[Exx] problem z bmw X3

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
piwosek87
Małopiszący
Posty: 18
Rejestracja: 2014-11-06, 20:45
Lokalizacja: Bytom

[Exx] problem z bmw X3

Post autor: piwosek87 »

witam mam problem z bmw x3 20 D 150 KM 2006 a mianowicie szarpie podczas spokojnej jazdy w granicy obrotów 1500 i 1900 i nikt nie umie znałeś przyczyny
Awatar użytkownika
Łatysz
Maniak forumowy
Posty: 1169
Rejestracja: 2009-08-18, 13:19
Lokalizacja: Rybnik/Popielów
Kontakt:

Post autor: Łatysz »

Skrzynka rozdzielcza napędu xDrive zajrzałeś tam, tarczki, łożyska etc ?
Luz na wale łącznik?
przyczyn może być ogólnie wiele, może być nawet dwumas?
Mycie, Pranie samochodów, Nabijanie Klimatyzacji, Wymiana Opon//Wyważanie, usuwanie wgnieceń bez malowania itp. Pomoc Drogowa
piwosek87
Małopiszący
Posty: 18
Rejestracja: 2014-11-06, 20:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: piwosek87 »

ja osobiście nie zaglądałem byłem u paru mechaników i każdy czepia się elektroniki a żaden komputer nic nie pokazuje żadnych błędów i szukam kogoś kto się zna i podejdzie do tego z drugiej strony
marcov
Zaawansowany forumowicz
Posty: 191
Rejestracja: 2012-06-05, 19:41
Lokalizacja: Knurów

Post autor: marcov »

Typowe objawy dla EGR, poszedlbym tym tropem w pierwszej kolejnosci.
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
Awatar użytkownika
Kazien
Zaawansowany forumowicz
Posty: 100
Rejestracja: 2014-01-19, 23:37
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Kazien »

Automat czy manual ?
;)
piwosek87
Małopiszący
Posty: 18
Rejestracja: 2014-11-06, 20:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: piwosek87 »

manual
Awatar użytkownika
Łatysz
Maniak forumowy
Posty: 1169
Rejestracja: 2009-08-18, 13:19
Lokalizacja: Rybnik/Popielów
Kontakt:

Post autor: Łatysz »

piwosek87 pisze:Typowe objawy dla EGR,
Mi to raczej na EGR nie wygląda.
możesz wyciągnąć EGR i zobaczyć bo to nie problem ale raczej Wątpię
Mycie, Pranie samochodów, Nabijanie Klimatyzacji, Wymiana Opon//Wyważanie, usuwanie wgnieceń bez malowania itp. Pomoc Drogowa
marcov
Zaawansowany forumowicz
Posty: 191
Rejestracja: 2012-06-05, 19:41
Lokalizacja: Knurów

Post autor: marcov »

Jesli dysponujesz komputerem to sprawdz ktory parametr zmienia wartosci w momencie szarpania. Jesli kompa nie masz to sciagnij waz dolotowy do EGR i sprawdz, czy zawor jest szczelnie domkniety przy zgaszonym silniku.
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
piwosek87
Małopiszący
Posty: 18
Rejestracja: 2014-11-06, 20:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: piwosek87 »

witam sprawdziłem i ta klapka jest otwarta na max jak nią poruszałem chodzi lekko



pomyłka to była przepustnica





jest domknięty i czysto
Ostatnio zmieniony 2014-11-16, 19:50 przez piwosek87, łącznie zmieniany 2 razy.
marcov
Zaawansowany forumowicz
Posty: 191
Rejestracja: 2012-06-05, 19:41
Lokalizacja: Knurów

Post autor: marcov »

No to zostaje podpiecie pod kompa i skontrolowanie wszystkich parametrow podczas jazdy.
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
piwosek87
Małopiszący
Posty: 18
Rejestracja: 2014-11-06, 20:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: piwosek87 »

mechanik znalazł ze nie działa chłodnica spali jest nie szczelna muszę wymienić ale czy to może być przyczyna szarpania
marcov
Zaawansowany forumowicz
Posty: 191
Rejestracja: 2012-06-05, 19:41
Lokalizacja: Knurów

Post autor: marcov »

Nie wiem w jakim stopniu ta chlodnica jest nieszczelna ale generalnie po otwarciu zaworu EGR ucieka tamtedy cisnienie doladowania - wiec szarpanie jest prawdopodobne. Trzeba to zrobic w kazdym badz razie zeby szukac ew. dalej.
AUTO DUŚ
44-193 Knurów ul. Rybnicka 57
kom: 790223971
NIP: 6312501318
www.autodus.pl, warsztat@autodus.pl
Awatar użytkownika
marzok
Zaawansowany forumowicz
Posty: 137
Rejestracja: 2014-04-27, 13:52
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: marzok »

Ja bym jeszcze posprawdzal ciśnienie na szynie CR. Ale przychylam się do opinii kolegów bo to właśnie egr działa w tym zakresie obrotowym najbardziej. Odłączyć podciśnienie uszczelnic wezyk i się przejechac.
CHIPTUNING HAMOWNIA PODWOZIOWA BOSCH 698463776

https://www.facebook.com/gorillaelectronics/
Awatar użytkownika
Ciapek540
Zaawansowany forumowicz
Posty: 442
Rejestracja: 2014-10-06, 14:15
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Ciapek540 »

Na dzień dobry osobiście zacząłbym od podpięcia komputera i sprawdzeniu parametrów na biegu jałowym, następnie przejechać się z odpalonym komputerem aż do momentu szarpania i obserwować parametry. Ogólnie silnik jest tak skomplikowany że przyczyn może być mnóstwo a wiem to bo przekonałem się na własnej skórze (e46 320d m47n). Osobiście obstawiam zawór sterujący turbosprężarką, przepływomierz. Jeśli chodzi o EGR proponuje go zaślepić np blaszką i oczywiście jazda próbna.

Wszystkim posiadaczom silników doładowanych sprężarkom polecam zamontować zwykłego turbo boosta. Osobiście zamontowałem i jestem mega zadowolony, 24/h monitorujesz sobie doładowanie, następnie jeśli coś się dzieje przy danych obrotach, lub przy przyspieszaniu, płynnej jeździe itp jesteś w stanie wykluczyć czy ma to związek z doładowaniem czy nie.
I proszę nie pisać ze turbo boost nic nie daje itp, bo prawda jest taka że pomaga wykluczyć połowę awarii silnika lub dojść do sedna awarii.

W moim motorze nawet jak wtryski uległy uszkodzeniu to spadało doładowanie od 3600obr w górę o (0,3bara +/- 10km na wykresie), dlatego że do 3600obr dawkowały za duża ilość paliwa (lały) a powyżej tych obrotów podawały za małą dawkę paliwa. (Komputer podawał sygnał do przepływki a ta obcinała doładowanie) chyba w tej kolejności hehe.
piwosek87
Małopiszący
Posty: 18
Rejestracja: 2014-11-06, 20:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: piwosek87 »

muszę podsunąć pomysł z zaślepieniem egera mechanikowi albo go zmienić bo jest oporny może ktoś zna dobrego i nie drogiego teraz podczas mrozów zauważyłem ze samochód wogule się nie dogrzewa juz 2 termostaty wymienione i dalej nic ten na chłodnicy spalin i główny gdzie jeszcze szukac
ODPOWIEDZ