[Exx] problem z bmw X3
[Exx] problem z bmw X3
witam mam problem z bmw x3 20 D 150 KM 2006 a mianowicie szarpie podczas spokojnej jazdy w granicy obrotów 1500 i 1900 i nikt nie umie znałeś przyczyny
Typowe objawy dla EGR, poszedlbym tym tropem w pierwszej kolejnosci.
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
Jesli dysponujesz komputerem to sprawdz ktory parametr zmienia wartosci w momencie szarpania. Jesli kompa nie masz to sciagnij waz dolotowy do EGR i sprawdz, czy zawor jest szczelnie domkniety przy zgaszonym silniku.
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
witam sprawdziłem i ta klapka jest otwarta na max jak nią poruszałem chodzi lekko
pomyłka to była przepustnica
jest domknięty i czysto
pomyłka to była przepustnica
jest domknięty i czysto
Ostatnio zmieniony 2014-11-16, 19:50 przez piwosek87, łącznie zmieniany 2 razy.
No to zostaje podpiecie pod kompa i skontrolowanie wszystkich parametrow podczas jazdy.
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
Nie wiem w jakim stopniu ta chlodnica jest nieszczelna ale generalnie po otwarciu zaworu EGR ucieka tamtedy cisnienie doladowania - wiec szarpanie jest prawdopodobne. Trzeba to zrobic w kazdym badz razie zeby szukac ew. dalej.
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
- Ciapek540
- Zaawansowany forumowicz
- Posty: 442
- Rejestracja: 2014-10-06, 14:15
- Lokalizacja: Świętochłowice
Na dzień dobry osobiście zacząłbym od podpięcia komputera i sprawdzeniu parametrów na biegu jałowym, następnie przejechać się z odpalonym komputerem aż do momentu szarpania i obserwować parametry. Ogólnie silnik jest tak skomplikowany że przyczyn może być mnóstwo a wiem to bo przekonałem się na własnej skórze (e46 320d m47n). Osobiście obstawiam zawór sterujący turbosprężarką, przepływomierz. Jeśli chodzi o EGR proponuje go zaślepić np blaszką i oczywiście jazda próbna.
Wszystkim posiadaczom silników doładowanych sprężarkom polecam zamontować zwykłego turbo boosta. Osobiście zamontowałem i jestem mega zadowolony, 24/h monitorujesz sobie doładowanie, następnie jeśli coś się dzieje przy danych obrotach, lub przy przyspieszaniu, płynnej jeździe itp jesteś w stanie wykluczyć czy ma to związek z doładowaniem czy nie.
I proszę nie pisać ze turbo boost nic nie daje itp, bo prawda jest taka że pomaga wykluczyć połowę awarii silnika lub dojść do sedna awarii.
W moim motorze nawet jak wtryski uległy uszkodzeniu to spadało doładowanie od 3600obr w górę o (0,3bara +/- 10km na wykresie), dlatego że do 3600obr dawkowały za duża ilość paliwa (lały) a powyżej tych obrotów podawały za małą dawkę paliwa. (Komputer podawał sygnał do przepływki a ta obcinała doładowanie) chyba w tej kolejności hehe.
Wszystkim posiadaczom silników doładowanych sprężarkom polecam zamontować zwykłego turbo boosta. Osobiście zamontowałem i jestem mega zadowolony, 24/h monitorujesz sobie doładowanie, następnie jeśli coś się dzieje przy danych obrotach, lub przy przyspieszaniu, płynnej jeździe itp jesteś w stanie wykluczyć czy ma to związek z doładowaniem czy nie.
I proszę nie pisać ze turbo boost nic nie daje itp, bo prawda jest taka że pomaga wykluczyć połowę awarii silnika lub dojść do sedna awarii.
W moim motorze nawet jak wtryski uległy uszkodzeniu to spadało doładowanie od 3600obr w górę o (0,3bara +/- 10km na wykresie), dlatego że do 3600obr dawkowały za duża ilość paliwa (lały) a powyżej tych obrotów podawały za małą dawkę paliwa. (Komputer podawał sygnał do przepływki a ta obcinała doładowanie) chyba w tej kolejności hehe.