[Exx] Do?adowane BMW
Wtrysk w M50 jest w pelni sekwencyjny, sterowanie wtryskami jest "-", zasilanie "+" jest na stale po przekreceniu stacyjki. Co do ilosci wtryskow - nie ma problemu - mozesz dac jeden o wydajnosci trzech seryjnych i tez bedzie to samo, ale sposob ktory podalem gwarantuje ze sie nie pomylisz bo 150% seryjnych wtryskow to 150% paliwa - tyle potrzeba do ok 0,45bar doladowania. Mozesz zalozyc 2 dodatkowe seryjne wtryski, ale wtedy max doladowanie wyniesie 0,3bar i tak dalej...
Co do stukowego to wymianiles prawie wszystkie, zostalo dostarczenie zimnego powietrza do silnika - czyli odpowiednio wydajny intercooler i odpowiednio dobrana turbina - za mala bedzie bardzo mocno podgrzewac powietrze, nawet ponad 130st.
Co do stukowego to wymianiles prawie wszystkie, zostalo dostarczenie zimnego powietrza do silnika - czyli odpowiednio wydajny intercooler i odpowiednio dobrana turbina - za mala bedzie bardzo mocno podgrzewac powietrze, nawet ponad 130st.
hehe... Dziwi mnie twoje podejscie... Auto o mocy 300KM pali przy butowaniu tyle co dwa auta o mocy 150KM - logiczne ze konie mechaniczne nie biora sie z powietrza... Dodatkowo ci powiem ze auto turbodoladowane o mocy 300KM pali wiecej niz auto wolnossace o tej samej mocy bo inny jest AFR w obu przypadkach. Welcom in the real worldkisol pisze:przy takich dawkach paliwa to ladnie bedzie palic to auto
Ostatnio zmieniony 2008-01-26, 15:41 przez korona, łącznie zmieniany 1 raz.
Seryjne aluminiowe tloki wytrzymuja max 900st* a i tak nie ma pewnosci ze wytrzymia dluzsza jazde na takiej temp. bo sa pasowane do bloku na nizsze temp. i sie i tak moga zatrzec. Nie radze przekraczac 850st*, zobacz na fotki powyzej i zastanow sie czy nie warto zainwestowac w czujnik EGT (temp gazow wylotowych) za jakies 400-800zl, wtedy widzisz co sie dzieje z silnikiem i mozesz zareagowac. Temperatura rosnie blyskawicznie jak mieszanka jest uboga, oprocz tego inne czynniki wplywaja na wysokie EGT - zbyt restrykcyjny wydech, za mala turbosprezarka, zle ustawiony zaplon i rozrzad i wiele innych.
Wiem praktycznie o kazdej BMW T w PL a pierwszy raz o takiej slysze (jeszcze zhamowanej), skad jest ten twoj znajomy? Tak jak pisalem wtryski na max wydajnosci DC=100 wystarcza do ok 220KM (bedzie to ok 0.2bar).kisol pisze:gadalem z kumplem co doladowal M30 B35 i powiedzial ze bedzie mi to chodzic do 220 hp pozniej bedzie sie grzal nie potrzebnie i poleca dodatkowe wtryski .on ma 3 szt i moc kolo 300hp zmierzona na hamowni .
Jak wykorzystasz dodatkowe wtryski wlaczajace sie w odpowiednim momencie i odpowiednie do tego doladowanie to zadnej dodatkowej elektroniki nie potrzebujesz.seryjny komp moze byc ,sonda wyrabia bez problemu
Sonda lambda jest w zasadzie zbedna, a nawet moze przeszkadzac. Jej zadaniem jest utrzymywanie stalego AFR=14,7 tak spaliny byly "czyste" a auto w miare ekonomiczne (niskie zuzycie paliwa). Dla aut doladowanych AFR powninien wynosic 11-12,7 przy max otwartej przepustnicy, i takie korekcje sondy moga powodowac problemy.
Bardzo fajny artykul i w sumie mozna powiedziec bez bledow, choc bardzo ogolnikowy (na ale chcac opisac wszystko na trzech stronach tak musialo byc). Jak ktos jest w temacie to pewnie wie ile kosztuja poszczegolne elementy, jak nie to chetnie przyblize ceny wymienionych rzeczy Mozna dostac zawalu bo dla przykladu taka uszczelka metalowa glowicy Cometic + sruby glowicy ARP to koszt ponad 2000zl (dwa tysiace)
PS Kuki kto jest autorem artykulu jesli moglbys zerknac?
PS Kuki kto jest autorem artykulu jesli moglbys zerknac?
Nie ma to sensu, zeby seryjny silnik w miare wytrzymal (zakladajac ze teraz jest w super stanie bo zazwyczaj i tak najpierw trzeba zrobic remont) to mozna podniesc moc do ok 140-150% mocy wyjsciowej, jak chcesz wiecej to trzeba mocno ingerowac w silnik a koszty znaczaco rosna. Czyli bedziesz mial bezpieczne (w miare) 150KM za znacznie wiecej kasy niz bedzie kosztowal swap na 2,5 i prawie 200KM. Poza tym silnik wolnossacy jest bardziej "idiotoodporny" i nie trzeba tak na niego uwazac, awaryjnosc takze jest mniejsza jak nie ma turbo.bociek pisze:Korona mam takie pytanko czy oplaca sie uturbiac 1,6 silnik ???? czy lepiej juz swapa na jakoms 6 cilindrowke robic?????
Tak dlugo jak mozna w miare bezproblemowo swapowac na wiekszy silnik - uturbianie nie ma najmniejszego sensu.