[E36] Jaką rolę pełni korek chłodnicy???

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Michał K.
Małopiszący
Posty: 16
Rejestracja: 2008-11-05, 16:33
Lokalizacja: Katowice

[E36] Jaką rolę pełni korek chłodnicy???

Post autor: Michał K. »

Jaką rolę pełni korek chłodnicy w e36?
Ma zapobiec wydostaniu się wypychanej podczas pracy silnika wodzie? czy tylko chroni przed zabrudzeniami, a woda nie powinna byc wypychana ku górze.

ps: w chłodnicy tymczasowo znajduje się woda a nie płyn.
Ostatnio zmieniony 2009-07-15, 19:45 przez Michał K., łącznie zmieniany 1 raz.
DAREX

Post autor: DAREX »

Chodzi Ci o ten korek u góry co się wlewa płyn ??? :mrgreen:
IVAN

Post autor: IVAN »

Trochę dziwne pytanie jak dla mnie :zdziwko: ale tak wlewa się np płyn przez niego lub wodę, no i zapobiega wyciekaniu płynu bo w końcu tam też wytwarza się ciśnienie i gdyby nie korek to by to wykipiało :wink: a po za tym to jak by nie było korka to by się układ zapowietrzył ;) to tak na chłopski rozum :mrgreen: :wink: więc chcąc nie chcąc będziesz musiał zainwestować w korek :lol: taki joke :bmw:
DAREX

Post autor: DAREX »

Jezu, no normalne że musi być korek a czym byś chciał wodę wlewać :mrgreen:
Michał K.
Małopiszący
Posty: 16
Rejestracja: 2008-11-05, 16:33
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Michał K. »

Dzięki Ivan. Darex, co jak co ale korkiem wody nie zamierzałem wlewac :lol:
Pytanie może nie typowe, ale dla mnie dośc istotne.
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4164
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

Jaką rolę pełni korek chłodnicy w e36?
Jak sama nazwa mówi: DO ZAKORKOWANIA CHŁODNICY. :DDDDDD
Krótko mówiąc: musi być!!!
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

Korek to nie takie proste urządzenie jak nakrętka na butelce. Działa jak zawór bezpieczeństwa i utrzymuje właściwe ciśnienie w układzie (ok 1bar w BMW z tego co pamiętam). Układ chłodzienia jest ciśnieniowy - powód: przy wyższym ciśnieniu płyn wrze później (dla 1 bar woda wrze w ok 110*c). Z powodu uszkodzonego korka w połączeniu z np uszkodzonym termostatem bardzo często dochodzi do poważnych awarii np rozerwania chłodnicy, węży lub uszczelki pod głowicą.
pazura
Maniak forumowy
Posty: 1452
Rejestracja: 2009-05-08, 06:31
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: pazura »

Zgadzam się z wypowiedzią "korona", myślę ze wlasnie koledze o taka odpowiedź chodziło, pozdrawiam!
Awatar użytkownika
KoNiK
Maniak forumowy
Posty: 1371
Rejestracja: 2008-11-10, 11:36
Lokalizacja: BASTION

Post autor: KoNiK »

rozleciał mi sie dzisiaj plastikowy korek ze zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy (e46 320d) i nie trzyma ciśnienia, objeździłem wszystkie sklepy w okolicy i nigdzie nie mają na stanie, tylko na zamówienie, a za pare godzin wybieram sie do chorwacji :???: mam pytanie dam rade tak dojechać, najwyżej co kilkaset km wody bym dolewał czy mam wała?
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

Wg mnie nie dojedziesz bez awarii, obstawiam że po prostu płyn się zagotuje (brak ciśnienia w układzie, patrz mój post wyżej). Mam kilka takich korków, info na priv
Awatar użytkownika
Marcin
Site Admin
Posty: 4164
Rejestracja: 2007-09-30, 11:55
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Marcin »

KoNiK pisze:rozleciał mi sie dzisiaj plastikowy korek ze zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy (e46 320d) i nie trzyma ciśnienia, objeździłem wszystkie sklepy w okolicy i nigdzie nie mają na stanie, tylko na zamówienie, a za pare godzin wybieram sie do chorwacji :???: mam pytanie dam rade tak dojechać, najwyżej co kilkaset km wody bym dolewał czy mam wała?
Moja odpowiedź i tak już za późno, ale pisał Korona...
kilka km, mógłbyś podjechać, ale w taką trasę bez korka...
NAWET SIę NIE WYGŁUPIAJ!!! Szkoda beemki.
Obrazek

A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
damianf4
Małopiszący
Posty: 17
Rejestracja: 2009-06-22, 20:21
Lokalizacja: strumieñ

Post autor: damianf4 »

przez nieszczelny układ chłodzący zamordowałem już 3 silniki. w motocyklu właśnie przez nie szczelny korek. kolejne 2 to juz silniki w mojej betce (1.8 (M40)) przez nieszczelną chłodnice ( nie trzymała ciśnienia) więc osobiście polecam zadać o układ chłodzący naj częstszymi tego przypadkami są pęknięte głowice. remont takiego silnika jest ekonomicznie nie uzasadniony. wymiana to duża zagadka na co się nadziejesz. :573:

[ Dodano: 8 Sierpień 2009, 13:35 ]
Naj ważniejsze to też nie jeździć na wodzie tylko na płynie
temp wrzenia. wody 100st płynu ok 129
temp zamarz. od 0 st w dół płyn -37st
płyn nie paruje jak woda.
ODPOWIEDZ