[E36] Jaką rolę pełni korek chłodnicy???
[E36] Jaką rolę pełni korek chłodnicy???
Jaką rolę pełni korek chłodnicy w e36?
Ma zapobiec wydostaniu się wypychanej podczas pracy silnika wodzie? czy tylko chroni przed zabrudzeniami, a woda nie powinna byc wypychana ku górze.
ps: w chłodnicy tymczasowo znajduje się woda a nie płyn.
Ma zapobiec wydostaniu się wypychanej podczas pracy silnika wodzie? czy tylko chroni przed zabrudzeniami, a woda nie powinna byc wypychana ku górze.
ps: w chłodnicy tymczasowo znajduje się woda a nie płyn.
Ostatnio zmieniony 2009-07-15, 19:45 przez Michał K., łącznie zmieniany 1 raz.
Trochę dziwne pytanie jak dla mnie ale tak wlewa się np płyn przez niego lub wodę, no i zapobiega wyciekaniu płynu bo w końcu tam też wytwarza się ciśnienie i gdyby nie korek to by to wykipiało a po za tym to jak by nie było korka to by się układ zapowietrzył to tak na chłopski rozum więc chcąc nie chcąc będziesz musiał zainwestować w korek taki joke
Korek to nie takie proste urządzenie jak nakrętka na butelce. Działa jak zawór bezpieczeństwa i utrzymuje właściwe ciśnienie w układzie (ok 1bar w BMW z tego co pamiętam). Układ chłodzienia jest ciśnieniowy - powód: przy wyższym ciśnieniu płyn wrze później (dla 1 bar woda wrze w ok 110*c). Z powodu uszkodzonego korka w połączeniu z np uszkodzonym termostatem bardzo często dochodzi do poważnych awarii np rozerwania chłodnicy, węży lub uszczelki pod głowicą.
rozleciał mi sie dzisiaj plastikowy korek ze zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy (e46 320d) i nie trzyma ciśnienia, objeździłem wszystkie sklepy w okolicy i nigdzie nie mają na stanie, tylko na zamówienie, a za pare godzin wybieram sie do chorwacji mam pytanie dam rade tak dojechać, najwyżej co kilkaset km wody bym dolewał czy mam wała?
[URL=http://www.fotosik.pl]
Moja odpowiedź i tak już za późno, ale pisał Korona...KoNiK pisze:rozleciał mi sie dzisiaj plastikowy korek ze zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy (e46 320d) i nie trzyma ciśnienia, objeździłem wszystkie sklepy w okolicy i nigdzie nie mają na stanie, tylko na zamówienie, a za pare godzin wybieram sie do chorwacji mam pytanie dam rade tak dojechać, najwyżej co kilkaset km wody bym dolewał czy mam wała?
kilka km, mógłbyś podjechać, ale w taką trasę bez korka...
NAWET SIę NIE WYGŁUPIAJ!!! Szkoda beemki.
A to wszystko wina admina ( ͡° ͜ʖ ͡°)
przez nieszczelny układ chłodzący zamordowałem już 3 silniki. w motocyklu właśnie przez nie szczelny korek. kolejne 2 to juz silniki w mojej betce (1.8 (M40)) przez nieszczelną chłodnice ( nie trzymała ciśnienia) więc osobiście polecam zadać o układ chłodzący naj częstszymi tego przypadkami są pęknięte głowice. remont takiego silnika jest ekonomicznie nie uzasadniony. wymiana to duża zagadka na co się nadziejesz.
[ Dodano: 8 Sierpień 2009, 13:35 ]
Naj ważniejsze to też nie jeździć na wodzie tylko na płynie
temp wrzenia. wody 100st płynu ok 129
temp zamarz. od 0 st w dół płyn -37st
płyn nie paruje jak woda.
[ Dodano: 8 Sierpień 2009, 13:35 ]
Naj ważniejsze to też nie jeździć na wodzie tylko na płynie
temp wrzenia. wody 100st płynu ok 129
temp zamarz. od 0 st w dół płyn -37st
płyn nie paruje jak woda.