[Exx] Do?adowane BMW

Sprawy dotyczące tylko BMW-czyli wszystko o problemach z silnikiem, skrzynią, zawieszeniem itp. oraz pytania dotyczące płynów, olejów itp.
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

Wtrysk w M50 jest w pelni sekwencyjny, sterowanie wtryskami jest "-", zasilanie "+" jest na stale po przekreceniu stacyjki. Co do ilosci wtryskow - nie ma problemu - mozesz dac jeden o wydajnosci trzech seryjnych i tez bedzie to samo, ale sposob ktory podalem gwarantuje ze sie nie pomylisz bo 150% seryjnych wtryskow to 150% paliwa - tyle potrzeba do ok 0,45bar doladowania. Mozesz zalozyc 2 dodatkowe seryjne wtryski, ale wtedy max doladowanie wyniesie 0,3bar i tak dalej...
Co do stukowego to wymianiles prawie wszystkie, zostalo dostarczenie zimnego powietrza do silnika - czyli odpowiednio wydajny intercooler i odpowiednio dobrana turbina - za mala bedzie bardzo mocno podgrzewac powietrze, nawet ponad 130st.
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

no no mam intercooler z 3.0d bmw oczywiscie mysle ze do mojego 0.3 bar wystarczy .powiedz mi jeszcze czy sa w tych silnikach czyjniki spalania stukowego?
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

Nie pamietam teraz ale na 90% silniki bez vanosa nie mialy jeszcze czujnikow spalania stukowego, powiem ci jutro jak sprawdze. Silniki z vanosem juz mialy dwa czujniki. Intercooler ktory masz powinien wystarczyc.
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

przy takich dawkach paliwa to ladnie bedzie palic to auto
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

kisol pisze:przy takich dawkach paliwa to ladnie bedzie palic to auto
hehe... Dziwi mnie twoje podejscie... Auto o mocy 300KM pali przy butowaniu tyle co dwa auta o mocy 150KM - logiczne ze konie mechaniczne nie biora sie z powietrza... Dodatkowo ci powiem ze auto turbodoladowane o mocy 300KM pali wiecej niz auto wolnossace o tej samej mocy bo inny jest AFR w obu przypadkach. Welcom in the real world ;)
Ostatnio zmieniony 2008-01-26, 15:41 przez korona, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

no dokladnie przeciez ile pali cywilna wersja imprezy 2.0 turbo
nic tylko trzeba sie pobawic z tym wszystkim
napisz mi czy rzeczywiscie jest az tak grozna ta temperatura spalim w moim przypadku?
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

Seryjne aluminiowe tloki wytrzymuja max 900st* a i tak nie ma pewnosci ze wytrzymia dluzsza jazde na takiej temp. bo sa pasowane do bloku na nizsze temp. i sie i tak moga zatrzec. Nie radze przekraczac 850st*, zobacz na fotki powyzej i zastanow sie czy nie warto zainwestowac w czujnik EGT (temp gazow wylotowych) za jakies 400-800zl, wtedy widzisz co sie dzieje z silnikiem i mozesz zareagowac. Temperatura rosnie blyskawicznie jak mieszanka jest uboga, oprocz tego inne czynniki wplywaja na wysokie EGT - zbyt restrykcyjny wydech, za mala turbosprezarka, zle ustawiony zaplon i rozrzad i wiele innych.
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

bedzie trzeba cos pomyslec na ten temat
Awatar użytkownika
kisol
Zaawansowany forumowicz
Posty: 666
Rejestracja: 2007-03-22, 23:59
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Post autor: kisol »

gadalem z kumplem co doladowal M30 B35 i powiedzial ze bedzie mi to chodzic do 220 hp pozniej bedzie sie grzal nie potrzebnie i poleca dodatkowe wtryski .on ma 3 szt i moc kolo 300hp zmierzona na hamowni .seryjny komp moze byc ,sonda wyrabia bez problemu
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

kisol pisze:gadalem z kumplem co doladowal M30 B35 i powiedzial ze bedzie mi to chodzic do 220 hp pozniej bedzie sie grzal nie potrzebnie i poleca dodatkowe wtryski .on ma 3 szt i moc kolo 300hp zmierzona na hamowni .
Wiem praktycznie o kazdej BMW T w PL a pierwszy raz o takiej slysze (jeszcze zhamowanej), skad jest ten twoj znajomy? Tak jak pisalem wtryski na max wydajnosci DC=100 wystarcza do ok 220KM (bedzie to ok 0.2bar).
seryjny komp moze byc ,sonda wyrabia bez problemu
Jak wykorzystasz dodatkowe wtryski wlaczajace sie w odpowiednim momencie i odpowiednie do tego doladowanie to zadnej dodatkowej elektroniki nie potrzebujesz.
Sonda lambda jest w zasadzie zbedna, a nawet moze przeszkadzac. Jej zadaniem jest utrzymywanie stalego AFR=14,7 tak spaliny byly "czyste" a auto w miare ekonomiczne (niskie zuzycie paliwa). Dla aut doladowanych AFR powninien wynosic 11-12,7 przy max otwartej przepustnicy, i takie korekcje sondy moga powodowac problemy.
Awatar użytkownika
Kuki
Maniak forumowy
Posty: 845
Rejestracja: 2007-02-23, 01:51
Lokalizacja: SJZ

Post autor: Kuki »

moze sie przyda moze nie jak nie to usuncie

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Miec BMW teraz nie duzy wydatek Zabic muche boczna szyba........................BEZCENNE

"zycie zaczyna sie i konczy na BMW"
Obrazek
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

Bardzo fajny artykul i w sumie mozna powiedziec bez bledow, choc bardzo ogolnikowy (na ale chcac opisac wszystko na trzech stronach tak musialo byc). Jak ktos jest w temacie to pewnie wie ile kosztuja poszczegolne elementy, jak nie to chetnie przyblize ceny wymienionych rzeczy :twisted: Mozna dostac zawalu bo dla przykladu taka uszczelka metalowa glowicy Cometic + sruby glowicy ARP to koszt ponad 2000zl (dwa tysiace)

PS Kuki kto jest autorem artykulu jesli moglbys zerknac?
Awatar użytkownika
Kuki
Maniak forumowy
Posty: 845
Rejestracja: 2007-02-23, 01:51
Lokalizacja: SJZ

Post autor: Kuki »

wiesz co nie pamietam bo to jest z gazety "GT" porzyczylem od kumpla zeskanowalem i dalem ale jak co to moge sprawdzic kto jest autorem
Miec BMW teraz nie duzy wydatek Zabic muche boczna szyba........................BEZCENNE

"zycie zaczyna sie i konczy na BMW"
Obrazek
bociek

Post autor: bociek »

Korona mam takie pytanko :D czy oplaca sie uturbiac 1,6 silnik ???? czy lepiej juz swapa na jakoms 6 cilindrowke robic?????
Awatar użytkownika
korona
Zaawansowany forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2007-10-20, 07:18
Lokalizacja: SRB

Post autor: korona »

bociek pisze:Korona mam takie pytanko :D czy oplaca sie uturbiac 1,6 silnik ???? czy lepiej juz swapa na jakoms 6 cilindrowke robic?????
Nie ma to sensu, zeby seryjny silnik w miare wytrzymal (zakladajac ze teraz jest w super stanie bo zazwyczaj i tak najpierw trzeba zrobic remont) to mozna podniesc moc do ok 140-150% mocy wyjsciowej, jak chcesz wiecej to trzeba mocno ingerowac w silnik a koszty znaczaco rosna. Czyli bedziesz mial bezpieczne (w miare) 150KM za znacznie wiecej kasy niz bedzie kosztowal swap na 2,5 i prawie 200KM. Poza tym silnik wolnossacy jest bardziej "idiotoodporny" i nie trzeba tak na niego uwazac, awaryjnosc takze jest mniejsza jak nie ma turbo.
Tak dlugo jak mozna w miare bezproblemowo swapowac na wiekszy silnik - uturbianie nie ma najmniejszego sensu.
ODPOWIEDZ