Witam mam problem z e46 od mojej dziewczyny. od jakiegoś czasu zaczął się problem z odpalaniem po nocy niezależnie czy jest ciepło czy zimno na dworze . Poczytałem już kilka tematów na necie ale za wiele nie ma . Dodam że świecę żarowe nowe Beru , sterownik świec sprawdzony napięcie na świecę idzie . także ktoś może miał podobny problem . chciałem jeszcze zapytać jakie są wartości czujnika położenia wału ,bo nie którzy sugerują że to jest przyczyna . A zapomniał bym dodam też że podłączałem pod dis/inpa Bosch-Esi żadnych błędów. Dziękuje pozdrawiam.
No to nie chcę prorokować ale prawdopodobnie rozszczelnia się pompa wtryskowa VP44 przez co paliwo "cofa się". Zobacz kubek z filtrem paliwa, z niego leci przewód przeźroczysty. Zapewne tam będą pojawiać się pęcherzyki powietrza. Też tak miałem, aż w końcu przestał zapalać i musiałem odpalić go z plaka. Regenerowałem pompę, od tego czasu cud, miód, ale nie tania zabawa.
Witam mam podobnie w tym smamym modelu, dzisiaj własnie samochód nieodpalił kręci i kopci 2 razy już mi sie tak stało ale po paru godzinach odpalił dzisiaj zero reakcji kreci i lipa, jak wtedy odpalił to zakopcił jak smok wawelski, obstawiam pompka albo wtryski jutro kumpel z kompem dopiero podjedzie ;/
Frost, Sprawdziłem dzisiaj ten wężyk ale tam ropa idzie idealnie zero jakich kol wiek pęcherzyków powietrza Penek_18, u mnie ani pół grama dymka nie puszcza auto ma 170 tyś książkowe . a kąt wtrysków był sprawdzany jest idealny co za tym idzie wtrysk sterujący jest ok . jeszcze dodam że zawsze pali za 1 razem tylko że właśnie po nocy odpala po 5-7 sek
Ale jak w przewodach jest to raczej pompka w baku ok, ale nie zaszkodzi sprawdzić. Może smok jest zabrudzony cały. Jest pod prawym siedziskiem tylnej kanapy.
@up, co do tego dymka to norma, bo go zalało pewnie dużą ilością ropy i po odpaleniu musi przepalić ten nadmiar stąd tyle dymu.
Samochód odpalał przez pare dni bez problemu i znowu nieodpalił, byłem wczoraj na kompie i wyświetliło 3 błedy. 8 -obwód modułu sterowania świecy żarowej, 6- EGR, 65- regulacja powietrza doładowania. Z czego kumpel mówił padł sterownik tych świec ( model przed liftem) jeśli padł dlaczego 30 razy odpala a raz nie???? lub zawór EGR sie nie zamyka i wted też niemożna odpalić, oraz doradzie co zrobic z tą regulacja powietrza doładowania.
Może EGR masz zaślepiony? Wtedy wywala błąd. Co do świec żarowych to przy takich temperaturach nie mają w ogóle wpływu. Ale co te błędy mają wspólnego z brakiem zaplonu to nie wiem. Ja bym obstawiał coś z układem paliwowym, czyli albo coś przytkane, albo gdzieś w układzie jest powietrze.
Wyczyściłem wczoraj wieczorem cały EGR bo był tam nagar z 4mm i kolektor też jest zawalony z czego widziałem ale już tego niezdązyłem zrobić i niemiałem nowych uszczelek.
Rano ten sam problem, praktycznie to jak auto dłużej postoji nieodpalił kreci ale nieodpala i kopci na biało. Gdyby pompka padła to by komp to pokazał albo gdyby coś z świecami było ale je wymieniałem 2 lata temu ;/
Witam. Podepne sie. Moje 530d e39 2001r rowniez ma problem z odpalaniem tyle ze nie ma na to reguły.... czasami odpala normalnie a czasem jakby juz chciala a tu psikus, nic. I potem moge krecic do wywalenia aku, a jak troche postoi na poczatku okolo15min teraz nawet okolo godziny albo i lepiej odpali odrazu. Nie kopci, pompa paliwowa wymieniona, filtr paliwa w zeszlym roku wymieniony, cisnienie ok.