy pierwszej akcji z niezapalaniem i 3 są nowe, jedna uwalona. Sprawdzałem na tych grubszych kablach i wygląda na to, że jest ok. Zresztą skoro już ma problem z zapalaniem przy dodatniej temperaturze to raczej nie świece, a chyba coś z paliwem.

Ewentualnie kto mógłby mi jakoś z tym pomóc? Nie chciałbym auta zostawiać jakiemuś pseudomechanikowi.
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

Frost pisze:W M47 nie ma sterownika świec, jest przekaźnik
Miałem na myśli również przekaźnik.. Czyli masz pewność, że napięcie z niego wychodzi?
Nawety przy temp. 6 stopni na plusie świece zagrzewają się...
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

Sprawdzałem go przy pierwszej akcji z brakiem odpalania. Myślisz, że mogłby to być ten przekaźnik? Sprawdziłbym go, ale nie mam od kogo nawet na zamianę podmienić, a jak podjadę do kogoś to już nic nie sprawdzę bo na ciepłym pali bardzo dobrze. Skupię się jeszcze raz na tym, poszukam jeszcze raz. Ewentualnie prosiłbym o jakiś namiar na kogoś kto się na takich rzeczach zna i można mu zostawić auto.

E: Tata przypomniał mi, że jednak sprawdzaliśmy przekaźnik i podawał napięcie, więc chyba coś z paliwem będzie, może słaba pompa w baku?
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

Dobra, rozkminy ciąg dalszy. Dzisiaj zauważyłem rano, że w przewodzie za kubkiem (filtrem paliwa) jest pełno powietrza którego tam nie powinno być. Bankowo to jest główny problem przez co długo kręci i zapala lub nie. No i tak, teraz mam parę pytań.

Kubek z filtrem paliwa:
https://www.dropbox.com/s/iez9i4k536c248x/kubek.jpg

1. Który przewód za co odpowiada? Bo myślałem, że 1 to zasilanie paliwem (wychodzi z niebieskiego przewodu stalowego), 2 to przewód którym wlewa się paliwo do kubka z chłodniczki paliwa. 3 to przewód powrotny (wchodzi w czarny przewód stalowy), 4 to zasilanie paliwem VP44, a 5 to powrót z tej pompy.

Ku mojemu zdziwieniu, wygląda na to, że przewodem 3 wlewa się paliwo do kubka, a z przewodu 2 lecą bańki powietrza. Natomiast po rozpięciu przewodu 1 (myślałem, że skoro z 3 leci paliwo to ten jest powrotny) leci paliwo z obu stron, z kubka ok, bo nadmiar, ale czemu z drugiej strony leci? Tak jakby to było zasilanie.

2. Skąd może brać się ta nieszczelność? Gdzie tego szukać

Zaworek widoczny na zdjęciu jest zdemontowany. Miałem go całą zeszłą zimę i nie było żadnych problemów. Wszystkie te widoczne opaski podociągałem. Początkowo myślałem, że pompa w baku może być słaba, ale wydaje się być ok.

Poniżej wideo na którym dokładnie jak to wygląda:
https://www.dropbox.com/s/hc7z4x9dgvw8a ... 154415.mp4

Wrzucam linki niestety, bo forum sobie coś nie radzi z wyświetlaniem linków z DB.
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

Dzisiaj to samo rano. Nie odpala. Już mnie coś bierze. Ma ktoś jakiś pomysł gdzie najpierw zacząć szukać źródła tego zapowietrzania się i odpowiedzieć na te dwa powyższe pytania?
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

ta pompa naprawdę słabo podaje.. kurna kilka dni temu wyrzuciłem sprawną pompę :O bo tacie przeszkadzała w garażu :P
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

Mówisz, że słabo? Kurde, mnie się wydawało, że właśnie pompa jest ok, bo w końcu to nie benzyna. Zaciekawiłeś mnie. Może ktoś jeszcze potwierdzić czy coś w tym stylu bo nie mam na podmiankę a szkoda mi wymieniać tą jeżeli miałaby się okazać sprawną?
Awatar użytkownika
KoNiK
Maniak forumowy
Posty: 1371
Rejestracja: 2008-11-10, 11:36
Lokalizacja: BASTION

Post autor: KoNiK »

Radzio ja potrzebowałem takiej pompki, bo mam coś w stylu Frost`a
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

A rozwiązałeś już jakoś problem u siebie?
Awatar użytkownika
KoNiK
Maniak forumowy
Posty: 1371
Rejestracja: 2008-11-10, 11:36
Lokalizacja: BASTION

Post autor: KoNiK »

Niestety nie, ale przekręcenie zapłonu z 30 sek, później wyłączenie i dopiero odpoalanie auta pomaga, dodatkowo im więcje paliwa mam w baku tym lepiej odpala, a kiedy mam mało to odpala lepiej jak auto stoi z górki, bo pod górke to jest już całkiem tragedia.
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

To u Ciebie będzie słaba pompa w baku. Zobacz sobie ją tak samo jak ja jeżeli nie sprawdzałeś jeszcze. Link do wideo jest gdzieś powyżej, możesz porównać sobie strumień paliwa wpadający do kubka.
Frost
Zaawansowany forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 2012-12-11, 22:54
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Frost »

Panowie, jestem po regeneracji pompy VP44. Całkowite uszczelnienie + wymiana tłoczka + kalibracja całej pompy. Po zabiegu wygląda jakby było wszystko ok. Dzisiaj dopiero odebrałem auto od mechanika. Piszę na przyszłość jakby miał podobny problem.
ODPOWIEDZ